De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

sabine

;D ;D ;D
Man lief zal daar erg blij mee zijn. Er gaat heel wat uurtjes in de valkjes zitten.  ;D

Kaatje

Hoi Karin,

Je nieuwe handtekening viel mij ook gelijk op ! Heel erg mooi gedaan, een echte blikvanger, schitterend !

Groetjes, Karin

Karin

Dank je Karin ! En nu maar hopen dat de jongen ook goed opvallen  ;D Ik heb de eerste rare reactie al gehad via speurders :-\ Wil alleen maar anoniem een valkje kopen en niks vertellen waar het terecht komt. Nou, die gaan maar lekker naar een dierenwinkel of handelaar, als je niks over jezelf en de omgeving wilt vertellen waar het valkje terecht komt heb je wat te verbergen  >:( Misschien was het wel een opkoper  :-\
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Diaantje

nou ja zeg, is toch ongeloofelijk he...
ik snap die mensen niet hoor, arme vogeltje die daar terecht komen...

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Kaatje

Hoi Karin,

Ik geef je helemaal gelijk ! Wat lopen er toch vreemde mensen rond met rare ideeën ! Zo'n persoon heeft inderdaad iets te verbergen als hij of zij anoniem wilt blijven, je wilt toch zelf ook graag kennismaken en weten waar je valkje vandaan komt, hoe de kweker is ect ect.

Heel goed gereageerd, dan gaan ze maar naar de vogeltjesmarkt in Antwerpen, die doen volgens mij niet moeilijk !

De kleintjes maken natuurlijk de handtekening zo mooi, de jongen springen er zowat uit, zo mooi is ie  :D

Gaat helemaal goedkomen met de kleintjes, dat weet ik zeker !

Liefs, Karin

sabine

Helaas zijn er ook nog mensen die het liefst zo min mogenlijk voor een dier betalen. En zodra er extra kosten komen het er niet voor uit willen geven.  ???
Verschillende mensen hebben mij voor gek verklaard dat ik 300 euro aan een zieke vogel uitgaf. Maar ik heb alles over voor mijn vogel(s).
Ik ben erg blij dat ik nu zeker weet hoe oud Pearl en dat ik weet wat zijn / haar achtergrond is. Ik vind het alleen maar positief dat je wilt weten waar je valkjes naar toe gaat. Ze hebben recht op een goed huis.
Karin, ik weet zeker dat je voor deze lieve en super mooie jongen en goed huis kunt vinden ;D Gelukkig vindt je dat belangrijker dan dat je ze snel kwijt bent  ;D

Karin

Dank je... Ja hoor, ze worden pas besproken als ik me er 100 % goed bij voel  ;) Er is net weer een gegadigde afgevallen, die wil het valkje alleen houden... Ik plaats geen valkjes die alleen blijven zitten, ze moeten toch echt een gevleugeld vriendje krijgen met een kuifje erop  ;D ;D ;D Ik heb haar proberen uit te leggen hoe of wat, maar ze vind dat ze te klein behuist is voor 2 valkjes. Nou, ik heb haar gewezen op valkparkiet.com, kan ze hier meer info krijgen en misschien kunnen andere mensen haar overtuigen  ;) Ze hoeft geen valkje bij mij te kopen hoor, maar stel dat ze ergens anders een valkje koopt is het toch fijn dat die ook een vriendje krijgt  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ozzy is gisterenavond samen met Lana naar Heleen gegaan ! Ik had ze die dag samen in één kooi gezet zonder andere valkjes en ze gingen al snel met elkaar kroelen   :-* Wel zag ik voor Ozzy weg ging dat Lana een paar veertjes op Ozzy's kopje eruit getrokken had. Iets te veel geknuffeld   ::)

Loeki is dus nog de enige van de papkuikens die hier woont. Ja, en mijn Dexter natuurlijk  ;)

Loeki is nu voor de eerste voeding 75 gram. Niet echt veel dus, maar beter dan de 70 gram die Loeki vorige week was. Het pootje gebruikt Loeki inmiddels weer goed gelukkig   8)Voorlopig blijft Loeki op 2 voedingen staan. Zodra Loeki voor de eerste voeding ruim over de 80 gram is gaat Loeki over op 1 voeding.

En Loeki lust er wel pap van  ;D ;D ;D

Dus alleen Pearl en Jessie van de jongen van D&M zitten hier nog nu Lana weg is. Ik hoop dat Pearl voor volgend weekend weg kan. Jessie blijft nog even hier, maar ik ga wel langzaam om me heen kijken of iemand Jessie met open armen kan ontvangen die hem / haar veel liefde geeft en het snaveltje bij kan houden  :-* Even speciaalk voor Sabine nog wat foto's van Pearl. Wel in de kooi, want ze hadden 's middags al pap gehad en nu wilde Pearl dus wéééér pap  ;D ;D ;D

Eindelijk dan weer nieuwe foto's van de jongen van Dizzy en Diba ! Het is zo'n heerlijk stel ! Omdat ze nog niet besproken zijn heb ik ze zelf maar namen gegeven, dat vind ik toch altijd prettiger dan steeds jong 1 en jong 2 te moeten zeggen   ;D

Dit is jong 1 die ik Tika heb genoemd. Zij is absoluut de mooiste, het meeste geel echt een plááátje ! Wel het drukste van het stel op dit moment  ;D Ze wil de pap maar montjesmaat aan nemen. Maar verder een mopppie hoor ! En groot dat ze is   :o

Jong 2 heb ik Dana genoemd. Dit is het cinnamon lutino pareltje. Voorlopig laat ik Dana ( spreek uit Deena ) niet bespreken, want ik wil de mogelijkheid hebben om haar zelf te houden. Ik haal haar dagelijks samen met Meego, het primroosje die ik hou, naar beneden om beide goed aan me te laten wennen, aan de huiskamergeluiden laten wennen en ze krijgen 2 x per dag pap. Dit ga ik ook met de rest doen, maar deze 2 hebben even een voorkeursbehandeling gehad  ;D

Jong 3 heb ik Lisa genoemd, dit is een vrij rustig valkje en wat lichter gekleurd dan het oudste jong.

Jong 4 heb ik Joy genoemd, ook een makkelijk valkje tot nu toe  ;)

n dan natuurlijk het primroosje, die heb ik Meego genoemd ( spreek uit Miegoo ). Het is een schatje hoor, en wordt natuurlijk lekker verwend   :-*

Kijk eens naar dat vleugeltje.... dat was 1 seconde vóór Meego voor het eerst ging vliegen....

Om vervolgens netjes bovenop de spiegel terecht te komen  ;D

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Diaantje

prachtige foto's van de kleintjes, ze zijn zo mooi!!!!
Wie wil die nou niet!
Wat zijn ze groot geworden trouwens!!
:-* :-* :-* :-* :-*

Dagboek Tjippy en Yuki

Sanna

Wouw, wat heeft die een mooie diepe kleur zeg! Mooie plaatjes weer ;).

Groetjes, Sanna

Kaatje

Hoi Sanna,

Helemaal mee eens ! Ik keek gisteren al mijn ogen uit !

Deze foto op de houten stokken met de kleur op de achtergrond vind ik telkens ook zo schitterend !

Lijkt net zo'n soort fotostudio waar ze foto's nemen voor kleine kinderen met een mandje en zo'n soort achtergrond, helemaal super Karin !

Liefs, Karin

Marc van de Kuifjes

::) ::)

ik heb geen plaats meer... ::)

:P ;D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

sabine

;D Hoi Karin, ik ben erg blij met de foto's van Pearl  ;D
Het zal nog leuker zijn als Pearl hier is  :P :-X :D

Je heb weer erg leuke foto's gemaakt.

Liefs Sabine

Diaantje

Jeetje Sabine, jou geduld wordt wel heel erg op de proef gesteld he.... ::) ::) ::)
Pearl al 9 weken en dan nog aan de pap, wat een papmonster....hahaha  :P

Ik zat gisteravond jou verhaal over Binky te lezen, hoe gaat het nu eigenlijk met hem?
Heb je eigenlijk een eigen dagboekje?

Dagboek Tjippy en Yuki

Karin

20 januari 2009, 19:48:22 #2309 Last Edit: 20 januari 2009, 19:52:57 by Karin
Dank jullie wel voor de complimentjes  ;)

Die wilgenkrans hangt met een stuk behang op mijn kamer deur  ;D Zo heb ik mijn eigen studiootje, hahaha  ;D

Ja, Sabine heeft zeker geduld, ze stond als op één na de eerste op de wachtlijst, al ruim voor het broedseizoen  ;D Maar goed, Pearl had natuurlijk een grote achterstand hè, dat moet hij / zij nog even inlopen  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves