De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Karin

Nou, ik ben idd ziek aan het worden. Borrelende darmen, hoofdpijn, misselijk, doodmoe....Ik hoop dat het snel over is, want dit is niet echt een pretje....   Ik heb de halve dag in bed gelegen, maar ja, moest er toch uit voor de papkuikens, de hond en de kittens. En vooral de piepkuikens zijn natuurlijk een hele klus, 8 van die schreeuwlelijken 

De 5 pareltjes vallen wel mee, die eten vrijwel beschaaft, de 3 jongsten eten nu ook 15 ml zonder blikken of blozen, dus daar ben ik heel blij mee. Maar de andere 3.... draken zijn het !! Vooral Twizzle  En als ik ze terug zet na het voeren moet ik oppassen, want dan springen ze zo druk in mijn hand dat er druk op de krop komt en er pap uit komt. Dat is ook de reden dat ze alleen vóór de voeding mogen vliegen, maar dat willen ze dan weer niet, ze willen dan alleen.... éééééten !!

De drie draakjes eten nog niet veel zaad, maar ..... wel pellets ! En heel goed ook. Ik vulde hun bakje bij en ze begonnen meteen alle drie lekker te knabbelen. Ook trosgierst gaat er goed in. De 5 pareltjes knabbelen ook al op de pellets.

De 3 draakjes op de foto zetten valt niet mee. Ze vinden de camera eigelijk gewoon een goede landingsplaats 

Sascha



Sascha en Twizzle op de hand, ik wilde Bo er bij zetten, maar zoals je ziet aan de staart wilde hij liever op de camera zitten



Twizzle





Bo op de uitkijk !





De pareltjes zijn makkelijker op de kiek te zetten 

Het oudste jong



Het tweede jong



En hier zit het even op de gordijnroede, daar kan ik dus net niet bij   



Het derde jong



Het vierde jong



En het vijfde jong



Ze zijn zóóóóóó leuk ! 

Ik zal ze missen als ze weg gaan, maar voorlopig kan ik nog lekker van ze genieten, want ze zitten nog op 3 papvoedingen. En Twizzle blijft natuurlijk, dus er blijft toch nog wat...... de grootste draak !! 





Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

*Manon*

Hahahahaha Karin, wat een deugnieten zijn het toch ;D ;D

Alleen balen dat je ziek aan het worden bent zeg, dat kun je er nu net niet bij gebruiken.

Beterschap gewenst hoor ;)

Groetjes Manon

Marc van de Kuifjes

Ging je nou niet een van de pareltjes houden ook? ???




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Rianne

Ik begin hier ook de eerste ziekteverschijnselen te krijgen... een vastzittende kriebelhoest :-\ Hopelijk blijft de verkoudheid nog een tijdje weg.
Je pareltjes zijn echt prachtig geworden! En je bronze fallow, wat een plaatje! :D

♥Debby♥

Hoi Karin, allereerst, BETERSCHAP!! hoop dat je snel weer opknapt.. met dit weer valt het niet mee om even een frisse neus te halen ben ik bang... sterkte!

en wat Dixie betreft.. die crisis zal vast meevallen.. Popje die Diesel heet, en een man die Dixie noemt...  't zal vast wennen..  :D.. Hij woog trouwens gisteren 95 gram! gaat dus super!

Je hebt weer mooie foto's van je jongen geplaatst.. wat een werk joh.. 8 papjongen.. Dat houdt je wel een goed uur zoet denk ik.. poeh he..

Ik wens je een fijn weekend toe en hoop dat je snel weer de oude bent!

Groetjes Debby


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Karin

1 februari 2008, 14:52:58 #891 Last Edit: 1 februari 2008, 14:56:48 by Karin
Allemaal bedankt voor jullie beterschapswensen. Gelukkig is de misselijkheid over. Het rare is dat juist als ik eet de misselijkheid weg gaat. Maar ja, kan moeilijk de hele dag door blijven eten, dan wordt ik tonnetje rond  :o

Marc, het is / was de bedoeling dat ik jong 1 houdt, maar toch eerst ff kijken of het nu een man is... Dan moet ik er toch echt heel hard overna gaan denken of ik dat wel moet gaan doen. Ik ben wel heel benieuwd hoe dit gaat vererven, die volle parels, maar ja, moet ik er wéér een koppeltje bij nemen. En eigelijk zit ik wat kweekkoppels betreft nu toch wel vol  ::) Nou ja, ik wacht gewoon nog even af, als het ineens gaat fluiten en overduidelijk een man is kan ik altijd nog een beslissing nemen  ::)

Idd een hele klus Debby. Met de eerste voeding ben ik een uur bezig ( inclusief de kooien schoonmaken, want het keukenpapier wat op de bodem ligt is dan echt drijfnat ), de tweede voeding hoef ik alleen de 5 pareltjes te voeren, dus meestal 20 minuten en dan 's avonds laat nog eens 3 kwartier.... Dus een uur of 2 per dag ben ik er wel mee bezig. En dan zwijg ik nog over het stofzuigen enz.  ;D ;D ;D Want een rommel dat ze maken.......  ::)

Ik wilde jullie nog even deze foto's laten zien, ik vind het zó schattig ! Dit weekend krijgen ze een andere, grotere kooi, dus dan zullen ze niet meer zo kunnen zitten, dus maar snel even een paar foto's gemaakt  ;D





VRNL jong 1 - jong 4 - jong 2 - jong 3- jong 5
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes





De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

kaar

oef wat baal ik toch dat ik geen huisdieren mag van mn huisbaas. Ik wilde ook 2 valkjes van karin  :(
RIP pino

Marc van de Kuifjes

Ach... mochten wij ook niet maar toch hadden we er op een gegeven moment 5 zitten! ;D




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

kaar

Citaat van: Marc van de Kuifjes op  1 februari 2008, 18:31:04
Ach... mochten wij ook niet maar toch hadden we er op een gegeven moment 5 zitten! ;D

ik ben te bang dat ze erachter komen en dat ze dan wegmoeten  :-X
wacht dan liever nog een jaar tot ik klaar ben met mn opleiding en een eigen huisie kan kopen/huren ipv een studentenkamer
RIP pino

Marc van de Kuifjes

Dat begrijp ik wel natuurlijk. Maar blijkbaar heb je er toch al eentje gehad?




De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

kaar

Citaat van: Marc van de Kuifjes op  1 februari 2008, 18:36:11
Dat begrijp ik wel natuurlijk. Maar blijkbaar heb je er toch al eentje gehad?

ja bij mn ouders :)
een wildkleur man
RIP pino

Karin

Ja, jammer hè Karin, nou, wie weet over een jaartje of zo  ;)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

kaar

Citaat van: Karin op  1 februari 2008, 21:04:49
Ja, jammer hè Karin, nou, wie weet over een jaartje of zo  ;)

idd ;)
mijn vogeltje komt nog wel  ;D
ik was altijd van de wildkleur valkjes, maar kom er nu achter hoe mooi de andere mutaties kunnen zijn
RIP pino