16 april 2024, 09:25:34

nieuw valkje...

Gestart door alexander, 14 oktober 2007, 18:57:58

« vorige - volgende »

alexander

heej, kheb men nieuw valkje, is is 7 weken en noemt herbie.. hij is al aardig handtam, maar laat hem nog niet graag aaien...

tis ook de eerste dag dat ik hem heb, nu doet hij wel soms raar, als hij iet minder zin heeft om gepakt te worden , dan blaast hij naar me ( als een kat zeg maar ) en dan wiebelt hij op zen pootjes, met zen vleugeltjes wat open.. nu heb ik hier geen probleem mee, hij is het nog niet gewoon ook he ..


maar zou dit er dan meer op durven wijzen dat het een mannetje is ..?

groeten alex.

Silke *

Hoi Alexander,

Ik denk niet dat dat komt doordat het een mannetje zou zijn..
Misschien voelt het valkje zich wel bedreigt over jou en daardoor blazen valkjes.
Hij doet alsof hij boos is maar is eigenlijk wat bang en voelt zicht bedreigt tegenover jou.

Ik zou hem enkele dagen laten wennen aan de nieuwe omgeving en aan jou.

Groetjes en succes!
Silke

Bello

Hij is nog bang en onzeker en dat duurt gewoon een paar dagen hoor.

Veel succes!

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

alexander

15 oktober 2007, 23:26:59 #3 Last Edit: 15 oktober 2007, 23:33:49 by alexander
heej,

hij loopt nog altijd onrustig ze, altijd als ik de omgeving van de kooi betreed dan begint hij al .. te blazen en te happen ..

is het nu beter dat ik me er heel de tijd mee bezig houd en hem op me hand laat zitten enzo .. of laat ik hem nu beter gewoon 2 dagen alleen in zen kooitje dat hij het zelf wat kan verwerken ?

ook leg ik een doek over zijn kooi 'savonds, en smorgens er weer af , is dit wel goed?
x

Silke *

Hoi,

ik zou de valkparkiet efkes laten wennen.
Na enkele dagen kan je eens proberen hem te lokken met trosgierst, maar niets forceren.

Je kan een doek over de kooi leggen, maar het best is om dit toch niet te doen.
De vogel krijgt het namelijk veel te warm en kan eventueel stikken.

Is je valkje een lutino of albino?
Die kunnen soms blind zijn in het donker en verschieten rap van iets.
Je kan een nachlampje laten branden bij hun kooitje.

Groetjes
Silke

alexander

de vogel eet nu , eet nu zeer goed door, hij heeft het gedrag van een jonge valkparkiet, dus eten, slapen, ...
hij fluit zelf soms nu :D
maar hij slaapt wel met zen hoofd achteruit gedraaid tussen zijn vleugels.. wat best vreemd is ..
heb nu ook zijn eetbakje van op de grond in de hoogt gehangen naast een stok, en die moeite doet hij nu ook al .. om op dat stokje te kruipen ..

alleen dat slapen is wat vreemd ..

het is trouwens een wildkleur :)

x


Silke *

Hey,

Wat betreft dat slapen, ik heb ook enkele valkparkietjes zitten die zo slapen.
Ook mijn kanarietje slaapt zo, dus ik denk niet dat het zo vreemd is??..

En gelukkig maar dat hij eet, of hij zou dood zijn  ;D ;Dhaha ;D

Laat hij zich al wat meer vasthouden?

Groetjes
Silke x

alexander

dankje voor snelle reactie ;)

ben blij dat er toch nog andere valkjes dat doen ..

hij laat zich wel pakken hoor, maar niet met volle goesting..

ik steek men hand in de kooi, en dan probeert hij stoer te doen, begint hij een beetje te pikken .. na 20 seconden merkt hij dat dat niets uithaalt, en begint hij mijn hand zo een beetje te mijden, hij zet zich ergens anders en begint te eten, als ik dan weer dichterbij kom probeert hij weer hetzelfde.. als ik dan met men vinger tot aan zijn pootjes kom, en hij is een beetje in een hoekje gedreven, dan komt hij er wel op staan ..

nu hij ook moet eten op een stokje is hij wat actiever, maar hij valt veel van zijn stokje.. hij moet nog oefenen zeker .. :p

x

Silke *

Haha,  ;D :D (Nu moet ik toch ff lachen)
Ja, jonge valkjes vallen héél veel van hun stokje :D :D

Toen ik een jong valkje had tam gemaakt vanuit mijn volière en in een kooitje stak, zat hij meer op de grond dan op een stokje  ;D
Ze zijn éééérg onhandig.
Ze kruipen op hun stokje na veel proberen en vallen er binnen de 5 sec. weer af  :D

Je valkje moet idd nog wat wennen, maar hij komt toch op je vinger zitten he...  ;)

Groetjes
Silke x

alexander

ik probeer elke dag gewoon weer, ma kga em niet pushen .. hij is nu nog maar 3 dagen bij mij hij , ik vind de vooruitgang al groot... kwas keiblij toen hij voor de eerste keer floot! , en nu heeft hij in het hele totaal al 4 keer gefloten ..  :D

maar ik zeg het je .. wat hij vooral tof vind, is eten, eten, eten, en nog eten ..

x alex.

Silke *

Hey,

nee tuurlk mag je hem nie pushen.
Is Herbie opgevoed met het spuitje?

Eneum, kom je van Belgie?

Eten doen ze idd graag  ;D

Silke x

alexander

neen, herbie is opgevoed door zen mamsie en papsie in een buitenvoliere, is nu  7 weken oud, en 3 dagen bij mij..

en ja ik kom uit belgie .. vanwaar de vraag? :p

x

Silke *

Ohja,

kmerkte het aan je dialect  ;D

Ik probeer wat AN te pratn ookal lukt da nie altijd  ;D

(kom ook uit Belgie, bij kortrijk)  ;D ;D

Maar, in je eerste vraag staat dat Herbie een tamme vogel is??
Of is ie al gewend gmaakt aan handen?

Silke x

alexander

De kweker vertelde mij dat ze handtam waren gemaakt, toen ik daar heen ging, kon hij ook zonder echt groot probleem de vogel pakken uit de kooi en bij zich houden.. maar hij pakte de vogel echt, probeerde hem niet op zijn hand of vinger te lokken ..

dujsa.. :s

Silke *

Dus gewoon met zijn hand omheen het valkje?

Silke x