29 maart 2024, 00:09:21

Ontlasting

Gestart door *Amanda*, 29 oktober 2007, 18:40:44

« vorige - volgende »

*Amanda*

Hallo allemaal,

Ik kon het zo snel niet vinden op de site maar ik heb even een vraagje over de ontlasting van mijn valkje Yuna. Ze heeft ineens veel wit in haar ontlasting, wat kan dat zijn?

Groetjes Amanda

Anja

Hoi Amanda,

Wat het is weet ik niet. het witte in de ontlasting is het plasje. Drinkt Yuna heel veel?

ik hoop dat iemand je snel antwoord kan geven.

Groetjes Anja

*Amanda*

Ik heb haar nog niet zien drinken vandaag. Ik was vroeg weg vanmorgen en kwam s'middags weer thuis. Ik vind nu ook vanavond dat ze wat slapper is. Haar poepjes zijn nu aardig weer normaal maar best wel veel in 1 keer. Ik kijk het even aan, anders ga ik morgen ofzo naar de dierenarts. Want ik vertrouw echt niks meer na het gedoe met Yuna en Punky. Het zit me ook niet echt lekker.

Groetjes Amanda

Anja


Hoe is het vandaag met Yuna?

Groetjes Anja

Rianne

Verandering van samenstelling of vastigheid van ontlasting kan ook komen door verandering van voeding. Van vochtige groente of fruit word de ontlasting ook dunner, en na het vliegen ziet het er ook wel eens anders uit. :)

Lin

Moet ze geen ei leggen? Of heeft ze geen flatsen maar zijn het meer grote hopen?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

*Amanda*

Sorry voor mijn late reactie. Ik had problemen met mijn computer. Het gaat wel goed met Yuna. Ik vind haar niet meer zo slapjes maar gisteren had ze nog wel een poepje die helemaal van water was. Nu is het denk ik weer normaal. Ik ben nog niet zo lang thuis en heb haar nu weer los dus ik ga vanavond even opletten. Als het nog steeds anders is dan laat ik het even weten.

Wanneer beginnen ze met eitjes leggen? Yuna is nu bijna 8 maand en Suzie 9 maand ongeveer. Moet ik er al rekening mee houden?

Groetjes Amanda

*Amanda*

Het zijn trouwens gewoon dikkere hoopjes.

Lin

Vanaf die leeftijd kunnen ze vruchtbare eitjes leggen. Maar wacht ermee totdat de pop 1 1\2 is en de man een jaar als dat mogelijk is. Dan zijn ze nog erg onervaren en er kan kans zijn op legnood.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

*Amanda*

Hey Lin,

Het zijn 2 popjes dus er zit geen man bij. Maar ze kunnen nu al wel eitjes gaan leggen, ookal zijn die niet bevrucht?

Groetjes Amanda

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)