19 april 2024, 05:01:45

Prijzen van een valkparkiet

Gestart door Mandy, 9 oktober 2003, 01:43:34

« vorige - volgende »

Irene

hoi mariska,
65 gulden voor een lutino? dat vind ik wel een beetje aan de dure kant. Wij hebben Gijs voor 17,50 euro gekocht. Of ben ik nu degene die er totaal geen verstand van heeft ;D :D Ben er mee eens dat je voor andere mutaties idd 50 euro kan vragen.
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Mandy

 :o Een bod van 100 euro voor Bailey, amai zeg!
En inderdaad, gouden ringen volgend jaar, ik had het al gehoord ja. ;D
En ja, als de drempel wat hoger ligt dan kopen dat soort mensen minder snel een valkje, maar dat soort mensen ben ik ook liever kwijt dan rijk! ;)

Ik denk ook dat 65 gulden voor een lutino 8 jaar geleden wel aan de dure kant is geweest. Als je dan kijkt dat ik 3 jaar geleden nog 25 gulden vroeg....ach ja, wist ik veel... :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

daan

hoi mandy,

Ja echt waar iemand van onze vereningingg had Bailey willen hebben voor 100 euro, en die witmasker bonte geparelde die bij mijn vader zit ook die vind tie helemaal geweldig. Nou en die man heeft echt heel veel verstand van vogels. Hij zei ook dat ik gelijk had dat ik het niet doe. hahahaha.

ja mooi he die gouden ringen.
ik heb laatst een Lutino weg gedaan voor 20 euro. Helaas moest ik Pino weg doen i.v.m dat zijn vriendje een ander vriendje had gevonden en hij zo zielig alleen in de voliere zat.
Nu heeft tie een vriendje die pipo heet, dus Pino en Pipo samen in een kooi, gezellig in huis.

Groetjes Daan

Kolkkie

9 oktober 2003, 20:21:06 #18 Last Edit: 9 oktober 2003, 20:22:34 by kolkkie
Citaat65 gulden voor een lutino? dat vind ik wel een beetje aan de dure kant. Wij hebben Gijs voor 17,50 euro gekocht.

CitaatIk denk ook dat 65 gulden voor een lutino 8 jaar geleden wel aan de dure kant is geweest. Als je dan kijkt dat ik 3 jaar geleden nog 25 gulden vroeg....ach ja, wist ik veel... :-/

Hoi Irene en Mandy,

Coco is nu voor mij niet meer in geld uit te drukken. Als iemand 20 miljoen zou bieden voor hem, gaat hij nog niet weg.
Pukkie en Minggu al evenmin hoor.

Ik vond dat toenertijd ook duur (was toen 14) maar wist ik veel dat het minder kon.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Irene

daar heb je gelijk in mariska! Ik zou Gijs en Rudie ook voor geen goud meer wegdoen hoor; ze zijn al het geld op de wereld waard hoor! ;)
Groetjes, Irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Timmety

Hoi.
Ik heb een lutino/fallow pop en wildkleur man.
En ik wil er mee gaan kweken volgend jaar.
Wat kan ik dan voor een lutino vragen?
Tim

Lique

Hoi,

Je zou er alleen wildkleur valkjes uit krijgen.
Dus die prijzen liggen niet zo heel hoog.

groetjes lique

Lique

Ik zag net je andere berichtje, dat de man split voor gepareld is.
Dat betekent, dat je kans hebt op geparelde valkjes.

Inger m

9 oktober 2003, 22:09:03 #23 Last Edit: 9 oktober 2003, 22:10:13 by Cinnamon_valk
Hoi,
ik verkoop mijn jonge valkparkieten (wildkleur en cinnamon) aan een dierenwinkel waar ik er slechts 12 euro voor krijg, want ze verkopen ze voor 55 euro!!!
Het is overigens wel een nette dierenwinkel en ze nemen alleen goede dieren aan van vaste mensen (mijn grasparkieten breng ik er ook).

Ik vind je prijzen trouwens goed hoor Mandy! ik vind niet dat je er minder voor moet vragen. Voor een albino kun je best 60 euro vragen (ik heb er wel wat meer voor betaald...slik...)
(in Zwolle witkop bont 35 euro, cin bont 15 euro en cin bont gepareld witkop 30 euro)

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Paul

Hoi Mandy,
Leon is een van de goedkoopste met valkjes en een wildkleur verkoopt hij voor 12,50 Euro maar een albino kost Bij Leon ook 55 Euro en hij is echt goedkoop hoor dus 60 moet je er zeker voor vragen vind ik :-)
Mijn eerste albino kostte 90 euro en die ik nu heb kostte 55 daar had ik mazzel mee en die is ook supertam vanaf dat ik hem kreeg en hij is toch in een volliere geboren maar was net uitgevlogen toen ik hem haalde.
Die supermooie witmasker bont gepareld komt uit Engeland en de prijs was erg hoog maar wilde hem gewoon graag hebben.
IK heb er (schrik niet) 125 euro voor betaald :-)
Maar ik wilde hem graag hebben en het is wel een hele mooie hoor :-) en hij zit echt supergoed in de veren.

Groetjes, Paul

VaLKPaRKieTJe

10 oktober 2003, 00:38:40 #25 Last Edit: 10 oktober 2003, 00:39:27 by VaLKPaRKieTJe
Hoi Mariska,

Ik vind Minggu zo'n lief koppie hebben, hij/zij lijkt als 2 druppels water op mijn Chico toen hij iets jonger was en nog rossig in zijn veren zat Is Minggu een Cinnamon of een Lutino?
Erg lief (en eigenwijs) koppie. ;D

Hoi Paul,

€125,-?? Dat is omgerekend....275 Gulden Is dat niet een beetje erg veel? Niet kwaad bedoeld hoor, maar diegene waar je hem/aar vandaan hebt heeft zeker een hele hoge prijs gegeven om het diertje van Engeland naar Nederland over te plaatsen?? Want een Witmasker Bont Gepareld... daar zou ik geen €125,- voor vragen denk...
Wel gelukkig dat je er blij mee bent, dan is de hoge prijs ten minste ergens goed voor geweest. ;)
Krijgen we een keer een foto te zien, ben wel beetje nieuwsgierig. ;D

Hoi Inger M,

Ik zou een andere oplossing gaan zoeken voor je parkietjes, want een dierenwinkel die jou €12,- betaald om ze zelf voor ruim €50,- aan te bieden in de winkel, vind ik een beetje gierig.
Ik neem aan dat het voor jou ook moeilijk is om telkens afscheid te moeten nemen van je vogeltjes.
Op marktplaats zal je voor je valkjes zowieso meer kunnen krijgen, en je weet ook meteen bij wie ze terecht komen. ;)

Hoi Lique,

Noah is een heel lieve Albino, en waarschijnlijk het geld zeer zeker waard, hij zit er zo lief bij op de foto.

Groetjes, Mariette

Kolkkie

CitaatHoi Mariska,

Ik vind Minggu zo'n lief koppie hebben, hij/zij lijkt als 2 druppels water op mijn Chico toen hij iets jonger was en nog rossig in zijn veren zat Is Minggu een Cinnamon of een Lutino?
Erg lief (en eigenwijs) koppie. ;D


Hoi Mariette,

Wat gaaf dat Minggu op 2 druppels water op Chico lijkt.

Minggu is zo te zien een gewone lutino. dat is ook Leuk :). Coco is een lutino fallow, dus het verschil is duidelijk zichtbaar tussen die 2.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Mandy

10 oktober 2003, 01:18:12 #27 Last Edit: 10 oktober 2003, 01:22:25 by Mandy
Wat natuurlijk ook zo is bij mij is dat mijn albino geen echte albino met rode ogen is, maar met zwarte ogen (dus een lutino-witmasker). Deze pop ga ik koppelen aan een witmasker man die split is voor ino, dus kan ik er albino jongen uit krijgen, maar of dat dan met rode of zwarte ogen is weet ik niet? Misschien dat Barbara of Karin me daar meer over kunnen vertellen?
Maar een minimum van 50 euro is dan dus toch wel heel redelijk en dat gaat het dan dus ook minimaal worden.
En zo ook voor de bonte witmasker. :)

Het is inderdaad een flink bedrag Paul, maar ik heb je beauty gezien en ze is het zeker waard. Maar dat zijn al onze valkjes natuurlijk en nog wel veel meer ook! ;D

En Inger, dat er in winkels zo weinig gegeven wordt klopt wel, maar jij wordt toch inderdaad wel een beetje afgezet zo hoor... :-/
Ik kreeg op z'n meest 15 euro voor wildkleur en cinnamon bij Leon en dat zijn mooie prijzen en zeker door een opkoper.
In de ene winkel kreeg ik 8 euro voor een wildkleur valkje en bij de ander 12 euro op z'n hoogst, maar die verkochten ze dan op z'n hoogst voor 35 euro. Ook een groot verschil, maar 55 euro is dan toch wel meer, 20 euro is toch bijna 45 gulden... :-/ Maar wel goed dat je ze natuurlijk naar een dierenwinkel bracht waar ze het goed hadden, dat is natuurlijk belangrijker dan het geld, maar je kan het vast ergens anders beter vinden, dus ik zou nog ff rond zoeken en informeren. ::)
Ik ben alleen naar de dierenwinkel geweest met valkjes die ik niet verkocht kon krijgen. Het waren vooral de wildkleurtjes waar ik mee bleef zitten. Daarom heb ik nu ook koppels waar ik zo min mogelijk wildkleur uit krijg. Ik vind het ook veel leuker als mensen om een valkje komen dan dat ik er een hoop weg moet brengen. Maar hierzo, op marktplaats, elders op internet, in de buurt (supermarkten), kan je ook adverteren natuurlijk. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Mariette,

CitaatIk vind Minggu zo'n lief koppie hebben, hij/zij lijkt als 2 druppels water op mijn Chico toen hij iets jonger was en nog rossig in zijn veren zat Is Minggu een Cinnamon of een Lutino?
Erg lief (en eigenwijs) koppie.

Ze komen beide uit hetzelfde nest dus het zou kunnen dat ze op elkaar lijken alleen is Chico een cinamon en Mingu een Lutino maar de kopjes van beide zijn heel erg lief :-)
Het zijn dus broer en zus waarschijnlijk want Chico is een man en Mingu bijna zeker een popje :-)



Groetjes, Paul

VaLKPaRKieTJe

Hoi Paul,

Wat leuk, Chico en Minggu broer en zus, vandaar dat ze zo op elkaar lijken, ik vond het al zo typisch.
Ik zei al dat het net familie had kunnen wezen, en nu is het dus nog familie ook.
(mijn moeder der mond hangt beetje open ;))
Erg leuk om te weten dat we dus nog meer familie hebben op het forum.
Vind het erg leuk om te weten, thnx. :P

Groetjes, Mariette