De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Diaantje

13 januari 2009, 19:44:50 #2250 Last Edit: 13 januari 2009, 19:46:22 by Diaantje

Hoi Marc,
Ik gebruik ze ook en vindt ze idiaal!!!
Ik heb alleen de grotere variant, je hebt ze geloof ik in 3 maten...
Want de kleinste geven meer stof.. en de grotere(middel) geloof ik vinden de valkjes bij mij fijner kunnen ze er ook lekker op knabbelen...

Bij mijn grasje gebruikte ik altijd zand, maar dat is echt rommel in verhouding met dit..

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

heleen

Citaat van: Karin op 13 januari 2009, 16:09:47
Vanmiddag voor de maaltijd Lana 92 gram !! ;D Pearl 80 gram  :-\ Pearl wat meer schranzen. . Ik zit me te bedenken dat ik ze volgens mij nu al 8 weken grotendeels pap voer  ::)  Die willen nooit meer weg hier  ;D ;D ;D Kunnen jullie ze nog herinneren... die kleine kale dingen ?  ;D ;D ;D

Hoi Karin,

Ik kan die kleine kale  dingen nog wel herrinneren hoor.Wat waren we blij dat  dat er een voor ons bij zat. Enne wat zijn ze mooi geworden he. Nog bedankt voor je foto s, kooifoto s of niet maakt mij niet uit hoor. ;D.Heb je voor de lutino s al allemaal baasje gevonden??

Nathalie84

Hoi Diana,

Ja dat schoonmaken is ook niet handig dan..vooral als je zo pijn krijgt in je schouders en rug..wat voor kooi heb je nu staan als ik vragen mag? en waarom de witte? ik twijfel nog een beetje..

Ik heb de castle medium volgens mij en de maten komen als ik goed kijk redelijk overeen met bijv. de san diego.

Als ik de kooi trouwens schoonmaak krijg ik soms zwarte vegen..alsof ik de verf eraf haal..herkent iemand dit probleem?? volgens mij niet helemaal goed...het is trouwens alleen op de opvangbak..

Nathalie84

Dit is trouwens de kooi die wij nu hebben:

Herkent iemand de kooi en heeft diegene hetzelfde probleem?

Denken jullie dat de San diego kleiner is?

Karin

Citaathhhmmm jammer dat ze niet net iets jonger zijn, dan had ik het wel geweten....   

Zoek je toch gewoon een oppas  ;D Er zijn er genoeg op het forum denk ik. Doe je Yuki en het pareltje samen naar de oppas. Ik heb geen plek hoor  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

CitaatHerkent iemand de kooi en heeft diegene hetzelfde probleem?

Neem anders contact op met degene waar je het gekocht hebt. Is het een montana kooi ? Daar zit als het goed is garantie op op de verf. De mini San Diego is zeker kleiner, de San diego is 85 x 49 x 104 ( plus dan nog het onderstel ).
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

CitaatHeb je voor de lutino s al allemaal baasje gevonden??

Nee... vreemd, normaal heb ik altijd veel vraag naar lutino's en ik heb ze nooit en nu ik ze heb willen ze een andere mutatie  ;D ;D ;D Maar ik wacht nog met advertenties zetten, daar krijg je altijd van die rare reacties op. Ik kijk wel wat er aan komt waaien.... Ze zijn nog jong, dus gaat vast wel lukken  ;) En zo niet hou ik ze toch lekker allemaal ?  ;D :P :D ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

*Manon*

Citaat van: Nathalie84 op 13 januari 2009, 19:59:09
Hoi Diana,

Ja dat schoonmaken is ook niet handig dan..vooral als je zo pijn krijgt in je schouders en rug..wat voor kooi heb je nu staan als ik vragen mag? en waarom de witte? ik twijfel nog een beetje..

Ik heb de castle medium volgens mij en de maten komen als ik goed kijk redelijk overeen met bijv. de san diego.

Als ik de kooi trouwens schoonmaak krijg ik soms zwarte vegen..alsof ik de verf eraf haal..herkent iemand dit probleem?? volgens mij niet helemaal goed...het is trouwens alleen op de opvangbak..

Hoi hoi,

Inderdaad heb ik ookv an die zwarte vegen, of lichte vegen en ook ik denk dat die verf erafgehaald wordt bij het schoonmaken... verder bevalt deze kooi mij uitstekend.  ;D

sabine

Citaat van: Karin op 13 januari 2009, 16:09:47
Vanmiddag voor de maaltijd Lana 92 gram !! ;D Pearl 80 gram  :-\ Ze krijgen nu dus 1 x per dag 15 ml, hopelijk gaat Pearl wat meer schranzen. Maar ja... Pearl was natuurlijk wel het grote achterlopertje van het nest... dus niet zo heel vreemd. Ik zit me te bedenken dat ik ze volgens mij nu al 8 weken grotendeels pap voer  ::) Na een week ben ik ze 2 x daags gaan bijvoeren en toen ze rond de 3 weken waren helemaal met de hand groot gaan brengen. Die willen nooit meer weg hier  ;D ;D ;D Kunnen jullie ze nog herinneren... die kleine kale dingen ?  ;D ;D ;D

Ik kan me nog wel die kleine kale dingen herinneren, maar ze zijn niet meer terug te herkennen ;D Ze zijn zo mooi geworden :-* En wat was ik blij om de eerste foto's te zien ;D ;D
Gelukkig weegt Pearl wel zwaarder dan Binky  ;D .Sinds november weeg ik Binky maar die weegt rond de 75 gram. Eerst dacht ik dat hij zo licht was omdat hij ziek was, maar hij is nu levendig en eet eet goed. Sinds kort eet hij een (beetje) groente, rijst, pasta en pellets naast zijn zaadjes   ;D Dus daar ligt het ook niet aan.  ???
Het is te hopen dat Pearl, Binky dalijk niet aanval als ze de pap op Binky's hoofd zie  ;)  ;D. Dr Feld kreeg Binky niet schoner maar misschien Pearl wel  ;D

Nathalie84

Citaat van: Karin op 13 januari 2009, 21:14:10
CitaatHerkent iemand de kooi en heeft diegene hetzelfde probleem?

Neem anders contact op met degene waar je het gekocht hebt. Is het een montana kooi ? Daar zit als het goed is garantie op op de verf. De mini San Diego is zeker kleiner, de San diego is 85 x 49 x 104 ( plus dan nog het onderstel ).

Dank je wel Karin, dus als ik een nieuwe kooi bestel moet ik niet voor de mini gaan want, ik wil natuurlijk niet dat onze valkjes minder ruimte krijgen...

Het voordeel van de San Diego is de horizontale spijlen..de kooi die wij nu hebben heeft aan de voor en achterkant verticale spijlen en dat is niet zo handig...het is geen Montana trouwens...

Wordt vervolgd  ;)  :D

Nathalie84

Hoi Manon,

Dat is toch wel raar?? Waar heb jij de kooi gekocht?

sabine

Ik heb nu ook een kooi uit een stuk wat ik idd niet handig is ! Van de zomer heb ik Binky 3x moeten verhuizen en helaas moest ik het 3x aan mijn ex vragen omdat de kooi niet in mijn auto paste.  >:( En nu Pearl erbij komt vind ik dat een hele goede reden voor een andere kooi. Het heeft ook zijn voordelen om alleen te zijn  :D  Nu kan ik eindelijk een valkparkiet erbij nemen en een andere kooi nemen  ;D

Nathalie84

Citaat van: sabine op 14 januari 2009, 12:10:13
Ik heb nu ook een kooi uit een stuk wat ik idd niet handig is ! Van de zomer heb ik Binky 3x moeten verhuizen en helaas moest ik het 3x aan mijn ex vragen omdat de kooi niet in mijn auto paste.  >:( En nu Pearl erbij komt vind ik dat een hele goede reden voor een andere kooi. Het heeft ook zijn voordelen om alleen te zijn  :D  Nu kan ik eindelijk een valkparkiet erbij nemen en een andere kooi nemen  ;D

Het kan soms ook zo z'n voordelen hebben  ;)  :)

Ben jij er al uit welke kooi je neemt? Pearl is trouwens echt een schatje!

Onze mumble en Ukkie zijn de oudere zus en broer van Pearl  :D zij zijn nu net een jaar

sabine

CitaatHet kan soms ook zo z'n voordelen hebben  ;)  :)

Ben jij er al uit welke kooi je neemt? Pearl is trouwens echt een schatje!

Onze mumble en Ukkie zijn de oudere zus en broer van Pearl  :D zij zijn nu net een jaar

Het valt niet mee om een keuze te maken ;D Ik moet ze nog maar een keer in het echt zien, misschien kom ik er dan uit.

Wat leuk dat jij een broer en zus heb van Pearl.  ;D

Karin

CitaatSinds november weeg ik Binky maar die weegt rond de 75 gram.

75 gram is niet echt veel  ::) Heb je hem wel eens ontwormd ?
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves