De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Marc van de Kuifjes

Ach, dat schreeuwen is maar bedelgeluid hoor! Het is niet te vergelijken met het gewone roepen wat valkjes normaal nog wel eens doen. :)
Tuurke doet dat ook nog volop als je met hem bezig bent. Weliswaar niet met evenveel decibels maar hij doet het dus nog wel. ;)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Citaat van: Dierenfreackske op 24 februari 2008, 10:02:09
Hey KLarin ..
ik heb weer super genoten van je verhalen en foto's want ik was alweer een paar blz. achter hoor ! Is dat Sascha het valkje voor Manon of is dat een andere Sascha ?
Ik vind dit echt een heel mooi valkje hoor ! Grtjs Ann


Dank je Ann, fijn dat je van de foto's en de verhalen geniet  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: Kruimel op 24 februari 2008, 11:43:29
Hoi Karin,

Nou zeg, dat is me toch wel een valkje of niet die Sascha!
Als ik het goed begrijp dan is ze een popje? Of kun je dat nog niet met zekerheid zeggen?
Ach het maakt ook niet uit hoor, maar het valt me op dat je het hebt over haar ;) ;)

Ik denk dat als ik haar kan ophalen, dat ik de cirkel kan doorbreken?
Door haar geen pap meer te geven... nieuw huisje, nieuwe omgeving en geen pap!!
Het zal wel goedkomen toch... maar één ding hoop ik wel.... dat ze niet blijft schreeuwen ;) ;)

Ik hoor het wel van je wanneer de tijd er rijp voor is om haar op te halen.
Spannend vind ik het wel worden nu hoor en het inderdaad lang genoeg geduurd ;D ;D ;D maar goed, dat hebben we zelf niet in de hand hé!

Groetjes Manon



ja, het is een portret hoor  ;D Ik denk nog steeds een pop, ondanks dat ze wel af en toe fluit, maar Twizzle, haar zus ( DNA getest, dus moet wel zo zijn ) zingt en brabbelt er hier ook op los  ;D Joep zong ook, maar wat donkerder en krachtiger. Maar goed, de tijd zal het leren  ;D Wat mij betreft gaat ze voor het weekend weg. Ik ga nu afbouwen, 10 ml, 7 ml, 5 ml en vanaf donderdag niks meer en dan hou ik haar gewicht in de gaten. Ik dwing niet graag, eigelijk nooit, maar als ik doorga zoals ik het nu doe dan is ze pas over 2 maanden zelfstandig  ;D ;D ;D Ze eet heel goed zaadjes, zit de hele dag lekker te scharrelen, maar ja, ik geef liever niet een grote zeur mee. Maar als jullie nou oordopjes kopen.....  ;D ;D ;D En als ik haar voor het weekend weg laat gaan hebben jullie de tijd om haar lekker veel aandacht te geven. ik zal haar vanavond eens wegen. Toen ze nog op 2 voedingen stond was ze 90 gram, ik ben benieuwd  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: Marc van de Kuifjes op 24 februari 2008, 12:12:07
Ach, dat schreeuwen is maar bedelgeluid hoor! Het is niet te vergelijken met het gewone roepen wat valkjes normaal nog wel eens doen. :)
Tuurke doet dat ook nog volop als je met hem bezig bent. Weliswaar niet met evenveel decibels maar hij doet het dus nog wel. ;)


Het grappige is dat Twizzle het dus ook doet als ze uit de kooi is, maar dat ze al een week echt geen pap wil  ;D Ik denk dat het toch een beetje een gewoonte is die moet slijten. Het nadeel van handopfok, maar goed, als het alternatief is dood laten gaan kies ik toch voor zeurpietjes  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

*Manon*

Hoi Karin,

Het zal allemaal wel goed komen met onze schreeuwlelijk... wat een naam voor zo'n mooi valkje :-[ :-[ ;D ;D ;D

Het is de bedoeling om Sascha bij Tibeau Tinco in de kooi te doen.. Tibeau Tinco is een witmasker man en eigenlijk hoop ik heel stiekem toch wel dat Sascha dan een popje is.. heb stiekem al even bij de mutatiecalculator gekeken.... ooooooo wat mooi wat mooi.... :-* :-* :-*

Maar goed, stel dat Sascha toch een man is... dan hou ik je echt in de gaten van de zomer...nou ja... jouw niet, maar je dagboekje wel :P :P :P

Ik vind het toch wel heel erg spannend worden nu hoor en hoop dat ik kan uitkijken naar het weekend ;)

Groetjes Manon

Karin

Ik heb Sascha gisteren gewogen en ze was 91 gram. Niet geweldig veel, maar goed, ook niet te licht  ;) Als ze ongeveer op dit gewicht blijft mag ze vrijdagavond weg. Gisteren heeft ze 10 ml gekregen, vanavond wordt het 7, dat zal haar tegen vallen, hahahaha  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Dierenfreackske

Hoi Karin ...wat goed van Sascha  dat ze 91 gr. al weegt , nee het is niet heel veel maar als ze op het gewicht kan blijven is het een heel goed teken he ! Wat een mooie voor Tibeau Tinco zeg ! Grtjs Ann



*Manon*

Hoi Karin,

Nou ik ben benieuwd hoe Sascha dat gaat vinden... 7 ml pap... daar zou ze het inderdaad niet erg mee eens zijn vrees ik ook, maar ja.. tis nie anders hé...

Ik wacht het rustig af.... ;D ;D

Groetjes Manon

Karin

Citaat van: Kruimel op 26 februari 2008, 13:00:14
Hoi Karin,

Nou ik ben benieuwd hoe Sascha dat gaat vinden... 7 ml pap... daar zou ze het inderdaad niet erg mee eens zijn vrees ik ook, maar ja.. tis nie anders hé...

Ik wacht het rustig af.... ;D ;D

Groetjes Manon



Even afkloppen.... maar ik heb het idee dat ze al wat minder schreeuwt. Vanavond krijgt ze 5 ml, morgen gaan de andere 2 waarschijnlijk weg, dus dat wordt afwachten hoe ze er op reageert  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves


Karin

Haha, keek ze ff op haar neus, ze kreeg maar 4 ml  ;D Ik had wat minder klaar gemaakt dan ik dacht, maar ze was..... 98 gram !! Dus leek me genoeg pap  ;D Nou, als het zo door gaat gaat het zeker vrijdag worden hoor  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

*Manon*

Hoi Karin,

Dat klinkt me als muziek in de oren  ;D ;D ;D
Helemaal geweldig dat ze vanaf vrijdag weg mag  :D :D :D

Ik stuur je even een IM om af te spreken wanneer ik haar zou kunnen ophalen  ;)

Groetjes Manon

Karin

27 februari 2008, 18:37:45 #987 Last Edit: 27 februari 2008, 18:40:38 by Karin
Zo...klaar.... ik kan geen pap meer zien.... pot met pap opgeruimd.....spuitjes weggegooid.... het is zo ver !! De laatste valkjes krijgen geen pap meer, jippie !!  ;D Ozzy en Lita worden vanavond opgehaald. Zo'n leuk stel, zitten ook lekker samen te kroelen.

En Sascha ? Die krijgt ook geen pap meer. Vanmiddag de laatste 3 ml gehad. Ze zeurt alleen nog als ik echt stil voor de kooi staat.

Ik heb vanmiddag de Gretakooi schoongemaakt en nu zitten ze er alle 5 in. De andere kooi heb ik naar buiten gegooid, die kan ik van de week dan op mijn gemak uitsoppen. Jee, ik heb ineens weer ruimte op de kast  ;D ;D ;D Als vanavond die 2 weg zijn hebben de andere lekker de ruimte. Dan Sascha nog weg en dan blijven Twizzle en het pareltje met zijn tweetjes over  ;D

Het gaat heel goed met deze 2. Twizzle ontpopt zich echt als een grote knuffel en kroelerd. En dit ding vindt ze helemaal te gek :







Het pareltje heeft gisteren ook een redelijke tijd bij me gezeten. Ze was wat minder fladderig, dus gaat vast goed komen  ;D Nu nog lekker kroelen  :P Ze is wel een hittepetit, want ik zag dat ze in de kooi Ozzy bijna dwong om haar te kroelen. Ze duwde gewoon net zo lang met haar kop tegen zijn kin tot hij het opgaf en dan maar kroelde  :D







Na een vliegminuutje is het leuk landen op het schilderij :





Of moe op de grond gaan zitten  ;D ;D ;D

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes





De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

*Manon*

Hoi Karin,

Mooie foto's zeg, vooral Twizzle vind ik errug mooi ;D ;D ;D

Ik heb je ondertussen een IM gestuurd ;D

Groetjes Manon