mijn valkjes BOY en LOLA (2e ronde ook mislukt) inmiddels 5 eitjes

Gestart door lola, 21 oktober 2007, 12:26:43

« vorige - volgende »

lola

Hoi caroline,

Geeft niet hoor, je hebt ook zo een druk leven!
Hij heeft nu inderdaad een super mooi wit koppie, zal snel weer foto's plaatsen!

nou hier zijn verder nog geen ontwikkelingen, Lola zit wel steeds kippetjes naast hem,maar hij gaat er gewoon NIET op :'(

Ik wacht het maar weer geduldig af, maar ben bang dat deze ronde ook niets word, arme Lola :(
Nicole's beestenboel

Caroline

Enkele tips die hem in de stemming kunnen brengen:

- dagelijks even douchen = in de natuur gaan ze kweken zodra de regentijd begint, tegen de tijd ze jongen hebben is alles groen, dus eetbaar  ;)

- dagelijk groenvoer

- blokgeven (heb je dus al) = een plekje om een nestje te geven

- langer licht geven = in het voorjaar/zomder is het ook langer licht

- dagelijks per koppeltje een theelepel hennepzaad extra (zit er namelijk meestal al standaard in) door het zaad mengen = hier worden ze hitserig van  :P wel stoppen nadat de eitjes zijn gelegd, het heeft namelijk ook invloed op de algehele stemming dus ze kunnen er was agressiever van worden.

Hopelijk snapt hij snel waar Abraham de mosterd haalt .... ik ga voor jullie duimen.  ;)

Hij lijkt duidelijk niet op zijn pa, die lust er wel pap van .... een week nadat ik hem had gescheiden van de moeder van Boy en een nieuwe partner had gegeven trof ik hem daar alweer op en inmiddels hebben ze 3 bevruchte eitjes ..... BOY!!!! je wordt weer grote broer.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

lola

super bedankt voor de tips caroline!

Ik heb ze net gelijk even een douche gegeven! ik hoop dat het gaat helpen, en nu is hij toch wel oud genoeg???
hij is nu ruim 13 maanden!

groeten van hier
Nicole's beestenboel

lola

zo ik heb eindelijk even tijd om weer wat neer te zetten in mijn boekje, maandag is zo een lange drukke dag!

maar ter zake:

Lola zit nu al een poosje in het blok en Boy er voor die zit zachtjes geluidjes te maken! ik heb het idee dat Lola een eitje aan het leggen is of gaat leggen :-\..... en ik ben nog banger dat deze dus weer niet bevrucht zijn, want ze hebben niet gewipwapt wat ik heb gezien. :'(

mocht er nieuws zijn horen je dat gelijk!
Nicole's beestenboel

BaUkJe

Hey nicole,
je had ook mijn dagboekje geschreven, erg leuk! Ik dacht nu jou dagboekje eens even bekijken! Hopenlijk zijn de eitjes nu wel bevrucht ;) Ik houd je dagboekje in de gaten! Doegggg!
gr Baukje

Sally

Hallo Nicole,

Kom hier ook even lezen, en kom even mee duimen dat er deze ronde toch bevruchte eitjes bij gaan liggen. Ik ga een kaarsje voor je branden, en heel erg mee hopen!!!

Groetjes Sally

Caroline

Spannend .... hier hoor ik ze ook alleen maar wipwappen hoor, ze doen dit echt niet waar we bijzitten.  ;)

Ik ga duimen of nee, blijf duimen.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

lola

- baukje   ja ik hoop ook dat ze nu bevrucht zijn vind het zo sneu voor de vogels als er weer niets in zit!

-sally   wat lief van je dat je een kaarsje voor m gaat branden, wie weet helpt dat!

- caroline   nou ik hoop maar dat ze gewoon wat privacy willen en dat ik het dus gewoon niet heb gezien! 

nou vanmorgen lag er nog niets gelukkig! wel is Boy al weer Lola haar koppie aan het plukken >:(    ik zie ze nu wel meer samen in het blok!

nou ik hou jullie op de hoogte
Nicole's beestenboel

lola

Nicole's beestenboel

Sally

hallo Nicole,

Ik hoop dat mijn kaarsje gaat helpen!

Je hebt hele mooie valkparkietjes, leuke foto's :D

Groetjes Sally

Caroline

:o Ik ken mijn eerste kanjer helemaal niet meer terug, wat is hij mooi geworden.  :-*

Leuk om ze zo bezig te zien in het blok.  :D

Een keer moet het toch lukken gaan??  ;)

Hoe is ie vocaal op het moment??  :P

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

lola

Nou het eerste ei is er!!! nu maar hopen dat er wat in zit!!!!! Dat ik thuis kwam zat Lola te broeden, die doet zo haar best.

normaal gaan ze toch pas na het 2e ei broeden??? Boy toont nu wel ook al wat meer intresse in het ei, dan de vorige keer! dus wie weet!! :D

Sally, ik hoop ook echt dat de kaarsjes gaan helpen...

Caroline, ja wat is hij mooi geworden he! is inderdaad erg leuk om te zien hoe ze zo bezig zijn, maar hoop dathe tnu toch wel gaat lukken, zou niet weten wat ik nog meer kan doen, ik hou me trouw aan jou tips ;)   Ik heb het idee dat ik hem wel minder hoor!

Nicole's beestenboel

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

lola

dank je wel, maar ik juich niet te hard en te vroeg.
want ik heb ze dus niets zien doen, niet dat ik er met me neus de hele dag boven op zit hoor!
Ik werk 32 uur per week, dus dat word een beetje moeilijk he ;)

Nicole's beestenboel

lola

Nicole's beestenboel