Enkele vraagjes over gras en valkparkietjes

Gestart door Rube, 20 oktober 2007, 21:27:43

« vorige - volgende »

Rube

Hoi ik had enkele vraagjes in verband met mijn gras en valkparkietjes,als mijn grasparkietje uit zijn kooi is en rustig op een tak zit begint hij met zijn staart te wippen ,hij heeft ook de neiging om in een mouw of een hoek van een bloes te kruipen.Is dit normaal?Mijn valkje wil maar geen eiervoer eten ook niet als ik het meng met groenvoer zoals wortels hoofmoer en dergelijke.Heeft iemand tips om hem het wel te leren eten,hij blijft het groenvoer maar tussen het eiervoer uitvissen.
Alvast bedankt.

Silke *

Hoi,

mss kan je het eivoer tussen het gewone eten draaien?

Groetjes
Silke x

Rube

Heb ik geprobeert maar als het eten op is blijft het eiervoer over ? Nog iemand raad ? Ook over ons grasje?

Mara

Hoi Rube

Elke dag gewoon groenvoer blijven aanbieden, probeer ook eens iets anders bijvoorbeeld broccoli of iets dergelijks. Verder als je het zelf eet, en dan je valkje aanbiedt, zal hij het misschien wel aannemen.

Je grasje is broeds. Daarom dat gedraag met de stok en de staart. Daar kun je denk ik weinig aan doen.

mara

Rube

27 november 2007, 21:47:08 #4 Last Edit: 28 november 2007, 15:54:34 by rube
Ik geef mijn valkje nu geregeld spagetie en dit eet hij heel heel graag en bij mijn weten zitten daar ook eieren in, en mag een valkje dit eten.

Mara

Hoi hoi

Ze mogen rustig spaghetti en macaroni en ook rijst hebben. Maar wel met mate en natuurlijk gekookt.

mara