9 juni 2025, 03:55:33

Oranje/geel bolletje op tong

Gestart door Inge88, 19 oktober 2007, 19:51:49

« vorige - volgende »

Inge88

Indy, mijn albino valkje van 7 maanden oud heeft al sinds een tijd een oranje/geelkleurig bolletje op het voorste gedeelte, aan 1 kant van haar tongetje. Het lijkt op het eerste gezicht wel een zaadje dat tegen haar tongetje zit.
Ik vraag me af wat dit kan zijn? En of het kwaad kan?
Ik weet ook niet goed of ze dit altijd al heeft gehad of dat dit sinds een tijd is. Het is mij in elk geval eerder nooit opgevallen.

Lin

Ik zou haar even vastpakken en een tandenstoker/wattenstaafje tussen de tanden doen om het open te houden en dan even kijken wat het is.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Inge88

Met m´n vingers kreeg ik haar snaveltje ook wel open, maar ik heb geen idee wat het zijn kan. Het ziet er echt uit als een zaadje dat tegen/in haar tongetje zit, maar het is het niet. Het is wel de grote van een zaadje.

Lin

Als je zeker weet dat het geen zaadje is zou ik het laten zitten. Je kan eventueel met een pincet kijken of het vastzit. Ik weet alleen van een ziekte met meerdere gele bolletjes maar dit weet ik niet.

Inge88

Wat is dat voor ziekte dan? Daar wil ik wel wat meer over weten dan. Dit is er natuurlijk maar 1, maar wie weet....? Zekere voor het onzekere nemen...
Aan haar merk ik overigens helemaal niks, dat ze er last van zou hebben o.i.d.

Lin

20 oktober 2007, 13:18:56 #5 Last Edit: 20 oktober 2007, 13:24:10 by Lin
Trichomonas maar of dat bij parkieten ook zo is weet ik niet. Maar dan heb je ook nog andere symptomen erbij en die heeft Indy niet en di heeft maar 1 ding.

http://www.duivenrubriek.nl/Docs/ziektes/trichomonas.htm