Niet meer op vinger, terug in kooi, kopjes

Gestart door HrTgS, 21 oktober 2007, 18:38:47

« vorige - volgende »

HrTgS

21 oktober 2007, 18:38:47 Last Edit: 10 november 2007, 20:03:54 by HrTgS
Hallo iedereen,

Ik heb een probleempje, mijn valk wil al een tijdje niet meer op mijn vinger (uit z'n kooi halen of in z'n kooi zetten). Hij vliegt onmiddelijk weg. Ik heb zo een zitstok gemaakt en als je er naartoe gaat komt hij er wel op maar eens richting zijn kooi vliegt hij weer weg. Ik heb eveneens geprobeerd hem te pakken, maar dat lukt ook niet.

Als er dan weer een handdoek in de geburen, op het aanrecht ligt en je wil hem naar het kot sturen, valt hij soms aan.  :-\ 

Kopje geven doet hij enkel tegen je tenen, hij laat het niet meer toe om je 2 vingers in zijn nekje te strelen. Toen hij geknipt was (wanneer we hem net hadden), liet hij dit allemaal wel toe. Eveneens het op je vinger zitten ging beter, nu heeft hij natuurlijk de vrijheid om weg te vliegen.

Zou ik hem terug kortwieken en die dingen opnieuw aan te leren?
Veel kroelen doet hij ook niet meer mss heb ik iets verkeerd gedaan.

Yvette

En als je inderdaad weer kortwiekt wil nog weleens helpen om aantal dingen weer aan te leren en wat ook heel erg goed helpt is met een takje trosgierst om weer het vertrouwen terug te krijgen

Het is wel 2 handvaten die je helpt om met je valkje te gaan "trainen"

Monky

Hey,

Misschien is het een idee om hem te lokken met wat trosgierst. De meeste valkjes vinden dat erg lekker. Beloon hem dan ook als hij in de kooi terug gaat met wat trosgierst. Als je het vaak genoeg doet, associeert hij het terug gaan in de kooi met lekkers.

Hoe oud is je valkje eigenlijk? Als ze namelijk aan het puberen zijn, willen ze nog wel eens tegendraads zijn  ;D

Succes met het proberen.

Groetjes,
Monky

HrTgS

Hij is ongeveer 1 jaar & 9 maanden oud/jong

HrTgS

24 oktober 2007, 17:49:13 #4 Last Edit: 10 november 2007, 20:04:08 by HrTgS
...

Anke

Hoi,hoi,
Het enige advies dat ik je kan geven is: geduld,geduld.geduld.
Net zo lang hem naar de kooi transporteren tot hij moe wordt van het vliegen.
Kwaad worden werkt averechts dan zal hij alleen maar meer wegvliegen.
Succes!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Monky

Hij is denk ik niet meer aan het puberen... hij is bijna 2  ::)

Heb je de trosgierst geprobeerd?
Je zegt er namelijk niets over.

Ik heb ook begrepen dat het helpt als je een uur voor je je valkje loslaat het eten uit zijn kooi haalt. Als je hem dan los laat en weer terug moet plaatsen en hij ziet dan eten in zijn kooi, dat het dan makkelijker gaat. Zelf heb ik het nooit geprobeerd, maar het schijnt soms te werken.

Laat even weten wat je er verder aan doet. Anders kunnen we je ook niet makkelijk verder helpen.

En wat Anke zegt, ik ben ook bang dat je veel geduld moet hebben. Hij is toch nog redelijk jong dus lekker speels en ondeugend  ;D Hij zal je uitproberen tot degene met de kortste adem afhaakt  ;D

Succes ermee.

Groetjes,
Monky

HrTgS

4 november 2007, 17:52:32 #7 Last Edit: 10 november 2007, 13:54:33 by HrTgS
.....