19 april 2024, 21:49:33

Voedingssilo?

Gestart door Mr Chelleke, 4 november 2007, 14:36:41

« vorige - volgende »

Mr Chelleke

Hallo,

kan ik bij valkparkieten en grasparkieten een voedingssilo zetten, zoals bij kanarie's gedaan wordt?
En zoja, hoe kan ik dat dan het beste aanpakken?
Andere mogelijkheden of ideeën zijn natuurlijk altijd welkom.

Dit omdat het nu later licht wordt en ikzelf niet in de gelegenheid ben om mijn vogels 's-morgens te voeren, en het door anderen gedaan wordt maar die zijn niet consequent genoeg qua tijd.

Groetjes Michel 8)

Rianne

Je kunt je vogels ook 's avonds voeren :) Dan kunnen ze 's morgens meteen beginnen met eten.

Mr Chelleke

Bedoel je hiermee dat ik gewoon in het donker moet voeren?
En zoja, hoe kan ik de vogels daaraan laten wennen daar ze zich dan  misschien verwonden als ze gaan vliegen.

Groetjes Michel

Silke *

Hoi,

Misschien kan je je vogels nog voederen vlak voor het donker wordt.
Dan schrikken ze niet.

En je hebt mss wel al gehoord dat je je valkje altijd 's morgens moet voeren omdat als je ze 's avonds eten geeft, ze gaan wachten tot 's morgens.

Dus dan zullen jou valkjes direct 's morgens beginnen eten.

Groetjes
Silke x

Mara

Hoi hoi

Ik voer mijn vogels 's morgens, nu doet mijn vader dat en die is misschien een half uurtje later of eerder dan mij, maar ik zorg dat er 's avonds nog genoeg in zit. Ik geef ze voldoende te eten dat ze er een hele dag en de volgende morgen nog even mee vooruit kunnen.

Mara

Rianne

Ik zorg er (bijna, vergeet het wel eens) altijd voor dat er altijd iets te eten aanwezig is. Dit kan een stuk brood zijn, of een halve appel bijvoorbeeld. Het brood doe ik in een plat vierkant mandje, het is eigenlijk bedoeld om van de winter voor de wilde vogels op te hangen. Het fruit hangt in een metalen korfje, gevonden op de knaagdier afdeling ;) Vooral als ik 's avonds moet werken en pas om half 3 's nachts thuis ben, krijgen ze de volgende dag pas later te eten als normaal. Dan kunnen ze altijd het brood eten. En zoals gezegd is er ook nog voeding over van de vorige dag.