De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

*Manon*

Hai Karin,

Hoe gaat het vandaag met je, ben je wat opgeknapt?
Leuke foto's heb je geplaatst zeg van de valkjes op een rij...  ;D ;D ;D

Groetjes Manon

Nathalie84

Karin beterschap toegewenst!! ook van Ukkie en Mumble..


Dierenfreackske

Hoi Karin ...hopelijk voel je je terug al een beetje beter !
Hoe gaat het vandaag met jou en de valkjes ? Grtjs Ann



Anke

Hoi Karin,
Ik had weer heel wat bij te lezen hier.
Hopelijk voel je je alweer wat beter.
Wat worden de kleine valkjes alweer groot!!!
Fijn dat het goed gaat met moederpoes en haar kroost.
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Karin

Het gaat gelukkig wat beter met me.... misselijkheid is weg, alleen nog wel moe.... Maar goed, daar valt mee te leven  ;D

Met de papkuikens gaat het heel goed ! Alleen de 3 draakjes worden wel erg vervelend hoor  :o Als ik ze na de papvoeding terug wil zetten maken ze zich zo druk ( mééééér eten...eten, eten..ETEN !! ) dat er pap uit de krop vliegt. Alles onder  >:( En als ik er één terugzet, probeerd een ander er tussenuit te piepen  :o Maar voor de rest zijn ze superlief hoor  ;D Bo heeft een nieuwe naam gekregen : Joep ! en gaat samenwonen met een ander valkje die pas zijn vriendinnetje verloren heeft. Ik heb trouwens het idee dat ik Sascha vanavond een klein beetje heb horen brabbelen... heel kort... zou Sascha dan ook ........  ;D Maar goed, ik heb Twizzle ook wel eens horen brabbelen en volgens de DNA test is dat toch echt een pop  ;D

Met de 5 pareltjes gaat het ook goed ! Tuurke heeft zelfs vanavond gevlogen !!  ;D Ze hebben een andere kooi gekregen, een Gretakooi, hebben ze lekker de ruimte  ;) Alle 8 eten ze dus als een gek de pellets ! Dat is een goed teken. Maar ze knoeien er ook veel mee, ik moet steeds weer de boel opstofzuigen  ;D

Geen foto's van de valkjes, maar wel van de poes met kittens. Ik heb vandaag een oproepje gezet op een kattenforum om alvast langzaam rond te kijken voor nieuwe baasjes voor ze.

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Hmmm... dan zal ik maar pellets gaan kopen zeker? ;D Ik heb er nog wel maar die staan er al een aantal maanden. Geen idee hoelang je dat kan bewaren...
Ik weet maar één winkel waar ze de B14 verkopen. Gisteren zijn we er nog geweest en toen hadden ze er geen... ::) Ze hadden wel G14 en G14 tropical in voorraad, maar dat zijn die grotere "knoei"pellets...




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Citaat van: Marc van de Kuifjes op  3 februari 2008, 07:07:07
Hmmm... dan zal ik maar pellets gaan kopen zeker? ;D Ik heb er nog wel maar die staan er al een aantal maanden. Geen idee hoelang je dat kan bewaren...
Ik weet maar één winkel waar ze de B14 verkopen. Gisteren zijn we er nog geweest en toen hadden ze er geen... ::) Ze hadden wel G14 en G14 tropical in voorraad, maar dat zijn die grotere "knoei"pellets...


Ik kan ook wel wat voor je kopen hoor. 1 of 2 kilo, je zegt het maar.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Nathalie84

Hoi Karin,

Gelukkig dat je je al weer wat beter voelt...met Ukkie en Mumble gaat het echt super!!

We denken dat Ukkie sowiezo een mannetje is want hij probeert sinds donderdag een beetje melodietjes te fluiten...maar misschien zitten we er ook wel naast...

Gaat het ook goed met moederpoes en de kittens??

Groetjes,

Nathalie

♥Debby♥

Fijn dat je weer opknapt Karin!

en wat een mooie foto van moederpoes met kittens..

ben benieuwd of je snel goede kandidaten vindt.. Moederpoes gaat nog steeds ook weg??


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op  3 februari 2008, 13:36:37
Citaat van: Marc van de Kuifjes op  3 februari 2008, 07:07:07
Hmmm... dan zal ik maar pellets gaan kopen zeker? ;D Ik heb er nog wel maar die staan er al een aantal maanden. Geen idee hoelang je dat kan bewaren...
Ik weet maar één winkel waar ze de B14 verkopen. Gisteren zijn we er nog geweest en toen hadden ze er geen... ::) Ze hadden wel G14 en G14 tropical in voorraad, maar dat zijn die grotere "knoei"pellets...


Ik kan ook wel wat voor je kopen hoor. 1 of 2 kilo, je zegt het maar.


Misschien wel een goed idee... als Tuurke gewend is om het te eten zal het wel op geraken ook! :)




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

♥Debby♥

Hier eten Diesel en Duuk er nu ook van Marc... dus ze hebben ook de goede eigenschappen van Dixie overgenomen!  ;D


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Karin

Ja hoor, moederpoes gaat ook nog steeds weg, ik zoek er natuurlijk wel een superadres voor  ;D Voor één katertje heb ik inmiddels een gouden mandje gevonden. En net zoals bij de valkjes al een paar mensen afgewezen  ;D ;D ;D Nathalie, jij wist toch iemand die interesse had in 2 kittens ? Ik heb nog geen mail van ze gehad.

Met de piepkuikens / papkuikens gaat het heel goed. Ik probeer de 5 pareltjes nu langzaam van 3 naar 2 maaltijden over te zetten. Tuurke en het oudste jong eten al wat minder pap. Na 10 ml hebben ze zoiets van hou de rest maar  ;D Maar omdat het jongste jong een week scheelt met de oudste is het een beetje lastig. Ik kijk wel even hoe het gaat. Dan kan ik eindelijk de 3 draakjes ook van 2 naar 1 maaltijd zetten. Dat is nu lastig. Ik geef de draakjes nu nml met voeding 1 en 2 van de pareltjes tegelijk eten. Bij de laatste papmaaltijd van de pareltjes krijgen de draakjes niks, maar dat is niet erg, want daarna ga ik naar bed en kunnen ze brullen wat ze willen  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

*Manon*

Hoi Karin,

Je bent er maar druk mee, maar met zoveel liefde in je hart... spat telkens weer van het beeldscherm af als ik je updeetjes lees. ;D ;D

Fijn te lezen dat het allemaal heel goed gaat met de voedingen, maar eten ze buiten de papvoedingen om ook wel zelf zaadjes of dat nog helemaal niet?
Ik vind het toch, ondanks dat het niet meevalt en ook wel risico's aan vast zit, heel speciaal om te lezen hoe het allemaal in z'n werk gaat met die papvoedingen.
Maar ben heel blij dat het zo goed gaat  ;D ;D ;D

Dank je wel voor je updeet en geef Sascha maar een dikke knuffel van me :-*

Groetjes Manon

Karin

Citaat van: Kruimel op  3 februari 2008, 23:49:34
Hoi Karin,

Je bent er maar druk mee, maar met zoveel liefde in je hart... spat telkens weer van het beeldscherm af als ik je updeetjes lees. ;D ;D

Fijn te lezen dat het allemaal heel goed gaat met de voedingen, maar eten ze buiten de papvoedingen om ook wel zelf zaadjes of dat nog helemaal niet?
Ik vind het toch, ondanks dat het niet meevalt en ook wel risico's aan vast zit, heel speciaal om te lezen hoe het allemaal in z'n werk gaat met die papvoedingen.
Maar ben heel blij dat het zo goed gaat ;D ;D ;D

Dank je wel voor je updeet en geef Sascha maar een dikke knuffel van me :-*

Groetjes Manon



Als het net zo in het rond spat als de pap is het goed  :P   ;D ;D ;D Ja hoor, ze eten zaadjes, pellets ( heel erg goed zelfs ! ), trosgierst en eivoer. Maar nog niet voldoende dat ze van de pap af kunnen. Ik bouw het altijd heel langzaam af. Ze geven zelf aan als ze een voeding niet meer willen. Ik merk bijv. aan Tuurke dat die al zoveel zelf eet dat hij al de helft aan pap eet als zijn nestgenootjes. Ook goed  ;) Ik ga er dan geen 15 ml in pompen kosten wat kost. Hij heeft net 8 ml op.... en ik zag al behoorlijk wat zaad in de krop zitten. En Sascha is juist wel van de pap, alhoewel zij ( of is het nu toch een hij ?  :P ) nu met de kop voluit in de pelletbak zit en een hele zooi naar binnen werkt  ;D ;D ;D Het kan ineens heel snel gaan. Ik heb eens een papjong gehad ( Cuba ) die is in 2 weken tijd van 3 voedingen naar geheel zelfstandig gegaan. Ineens moeten ze niet meer. Ik hoop dat het bij al deze valkjes ook snel gaat  ;D

Ik duik nu mijn bed in ( nou ja, eerst nog ff kittens en de valkjes die boven zitten controleren en dan douchen ) en morgen dan geen voeding voor ik naar mijn werk ga. Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan vinden  ::)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

En hoe gaat het intussen met Tuurke? Nog nieuwe foto's? ;)

Begint hij al zaadjes te eten?




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -