8 mei 2025, 04:57:04

Onrustig

Gestart door Kolkkie, 9 oktober 2003, 18:28:48

« vorige - volgende »

Kolkkie

Hoi Leslie,

Als je valkje uit de kooi is, en je krijgt hem niet meer in de kooi, kan je het valkje proberen te lokken met trosgierst.Dat vinden ze heel erg lekker.

Bovendien zal je valkje op den duur wel teruggaan in de kooi, want daar is het eten. Ze zal toch wel een keer moeten eten.

Trosgierst kan je ook goed gebruiken om je valkje aan je handen te laten wennen.
Je legt dan wat gierst in je hand en probeerd daar je valkje mee te lokken. Als beloning dat ze op je hand zit, kan ze lekker aan die gierst knabbelen.

Op de site staan ook nog meer tips om je valkje tam te kunnen maken.
In de linker balk, `Tips van lezers`.
Ook als je gaat zoeken op het forum zal je denk ik aardig wat dingen tegenkomen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Leslie

hoi Mariska,

Bedankt voor de tip!
Ik had er zo al het een en ander over gelezen en we zouden der om gaan dit weekend, maar eigenlijk vroeg ik me wel af wat dat nu juist is da trosgierst. Kunnen we da gewoon in de dierenwinkel krijgen?
Ondertussen hebben we voor de wildkleur al een naam gevonden " koekie "  want hij eet zo graag koekjes.
De fallow zal nog even op haar naam moeten wachten. We zijn alvast in goede verwachting van de trosgierst en hopen haar zo op mijn hand te krijgen een van deze dagen!   ;)

Groetjes Leslie         :)