losse en bloederige vleugelveer

Gestart door Eric Holtmark, 7 oktober 2007, 14:13:20

« vorige - volgende »

Eric Holtmark

Hoi hoi,

Wie kan mij vertellen wat ik moet doen.
Mijn mannetjes valk heeft een losse veer aan zijn vleugel hangen.
de schacht is redelijk dik en daar om heen wat bloed(niet veel)
Hij heeft hier wel pijn aan bij sommige bewegingen krijst hij een beetje verder lijkt hij in z'n gewone doen.
Ik houd in ieder geval het bloeden in de gaten dit lijkt mee te vallen.
Maar als de veer blijft irriteren moet ik hem dan af knippen niet in het dikke gedeelte van de pen denk ik dan?

Alvast bedankt
Groetjes Eric

Yvette

Hoi Eric

Je kan beter morgen naar een Vogeldierenarts gaan die kan beter even naar die veer kijken en ook eraf knippen als het moet

Saar

Hoi Eric,
je meot absoluut niet in de veer gaan knippen. Ik denk dat het een nieuwe veer is die nogal voor irritatie zorgt. En in een nieuwe schacht zit altijd bloed, dus je snapt wel als je daar de schaar in zet dat het een bloedbad word. Blijft je valkje er last van hebben, ga dan even naar een vogelarts.
Succes!
Groetjes Saar :-*

Sanna

Inderdaad, niet knippen. Je dierenarts zal hem er eerder uittrekken als de veer irritatie veroorzaakt. Dat is zo gebeurd. Ik zou voor vandaag even een afspraak met een vogelarts maken als ik jou was.

Groetjes, Sanna

Eric Holtmark

Hallo iedereen ,
Bedankt voor jullie reacties.
De veer is er vandaag uit of gevallen of Bert heeft hem er zelf uit geplukt.
maar gisteren was zijn vleugel een beetje bloederig en piepte als hij bewoog.
maar alles lijkt opgelost.
Gr ERic

Sanna

Gelukkig dan maar weer ;).

Groetjes, Sanna

nick01

waarschijnlijk is dit een bloedpen geweest.
ik maak dat hier ook wel eens mee.
voor zover ik weet is er 1 remedie , alleen die pen pakken en in 1 ruk er uit trekken gewoon snel en met voldoende kracht.
als je t goed doet gaat t vrij makkelijk en de vogel heeft er zover ik kan bekijken verder ook geen last meer van , eerder gemak.

Karolientje

Hoi,

Bij ons gebeurt dit ook wel eens en ook wij trekken de veer er dan snel (en nagenoeg pijnloos) uit. Ik zie het als het lostrekken van een pleister.. Het doet heel kort even pijn en daarna is het over, geen irritatie meer en de pijn die er daarvoor was is voorbij.

Maar bij twijfel is het natuurlijk altijd goed om even langs de dierenarts te gaan!

Groetjes,
Marianne

Kijk eens op mijn website voor onze hele vogelbende!!

www.maripat.nl