De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Marian

Hoi Karin,

Elke keer weer verbaas ??? ik me erover, hoeveel er bij kweken komt kijken :P ......en hoè LEUK :D

Ja, ja, Raven en Luana, wel de lusten :-* :-*.....en niet de lasten :( :(......hihi

Lieve foto's hoor, zo op een rijtje in de doos, lekker maffen ;)

Ik hoop dat het je lukt om de pleegouders voor de jongen te laten zorgen :)

Ik lees het wel weer ;)...en wacht de volgende foto's af ;D

Groetjes, Marian

Sanna

Aaaaaaahhhh.... wat liiiiiiiiiief!!!! :-*

Groetjes, Sanna

♥Debby♥

ooooooooooooo wat lief!!!!!!!!!!!!!

poeh.. 7 jongen om te voeren.. ik hoop dat Tex en Lana geaccepteerd worden..

Ik vind ze echt weer schitterend en volgens mij kan ik gerust een dagje op de bank zitten met zo'n bak op schoot..  ;D

Ben benieuwd naar de rest van de foto's!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Karin

Helaas.... vanmorgen waren Tex en Luana niet gevoerd en ook de 2 oudsten hadden een lege krop. De drie jongsten waren wel gevoerd. Normaal maken ze er geen probleem van als ik er een jong bij zet, maar ja, dan zitten ze nog in het blok.... Ik denk toch dat dit anders is. Ach... al doende leert men. Als ik de jongen van Nessa en kenya gewoon in de oude kooi had gelaten in het blok was het denk ik wel gelukt. Maar ja, je kan niet van te voren weten dan het andere koppel er de brui aan gaf precies op de dag dat je het ene koppel met jongen en al verplaatst..... Het volgende nest mogen Nessa en Kenya in de Gretakooi doen. Als ze gaan plukken hoef ik ze niet in een andere kooi te zetten....

Ik laat Tex en Lana vandaag nog even daar zitten ( je weet maar nooit.... ) en vandaag moeten we dan eerst de catharina's verhuizen. Dat wordt nog wat.... De popjes allebei in een kooi en dan de mannen uitvangen en die erbij zetten. Het wordt eerst even passen en meten waar ik de kooien neer ga zetten.... Gelukkig heb ik gisteren de nieuwe fronten binnengekregen, want ze hadden er de verkeerde voorfronten ingedaan....

Ik hoop als ik Tex en Lana weg heb gehaald ze de 2 oudsten weer goed gaan voeren... Zo niet, dan zullen ze ook naar beneden verhuizen....
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

sabine

Wat vervelend dat Raven en Luana, Tex en Luna niet meer willen voeren.
Je had het al druk met je valkjes maar nu ga je zeker je hadden er vol mee krijgen.
Succes met je lieverds. 

Karin

Heb ik net de waterbakken verschoond, draai ik me om, is die waterbak al weer vies ! Hoe kan dat nou  ???
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Een bad nemen in het drinkwater, daar zijn ze hier ook goed in! ;D
Erger nog, ze gaan ook graag op het drinkwaterbakje zitten om te slapen. Beeld je maar eens in wat daar de gevolgen van zijn! ::) ;) ;D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

♥Debby♥

Hahhaha.. zo blijf je aan de gang he.. maar het is altijd wel een superschattig gezicht...  :-*

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Marian

Hoi Karin,

Haha :D net als Gijsje bij mij.........hij bivakeert zo'n beetje in zijn voerbak ;)

Groetjes, Marian

Karin

Hihihi, grappig hè ? En dan die pootjes !! 
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Nou, nou... dit was me het dagje wel.... Eerst de broedkooien voor de catharina's naar de vogelzolder. Het was even passen en meten, maar uiteindelijk besloten om ze op een tafeltje te zetten op de plek waar de gretakooi staat met Cocktail en Twister. Omdat ze nog bar weinig gedaan hebben in die kooi ga ik ze verhuizen naar een kamervolière en kijken of ze daar meer interesse in het blok krijgen. Maar nu vliegen ze lekker rond in de vogelkamer, lekker de vleugeltjes strekken.

Toen het spannendse... de catharina's overzetten ! De broedkooien kan ik in tweeën delen, dus dat eerst gedaan. Toen de kooi met de 2 popjes naar boven, schuifje open en voorzichtig één popje een broedkooi inge... eh... jaagd ?  Toen popje 2 in het broedkooi eronder gedaan. Dit klinkt allemaal makkelijker dan het is....  Toen Lemon, die in een kooi zat, ook in de broedkooi proberen te krijgen... Dat ging heel erg moeilijk. Uiteindelijk de onderkant van de kooi er af gehaald en de onderkant tegen de broedkooi aan gehouden. Met heel veel stress kwam Lemon in het broedkooitje. Jeetje, wat een stresskip zeg ! Hij zat helemaal in paniek in het hoekje... Kiwi zat in de grote volière, dus eerst een gedeelte van de grote volière afgescheiden, Kiwi gevangen met een netje en overgezet in de broedkooi. Kiwi en Druif heb ik meteen bij elkaar gelaten. Lemon en Appel heb ik even apart laten zitten tot Lemon bij zijn positieven kwam. Toen ik ze bij elkaar liet brak er grote paniek uit. Ze vlogen elkaar aan, vlogen van links naar rechts met veel lawaai en Lemon kreeg natuurlijk weer een bloedveer. Die snertlutino's ook  Heel de kooi onder het bloed, de muur onder het bloed, Lemon onder het bloed.... Ik maar snel weer het tussenschotje erin gezet en ze tot rust laten komen. Over een paar dagen nog maar eens proberen.... Als dit allemaal geen rust in de tent brengt ga ik in ieder geval voor Lemon een ander adresje zoeken, ergens waar hij lekker in een hele grote volière mag vliegen..... Maar goed, eerst maar duimen dat een popje helpt   

Door alle paniek gingen Dimple en Magic van hun eitjes af, maar gelukkig gingen ze weer terug 

Nu de cathi's uit de huiskamer waren kon ik plaatsmaken voor de papkuikens.... Lana en Tex zou ik sowieso beneden zetten, maar de oudste 2 van Nessa en Kenya waren nog steeds niet gevoerd. De jongste 3 wel.... Verder zag ik zat Kenya de jongen nog steeds plukte... en heel erg gemeen  Alsof er een koe aan het grazen was !  Ik heb besloten de oudste 2 dan ook maar met de hand te gaan voeren en de jongste 3 aan de vader over te laten. Dat moet te doen zijn. Kenya heb ik uit huis geplaatst !! In ieder geval voor vandaag  Het voordeel van deze kooi is dat ze er gewoon bovenop kan zitten en dus toch bij haar man is. Kijken wat ik morgen ga doen....

Nou, er zitten nu dus 4 papkuikens beneden.... Ik heb vanmiddag meteen 2 potten ingeslagen, want er gaat er zo wel heel wat door ! 

Het is nog wel een beetje passen en meten, want goed bedelen doen ze nog niet. Ik ben dus wel 3 kwartier bezig om er steeds wat in te krijgen en meer dat 7 ml per keer lukt nog niet. Maar goed, dat komt vanzelf wel !!

Deze foto vind ik zo grappig van Milo :

Nog een gewone van Milo ......

Charlie

Lana

Tex

Van de week heb ik wat foto's van de vader van Lana en Tex gemaakt. Het is echt een prachtige valk !

Ze zijn weer flink bezig en ik ben benieuwd wat voor jongen ze nu krijgen.... Ik hoop meer dan 2 en ik hoop dat dat ze ze nu wat langer voeren 

Dazzle en Chico hebben al een beetje interesse in het blok, maar gaan er nog niet in.  Maar goed, ze zitten net in de broedkooi, kan nog even duren  We hadden het er van de week nog over in het dagboekje van Marc hoe mooi Fikske en Disa wel niet zijn, 2 van hun dochters, maare.... Willow mag er ook wezen hoor, ook al heeft ze geen cinnamon.

Hihi, poseren kan ze niet, maar kroelen des te meer. Dazzle en Chico zijn ook hele mooie ouders. Vooral Chico is megagroot ! Ook Dazzle houdt niet van poseren....

Lekker samen "uit eten"  ;D

Nou, volgens mij waren dat de foto's wel.... Ik ga nog even lekker tv kijken en om 1 uur de laatste voeding geven. Weltrusten !!

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

O, vergeet ik nog te zeggen..... Vanmiddag ben ik over één van mijn katten gevallen op de trap, plat voorover.... Overal spierpijn dus en vanavond met een pubberende pup die door dat ze zich verstapt heeft al een week niet losgelopen heeft naar cursus.... zie je het voor je ? Daarom was het dus "me een dagje wel"  ;D ;D  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

heleen

Hoi Karin,

Ik zie net de foto s van de papjongen,wat zijn ze mooi. :o Milo zit er ook erg leuk op. Je hebt er ondertussen wel ontzettend veel werk aan zeg. Maar het is voor ons wel genieten hoor ,zoveel foto s iedere keer. Ik hoop dat het een beetje gaat met je vandaag met de spierpijn,want in deze drukte kan je dat er niet bij hebben zeg.
In ieder geval sterkte met alles en bedankt dat je ons ondanks de drukte die je hebt toch zo laat genieten. :D
Groetjes Heleen

Karin

Ja, het is een lekker ding, die Milo  ;D Dna test is op de bus dus ik ben benieuwd !! Gelukkig valt de spierpijn mee, alleen mijn scheenbenen zijn helemaal beurs  ::)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Tex begint er intussen ook als een "echt" valkje uit te zien! :D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -