28 maart 2024, 11:27:35

onze valk sammy

Gestart door angelique_valk, 24 oktober 2007, 15:19:37

« vorige - volgende »

angelique_valk

Hoi hoi ik heb een valkje van 5 weken en ik voer hem nog 3 keer per dag met de spuit. I
k heb al wel gewoon voer en trosgierst in zijn kooi gedaan.
Ik geef hem nutribird per keer ongeveer 10 a 15 ml ,dit is gokken want ik heb dit nog nooit gedaan.
Ik heb alleen grote vogels, maar goed misschien een vies praatje maar het komt er precies zo uit als dat ik het hem geef hij is verder levendig en reageert fluitend op zijn naam wat ik me ook nog afvraag is waarom hij om eten krijst als hij eruit is dit blijft hij doen ookal heeft hij net op als je hem dan terugzet in zn kooi stopt hij gelijk met krijsen en doet hij gezellig ::) tis een scheetje hij was op zn rug en kopje kaalgeplukt door zn ouders en mensen wilden hem niet meer

Kunnen jullie ons helpen of tips geven? doe ik dit wel goed allemaal?

Rianne

24 oktober 2007, 16:02:45 #1 Last Edit: 25 oktober 2007, 12:32:43 by Sanna
Hoi Angelique,

zoals je ziet is je topic verplaatst naar het forum Handopfok. Hier vind je tevens alle informatie over handopfok.
Ik schat dat je je valkje teveel papvoeding geeft. De standaard hoeveelheid voeding is gezet op 10% van het lichaamsgewicht, dus is het belangrijk dat je je valkje voor elke voeding weegt.
Het bedelgedrag kan nog wel 5 weken duren, handopfok valkjes doen er gemiddeld langer over om zelfstandig te kunnen eten.
Als je ziet dat je valkje genoeg zaadvoer eet, kun je een voeding per dag minder geven.
Maar lees eerst eens het informatie topic door wat je bovenaan dit forumonderdeel vind :)