29 maart 2024, 09:40:29

Bobby erg zwak

Gestart door roaneric, 9 oktober 2003, 17:41:01

« vorige - volgende »

roaneric

9 oktober 2003, 17:41:01 Last Edit: 9 oktober 2003, 17:43:46 by roaneric
Hallo allemaal

Zoals jullie al weten had ik afgelopen zaterdag een valkje (geparelde witmakser) op de vogelbeurs gekocht.  Het gaat om Bobby. :)  Volgends de verkoper was die al zelfstandig maar ik heb het idee dat hij nog erg jong is. :-/  

Ik geef nu 3 keer per dag pap (nutribird), want hij kan nog echt niet zelf eten.  Ik doe dan ook een beetje eivoer door zijn pap heen.  Hij weegt ook maar 70 gram. :o  

Als hij op mijn vinger of hand zit, is die nog erg onhandig en moet dan ook echt goed vasthouden, of hij valt eraf.  Hij kan ook nog niet vliegen, had het wel een keer proberen, maar ging maar 2 meter vooruit en naar beneden.  

Maar vandaag is die wel erg zwak. :(   Ik gaf hem eten en daarna even gewassen en droog gemaakt en toen zat hij lekker op mijn schouder,  maar toen zat ik hem op een stokje en viel hij gelijk eraf en op zijn rug en blijft toen liggen.
 Hij doet ook geen moeiten om zelf om te draaien en ik moest hem helpen om weer op zijn pootjes te komen.  Is dat normaal voor een jonge valkje?  :-/
Kan het zijn dat hij gewoon nog zo jong zijn dat hij zo zwak is?  Ik weet niet wat ik moet doen.  

Voor het rest zeurt hij wel om eten, Maar met een heel zacht geluidje (niet zoals mijn andere valkjes al had gekrijst om eten)  en hij knikt ook veel met zij hoofje.  Moet ik maar meer pap geven? Maar echt om de 3 of 4 uur?  Of zou het kunnen zijn dat hij gewoon zwak en ziekelijk is?
Hij heeft ook dunne pootjes en zijn veren (vooral staartveren) zijn heel smal en ik zag dat nog niet bij een van mijn andere valken.

Moet ik maar met hem naar de vogelarts?

Groetjes
Marijke

Irene

 :o ach jeetje Marijke,
wat sneu voor Bobby. Ik heb er totaal geen verstand van, maar dit klinkt niet echt best; hij is volgens mij wel heel jong en zwakjes. :-/
Ik zou idd Feld ff bellen. En afwachten wat de anderen ervan vinden. Veel beterschap in ieder geval!
Groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Lique

Hoi,

Ik vind hem er ook niet goed uitzien. En het klinkt ook niet lekker.
Ja, je moet echt ff dr feld bellen, want het lijkt of hij heel erg ziek is.
heel veel sterkte!

groetjes lique

roaneric

Hoi Lique en Irene

Op welke tijden kan ik dr.Feld bellen?  En denk jullie dat ik er ook naar toe moeten gaan?  Het is wel een uur rijden voor mij?  Ik hoop dan dat hij in ieder geval dat hij advies kan geven via de telefoon.  Heb vandaag de auto niet.

Nou ik hoor het wel
Groetjes
Marijke


Kolkkie

Hoi Marijke,

Je kan op elke tijd Dr. Feld bellen. Je krijgt dan zijn ass. aan de lijn, maar als het nodig is, komt hij gewoon zelf aan de telefoon. Dat heb ik vorige week nog gehad met Minggu.
Zou je evt. met de trein kunnen gaan?

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

roaneric

Hoi Mariska

Nou, het word moeilijk met de trein, mijn man is er niet en ik heb 2 kleine kinderen waarvan een een baby is.  Ik kijk wel, als het echt nodig is dan kan ik nog wel kijken of ik een oppas kan vinden.
Nou, even snel dr. feld bellen en horen wat hij denk.

Groetjes
Marijke

Irene

Sterkte Marijke,
laat je de bevindingen van Feld ff weten?
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Kolkkie

Ik ben erg benieuwd wat Dr. Feld zegt.
Dat  Bobby zo zwak is, klinkt niet goed namelijk.

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

roaneric

Hoi

Nou, ik had net dr.feld gebeld en kreeg zijn assistent aan de telefoon.  Zij zei dat ik hem onder een warm lamp moest houden en druiven zuiker moet geven, en in ieder geval zo een 5 tot 6 keer per dag eten moet geven. Als het niet beter gaat, moet ik terugbellen.  Nou, ik gaat het proberen en hopen dat het beter met hem gaat.  Ik ben zo bang dat hij doodgaan. :'(  
Weet iemand hoe ik de druivenzuiker aan hem moeten geven?  Wat is het precies?  Een zoort vloeistof?  En waar moet ik die vandaan halen?  Hij krijgt nu pap met een lepeltje.

Alvast bedankt

Groetjes
Marijke

Kolkkie

Hoi Marijke,

Druivesuiker is een poeder, dat los je op in zijn water. Het beste is om echte druivesuiker te kopen, bijv. van Zonnatura. Bij de apoheek zullen ze het denk ik ook wel hebben.
Dextro energy zou je ook kunnen halen, als uiterste nood. Dat zijn van die tabletten die wij mensen eten. Als je dat haalt, lijkt mij het beste dat je dan naturel neemt, ipv met een smaakje er aan.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

roaneric

Hoi Mariska

Je zei dat ik het moet oplossen in water, maar hij had nog geen water gedronken sinds hij hier is.  Hij krijgt natuurlijk water binnen door zijn pap.  Hoe kan ik het dan geven?

Groetjes
Marijke

Kolkkie

Hoi Marijke,

Je kan de pap aanmaken met suikerwater, ipv gewoon water.

Ook zou je wat suikerwater op een lepeltje kunnen doen en het dan voor zijn snavel houden, en dan een beetje dwingen om het te drinken.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

roaneric

Hoi

Nou, ik gaan even snel naar het winkel om die druiven zuiker te kopen en dan proberen

Groetjes
Marijke


roaneric

Hoi weer

Weet iemand waar ik een warmte lamp kan kopen?  Ik gaan vanmiddag nog even naar het dorp en zou niet weten waar ik zo iets vandaan moeten halen.

Alvast bedankt
Marijke



daan

Hoi marijke,

Ik vind je valkje er ook idd niet lekker uit zien.
Volgens mij is tie idd ziek.
Als je nou niet snel verbetering ziet, dan zou ik toch echt ff naar Feld toe gaan, dan kan die zien hoe die er aan toe is.
Ik wens je veel sterkte toe Marijke.
laat je snel wat weten.

Groetjes Daan