28 maart 2024, 18:25:34

tam maken van 2 valkjes...?

Gestart door *Manon*, 29 oktober 2007, 16:00:59

« vorige - volgende »

*Manon*

Hoi hoi,

Heb nu 2 valkjes en die zijn tam...
Volgende week krijg ik een derde valkje en een week later een vierde valkje.
Ik wil deze nieuwe valkjes goed tam maken, maar omdat ze zo kort op elkaar komen is mijn vraag hoe ik dat het beste aan kan pakken!

Bij elkaar in de kooi doen?
Dan wordt het misschien niks, omdat ze nog niet veel gewend zijn... ik zit zelf te denken aan aparte kooien en ze één voor één alle aandacht te geven zonder dat ze veel van elkaar zien!
Wie weet een oplossing?

Groetjes Manon

Anja

Hoi Manon,

Begrijp ik het goed dat de 2 nieuwkomers niet tam zijn?

Ik zou voor je laatste optie gaan. Apart (wat sowieso aangeraden wordt voor nieuwe valkjes ivm ziektes die ze bij zich kunnen dragen) en een voor een tam maken.
Je zal je aandacht nu over 4 valkjes moeten verdelen. Zorg wel dat de 2 valkjes die je al hebt ook aandacht blijven krijgen.

Succes ermee.

Groetjes Anja

*Manon*

Hoi Anja,

Dank je voor je reactie..
Je hebt het inderdaad goed begrepen dat de nieuwe valkjes niet tam zijn, dus aan mij de eer  :D
De twee valkjes die komen zijn broers van elkaar dus wat dat betreft met ziekten enzo... zouden hun eigenlijk wel bij elkaar kunnen, maar ik wil ze heel graag tam hebben en dat lijkt mij niet te werken als ik ze direct bij elkaar zet en in één weekje een valkje zover tam krijgen.... die vlieger gaat ook niet op en ik wil er ook alle tijd voor nemen die ze nodig hebben.
En inderdaad goed de aandacht verdelen... voordeel is wel dat de valkjes die we nu al hebben in een ander vertrek staan als waar we straks de nieuwelingen zullen hebben dus dat scheelt toch weer denk ik.

Maar het is voor mij een enorme uitdaging, om de heren tam te krijgen.... maar met een beetje geduld en goodwill zal dat vast gaan lukken!

Groetjes Manon

Anja

Hoi Manon,

Je hebt een goede instelling.
Met geduld en vertrouwen kom je een heel eind.

Veel succes ermee.

Groetjes Anja

pinky666

20 november 2007, 17:03:24 #4 Last Edit: 20 november 2007, 17:08:53 by pinky666
mm

pinky666

20 november 2007, 17:03:51 #5 Last Edit: 20 november 2007, 17:09:08 by pinky666
..

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)