Enkele valkjes rode ogen, rest niet op kodak

Gestart door Silke *, 12 oktober 2007, 18:20:50

« vorige - volgende »

Silke *

Hoii,

Nu heb ik een vraagje:
Normaal heb ik een gewone opaline cinnamon en een gewone cinnamon bonte geelwang (allebei popjes).
Als ik van die valkjes een foto trek hebben ze altijd rode ogen, terwijl er een van de andere popjes of mannetjes op de zelfde foto staan, gewone ogen hebben.

Mijn vraag is dus: kan dit wel?
Dat je een foto trekt waar enkele mensen/ valkjes / dieren ofzo met rode ogen eropstaan, maar de een paar ook niet??   ???

Dit is echt bij alle foto's zo bij mij en altijd bij die 2 popjes enkel.
Ik heb eral eens op gelet of ze mss fallow zijn, maar ik denk het niet.

Als je een fallow valkje hebt, zie je dit dan héél opvallend of moet je toch eens goed kijken?

Want ik heb een lutino valkje gehad en bij die zag ik echt niet dat ze rode ogen heeft, op de foto wel.


Groetjes
Silke xx

Mara

Hoi Silke

Dus als ik het goed begrijp is jouw vraag, of het kan dat er een gedeelte wel met rode ogen en een gedeelte met normale ogen op de foto kan staan? Volgens mij kan dat wel. Wat je zou kunnen doen om het te voorkomen is je toestel op de stand rode ogen reductie te zetten. Mijn toestel flitst dan 3 keer in plaats van 1 of 2 keer. Daardoor heb je minder last van rode ogen.

mara

Silke *

OK, dat zal ik eens proberen.

Maar wat wel raar is, het zijn altijd die 2 vogels die er met rode ogen opstaan, dat is wel raar  ???  ::)

Bedankt voor je reactie trouwens!

Silke

Mara

Hoi Silke

Hier heb ik het altijd met mijn lutino's en mijn albino grasje. Of ik nu rode ogen reductie gebruik, ze hebben altijd rode ogen (die hebben ze normaal ook, maar op foto's valt het dan heel erg op).

Mara

Silke *

Nog een vraagje:

Je kent wel programma's om rode ogen te verwijderen, zodat ze normale ogen hebben hé?

Als je dat toepast bij je albino grasjes die zowiezo rode ogen hebben, blijven ze dan rood of worden ze dan normaal??

Groetjes
Silke

Mara

Hoi Silke

Ik gebruik die programma's eigenlijk nooit. Dus zou het niet weten.

mara

Silke *

Ok, dan zoek ik wel eens een foto op internet van een albino of lutino valkje en test het eens uit  :D

Silke
xx

Mara

Hoi Silke

In het buurthuis is ook een topic waar je vragen over foto's maken kunt stellen. Misschien dat Gerda het antwoord weet.

mara

Silke *


Gerda

Hoi Silke,

Cinnamon valkjes hebben een roodachtige lens.

Hier een foto van een jonkie van mij van vorig jaar.



Groetjes, Gerda

Silke *

Hoi Gerda,

Dus bijna altijd staan ze met rode ogen op foto's ookal hebben ze die niet in het echt?


Groetjes
Silke

Gerda

Ik heb geantwoord in het fototopic.

Groetjes, Gerda