De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Marc van de Kuifjes

Ja hoor, heb ik zeker gelezen! :-[ ;D ;D

Maar ik ga Elmo denk ik toch niet bij Tuurke zetten... ;)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

28 augustus 2008, 00:25:14 #1231 Last Edit: 28 augustus 2008, 00:37:52 by Karin
Met de papkuikens gaat het heel goed !  Ze zijn beide 87 gram en krijgen 2 x daags zo'n 5 - 7 ml pap. Meer willen ze niet meer. Mika is vandaag precies 6 weken, Meego 2 dagen jonger. Ik heb nog nooit papjongen gehad die al zo snel zelfstandig zijn ! Dat is weer eens wat anders dan Sasha   

Mika gaat bij Salsa wonen, een bonte witmasker van 1 1/2 jaar oud, een jong van Nessa en Kenya. Salsa is een lekkere kroelkont geworden  Salsa is een man en ik denk dat Meego ook een man is, omdat die al een beetje brabbelt. Mika blijft stil, dus de kans is groter dat dat een popje is. Natuurlijk geen garantie, want er zijn ook vocale popjes en stille mannen  ;D Nu nog een nieuw baasje voor Meego zoeken. Maar gaat vast wel lukken, want ze zijn leuk !  ;D Wel is er een klein nadeeltje : ik heb ze gekortwiekt, omdat ze constant wegvlogen als ik ze pap gaf. En als je 2 papjongen hebt die je 10 x achterna moet zitten om met moeite er 5 ml in te krijgen dan geeft dat aan beide kanten heel veel stress  Op een gegeven moment was ik bijna een uur per keer bezig, dat werkt natuurlijk niet  ::) Maar goed, de vliegpennen zullen gelukkig weer aangroeien na de rui en dan kunnen ze weer lekker fliedefladden

Mika :



Meego :



Saampjes op de handdoek wachtend op pap :



In de kooi... vinden ze ook errug leuk.... Sommige valkjes vinden het naar om terug te gaan, maar deze niet 





Over een week of 2 - 3 gaan er bij 2 koppels weer blokken in. Ik wilde eerst beginnen met Dimple en Magic, maar Dimple heeft een jasje uit gedaan door de rui en is nog niet in conditie. Daar wacht ik dus nog één of twee maandjes mee. Ik zit al te dubben welk koppel dan.... Misschien mijn andere primrosekoppel, die heeft 1 onbevruchte ronde gehad.

Ik weet niet of ik met Dazzle en Chico ga kweken, omdat die zulke drukke jongen krijgen.... Ze zijn wel errug leuk en ik heb zelfs 2 aanvragen... dan zou ik ze misschien ook moeten kortwieken... Ze zijn namelijk ontzettend moeilijk tam te maken. Zit ik normaal een uurtje per dag met een nestje te kroelen, bij hun zou ik dat wel 3 uur moeten doen om ze goed tam te krijgen  ::) Als als ze eenmaal vliegen is er geen houden aan  ;D ;D ;D Maar uiteindelijk worden het ontzettend leuke jongen ( Willow van mij is er een van ), maar ze bezorgen me gewoon grijze haren  ;)

Nessa en Kenya hebben er al zin in. Het is alleen zo jammer dat ze zo licht bonte jongen krijgen. Maar goed, wel erg leuke jongen en het is echt een geweldig koppel, dus die zullen vast dit jaar wel een nest mogen. Vorig jaar heb ik ze overgeslagen, omdat ik maar met 3 koppels 1 ronde kon kweken ivm tijdgebrek.

Dizzy en Diba mogen in ieder geval... misschien het laatste jaar, want Dizzy is al weer 6 jaar....

Dan mijn fallow koppel, die maken er een potje van, maar wel erg leuke jongen  ;)

En dan heb ik nog een albino x cinnamon gepareld / witmasker, hebben 2 x een nest gehad, beide keren 1 jong die ze na 5 dagen aan hun lot over lieten. Gelukkig had ik andere koppels tegelijkertijd broeden. Nou ja, maar even kijken of ik tijd genoeg heb  ::) Het moet natuurlijk allemaal tam gemaakt worden.... En ook kijken of er genoeg vraag naar is. Ik heb al wel een paar aanvragen, maar na 1 of 2 nesten zijn die ook wel "op"  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Hermien

Kijk, van die doek kun je dus een speelkleed maken. Wedden dat de donsjes zich dan veel liever laten pappen?

Ja, ik kijk wel heel erg boos, maar dat komt eigenlijk omdat ik weer eens niet snap waar die gekleurde en bewegende icoontjes vandaan komen. Bij mij staan ze er in ieder geval niet bij.

Schitterende foto's weer, zijn ze nu scherp genoeg naar je zin?
Met een extra knuf van Goofy, die momenteel door mij de koning van de knuffel wordt genoemd. Die is  ècht niet te stoppen.....
;D

Karin

CitaatMet een extra knuf van Goofy, die momenteel door mij de koning van de knuffel wordt genoemd. Die is  ècht niet te stoppen.....


Hihi, kijk, en dat is er nou een van Dazzle en Chico.... Erg leuke jongen, moet er alleen héééél veel tijd in stoppen  ::)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op 28 augustus 2008, 00:25:14
Nu nog een nieuw baasje voor Meego zoeken. Maar gaat vast wel lukken, want ze zijn leuk !


Misschien een leuke partner voor Tuurke? ;) ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Caroline

Hihihihi, die Marc .... ik was al op je reactie aan het wachten, je bent al even verliefd volgens mij.  ;)

Een hele mooie partner voor Tuurke .... mits het een ventje is tuurlijk.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Karin

Hihi, nou, wie weet.... Ik ga op zijn vroegst dit weekend een nieuwe advertentie zetten dus je hebt nog even de tijd om na te denken  ;) Ca. eind eerste week september mogen ze weg denk ik ! Ze eten bijna geen pap meer....
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Vanavond hebben beide papkuikens gezellig bij me op mijn schouder gezeten, lekker aan mijn haren gepulkt  ;D Nu hebben ze nog haar genoeg om aan te pulke, morgen ga ik naar de kapper en gaat er zeker een cm of 30 van af  ;) Ik moet zeggen.... erg gezellig zijn deze 2 hoor, ik denk dat ik ze maar hou. Hahaha, nee hoor, geen plek meer, ik hou helemaal niks of er moet ooit iets zeer bijzonders bij zitten  ;D ;D ;D

Morgen wordt er flink gesloopt op de vogelkamer. De computerkast wordt afgebroken en weer opgebouwt in onze kattenkamer. Dit wordt gedeeltelijk een studeerkamer nu onze katten erg oud zijn en de grote krabpaal niet meer gebruiken. Die wordt dus afgebroken. De enige kat die er nog wel eens op zat was Smoky en die hebben we vorige week in laten slapen op 15 jarige leeftijd, ze had een levertumor. Onze andere 4 katten zijn nog ouder en te stram om nog de paal op te kunnen.

Het betekend meteen dat ik meer ruimte in de vogelkamer krijg en de kamervolières opnieuw in kan delen. Ik wil er graag nog eenzelfde bij kopen, zodat ik tijdens het broedseizoen ook voldoende grote kooien heb. Helaas zie je ze niet veel meer tweedehands, en als ze op marktplaats staan vragen ze er of teveel voor of ze zijn te ver weg. Met die benzineprijzen moet je daar toch ook rekening mee houden  ::)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kimm

hoi karin,

ik wou even zeggen dat ik het heel fijn voor je vind dat het zo goed gaat met het pappen. super hoor!!!

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

Hoi Karin,

Kweken met de ouders van Goofy is veel werk,  maar dan hèb je ook iets hoor. Je zult wel in mijn boekje gelezen hebben dat ik Goofy schaar in de categorie ADHDvalkjes.  Dan is structuur het sleutelwoord. Een strakke dagindeling, ja er gaat veel tijd in zitten, maar het resultaat is TOP!






Het is dus zeker de moeite van het kweken waard!

Met een knuf van de Knuffelkonng himself!

:-*

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op 29 augustus 2008, 00:35:56
morgen ga ik naar de kapper en gaat er zeker een cm of 30 van af  ;)


Whoaa!! :o 30cm? Dan zal er toch niet veel overblijven! ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Citaathoi karin,

ik wou even zeggen dat ik het heel fijn voor je vind dat het zo goed gaat met het pappen. super hoor!!!

groetjes kim


Dank je ! Ik ben er ook erg blij mee. In het begin was het echt een drama, maar het zijn gewoon vroeg zelfstandige jongen  ;D Ze zijn nu 6 weken en krijgen nog maar 5 ml pap per dag !
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

CitaatHoi Karin,

Kweken met de ouders van Goofy is veel werk,  maar dan hèb je ook iets hoor. Je zult wel in mijn boekje gelezen hebben dat ik Goofy schaar in de categorie ADHDvalkjes.  Dan is structuur het sleutelwoord. Een strakke dagindeling, ja er gaat veel tijd in zitten, maar het resultaat is TOP!

Het is dus zeker de moeite van het kweken waard!

Met een knuf van de Knuffelkonng himself!

 


Haha, ja, maar de vraag is wil iedereen dat wel doen ?  ::) Willow is ook een geweldige knuf, maar wil dus absoluut niet op de vinger. Voor mij geen probleem, meestal gaat ze vanzelf de kooi in als ik haar ouders erin gezet hebt, en zo niet, nou, dan vliegt ze toch een dagje langer los  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

CitaatWhoaa!!  30cm? Dan zal er toch niet veel overblijven! 


Ja hoor, het hangt nu tot op mijn schouders  ;) Wel even wennen zo'n kort koppie voor mijn doen, maar het groeit vanzelf weer aan  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Vreemd.... als ik een citaat op wil halen doet hij niks  ??? Ik moet dus kopiëren en plakken om citaten neer te zetten... Hebben jullie daar ook last van ?
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves