16 juni 2024, 00:10:57

hij eet :>

Gestart door DrunkX, 27 oktober 2007, 10:49:17

« vorige - volgende »

DrunkX

ik woon bijna tegen leiden aan ( oegstgeest)
ik heb het handopfok voer tot poederbijna stof vermalen en het toen met warm water gemengt tot een papje en laten afkole(elke keer als ik geef maak ik het weer hand warm (dus circa 40 graden) hij eet de korrels niet die pakt hij wel aan maar dat laat hij weer vallen hij eet alleen het papje op an als ik hem gevoerd heb krijst hij daarna voor meer(als ik me anderen valkje (MG op me schouder hem kijkt hij wel steeds naar het kleintje)(goed of niet)

Lin


Heb je dit?
dit moet je in huis hebben. Gewoon naar de dierenwinkel en anders bestellen. Dit is gewoon al poeder waar alleen warm water (eerst koken dan afkoelen tot 39 graden) bij moet. Je hoeft niks te vermalen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

DrunkX

oke ik was namelijk naar de dieren winkel geweest en die hadden me ander hand-opfok voer gegeven voor tropische vogels ze zijden dat het goed spull is en het inprensiepe niet uit maakt(op de voorkant staat:: Bogena Kracht- en Opfokvoer)

Lin

Vraag om nutribird a21, dat moet je hebben.

Of anders wil iemand vast wel wat opsturen. Of ken je een kweker die dat heeft waar je het valkje vandaan heb misschien?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

DrunkX

bij ons zit een paar straten veder een vogelasiel ik verwacht wel dat zij het hebben ik ga er morgen gelijk achter aan (anders hebben we ook nog een Pets Place in de buurt waar ik het vast kan bestellen)

Ik ga nu slapen moet morgen naar school (ik ga in de pause gauw naar huis om hem te voeren) mijn roosten van school past precies tussen het voer schema ik ga ook regelen voor die nibird A21 het Valkje komt niet snel aan maar ziet er vergeleken met gister en eerder gister super uit ik maak morgen wel even een foto van hem om te laten zien

(ik denk dat ik hem morgen ochtent iets meer dan 5ml geef want hij blijft zuren ik ga hem nu niet meer voeren want dat heb ik om  11uur al gedaan)

en moet ik "savonds een rode warmte lamp hebben of kan ik gewoon de witte gebruiken.
                             

                                 Alvast onwijs bedankt groetjes niels

Trudydoes

Je mag maximaal 13% van het gewicht van het valkje geven en beslist niet meer. Dus dan heb je nog een speling van 3 %.
Veel succes

DrunkX

29 oktober 2007, 16:33:15 #21 Last Edit: 29 oktober 2007, 16:40:07 by DrunkX
Hey, ik heb het gelukkig gevonden heb hele weerald af gebeld maar ik heb het gevonden het is er morgen dus ik ga het gelijk halen dan in iedergeval ontzettend bedankt.

mar

ik heb je net een pm geschreven


groetjes mar

Lin

Fijn dat je het kan halen  :D


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

DrunkX

ja heerlijk ik was echt blij toen ik hoorde dat ik het daar kon halen een onwijse op luchting. 

maar het gaat wel goed met hem nu hij is lekker druk hij fluit over en weer met me anderen vogel

dit is hem nu



                  Groetjes niels

Lin

Schreeuwen en actief zijn is een goed teken. Komt het gewicht nu meer omhoog?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

DrunkX

Nog niet neej maar ik ga vanmiddag of 3 uur is nutribird binnen en kan ik het halen dus ik hoop als ik dat geef dat hij wel aan komt.

ik maak me nog niet echt zorgen omdat hij al iets ligter was toen ik hem kreeg en hij is erg actief maar ik hoop wel dat hij met nutribird aan komt ander ga ik me wel zorgen maken

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

DrunkX

ja ik zaag vandaag dat hij 2 gram is aangekomen van de 50 naar de 52 ik hoop dat hij morgen ook weer is aan gekomen (hioj vind het voer trouwens erg lekker en probeert elke keer uit ze holk teklimmen(hij heeft een Aquarium als hok momenteel) maar dat doet hij door op ze knuffels te staan en heel hard te fladderen hij valt er steets af maar blijft het proberen  ;D ;D ;D

DrunkX

hey ik had een vraagje wat betekent het als een valkje van 3 weken continu krijst ( zo Whraaawrhaaaa) terwijl hij voldoende eten heeft gehad en drinken