De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Karin

Citaat van: tck op 20 januari 2008, 18:38:29
Citaat van: Debbeltje op 20 januari 2008, 18:28:13
en we kunnen altijd karin haar boekje nog vervuilen tosca! ;D

Fijn dat jullie ook veilig thuis zijn!

Precies ;)
Ik ben trouwens meer een lezer dan een schijver. Ik lees dan ook jouw en Marcs dagboekje al een tijdje mee!

O ja, Karin: nadat Jos Murphy heeft gezien heeft hij geen schreeuw meer gegeven, ook niet toen ik de kamer weer uitliep. Hij had duidelijk een vriendje nodig! :)
Ik hoop dat het schreeuwen nu voorbij is

Ik hoop het ook Tosca ! Jos zal blij zijn met Murphy  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Nathalie84

Hoi Karin,

Heb jij mijn email ontvangen met de foto's van de kooi?? anders mail ik de foto's op een andere manier..

Hoor het graag van je..

Groetjes,

Nathalie

Karin

Citaat van: Nathalie84 op 20 januari 2008, 23:16:02
Hoi Karin,

Heb jij mijn email ontvangen met de foto's van de kooi?? anders mail ik de foto's op een andere manier..

Hoor het graag van je..

Groetjes,

Nathalie

Nee, niet ontvangen  :-\ Je mag hem anders ook in mijn dagboek zetten hoor, als ik het niet weet weet iemand anders het misschien wel  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Nathalie84

Hoi Karin,

Ik weet niet hoe ik ze in je dagboek krijg..echt frustrerend ben al de hele tijd mee bezig maar de laptop accepteerde de cardreader niet  :-\

Ik heb ze nu stuk voor stuk gemailed..hopen dat ze nu wel aankomen  :(

Groetjes,

Nathalie

Kaatje

Hoi Karin,

Wat een lekkere hummeltjes heb je nog thuis zitten !! En inderdaad er zijn natuurlijk al 2 valkjes naar hun nieuwe baasje  :D

Fijn om te lezen dat alles goed is gegaan met de overdracht, nu kunnen de kleintjes gaan wennen aan hun nieuwe omgeving  :D

Groetjes Karin

♥Debby♥

Hoi Karin,

het gaat harstikke goed met Dixie.. al meerdere keren goed zien eten en zelfs even gewogen vandaag.. 87 gram schoon aan de haak!  ;D

ook nu wordt er weer gegeten en zitten ze allemaal weer even in de kooi..  even rust..

we zijn heel blij dat het allemaal zo goed gaat..  echt heel erg bedankt!

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Moniique

Sinds gisteren heb ik mij pas aangemeld (zie voorstelforum voor een voorstelberichie ;)) En dit is het eerste dagboekje dat ik 'even' gelezen heb. Zo ontzettend leuk om het te lezen hoe de valkjes het doen, de verzorging ervan, en de fotootjes, helemaal geweldig om ze zo te zien groeien!! Zelf heb ik er nog geen één jammergenoeg, en heb ik er ook nog nooit één gehad (wel parkietjes), maar het ijkt het me helemaal super. Vandaar dat ik overal een beetje aan het kijken ben.

Vind dit een erg leuk dagboek, en vond het heel leuk om te lezen!

Karin

Citaat van: Moniique op 21 januari 2008, 17:53:43
Sinds gisteren heb ik mij pas aangemeld (zie voorstelforum voor een voorstelberichie ;)) En dit is het eerste dagboekje dat ik 'even' gelezen heb. Zo ontzettend leuk om het te lezen hoe de valkjes het doen, de verzorging ervan, en de fotootjes, helemaal geweldig om ze zo te zien groeien!! Zelf heb ik er nog geen één jammergenoeg, en heb ik er ook nog nooit één gehad (wel parkietjes), maar het ijkt het me helemaal super. Vandaar dat ik overal een beetje aan het kijken ben.

Vind dit een erg leuk dagboek, en vond het heel leuk om te lezen!

Leuk om je in mijn dagboekje te zien Monique, en je valt met je neus in de boter, hè, met al die piepkuikefoto's  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: Debbeltje op 21 januari 2008, 17:28:08
Hoi Karin,

het gaat harstikke goed met Dixie.. al meerdere keren goed zien eten en zelfs even gewogen vandaag.. 87 gram schoon aan de haak! ;D

ook nu wordt er weer gegeten en zitten ze allemaal weer even in de kooi.. even rust..

we zijn heel blij dat het allemaal zo goed gaat.. echt heel erg bedankt!

Dat ziet er goed uit  ;D ;D ;D Dixie is al helemaal ingeburgerd ! ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: Nathalie84 op 20 januari 2008, 23:44:27
Hoi Karin,

Ik weet niet hoe ik ze in je dagboek krijg..echt frustrerend ben al de hele tijd mee bezig maar de laptop accepteerde de cardreader niet :-\

Ik heb ze nu stuk voor stuk gemailed..hopen dat ze nu wel aankomen :(

Groetjes,

Nathalie

;)

Heeft iemand ervaring met deze kooi ? Hoe zit het met het rooster ? Die moet er toch eigelijk uit zodat de vogels op de grond kunnen scharrelen ? Maar dan komt er een kier tussen te zitten.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♥Debby♥

Die kier is waarschijnlijk niet groter dan de kieren onder de deur..

Wij hebben het rooster er ook uit.. er zit dan inderdaad een kier tussen de bodemla aan de voorkant.

wij denken eraan om daar een stukje persplex voor te zetten..

bij deze kooi die we nu hebben valt het nog mee, we hebben keer een heel onhandig rooster gehad op bijna 20!! cm. vanaf de bodemlade.. daar hebben we toen ook plexiglas rondom gezet.

Door datwe nu de opvangbakken rondomhebben is het alleen aan de voorzijde een kier, omdat de randen daar hoger zijn ivm de bodemlade..

dus dan zou je aan 1 kant een oplossing moeten verzinnen..

maar die kieren bij jou onder de deur zijn ook best groot.. dus misschien zou je een iets hoger stuk persplex kunnen nemen. gaatjes erin boren... bijv. 2 naast elkaar met 2 cm ertussen aan allebei de kanten.. en met een tye rib vastzetten..

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Caroline

De spleet onder de deur is groter dan de spleet voor het rooster. Tenminste op de foto.

Ook ik heb een papegaaienkooi net als deze maar dan anders en iets groter, ik gebruik het rooster ook NIET, zonder problemen.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hey Karin ...wat goed dat Dixie het zo goed maakt bij Debbie
hoor ! Wat een mooie foto's heb je ! Grtjs Ann

Moniique

Citaat van: Karin op 21 januari 2008, 17:57:17
Leuk om je in mijn dagboekje te zien Monique, en je valt met je neus in de boter, hè, met al die piepkuikefoto's  ;D

Jaa inderdaad!! Andere kwekers beginnen natuurlijk pas in feb / maart met ophangen van broed dingen, bij jouw is het natuurlijk door middel van jouw zomer TL buizen (ofzo) al in volle gang. Jaa heb ook al even op je website rondgeneusd ;) Een hele leuke en vooral informatieve site!!

Nathalie84

Hallo allemaal,

Als het rooster van onze kooi eruit is is de gleuf 3 cm..als deze erin zit is het 1.5 cm..

Mijn vriend kwam met het idee om van het rooster de spijlen eruit te halen op zijn werk  (en dan de randjes glad afwerken) zodat je alleen de buitenrand behoud van het rooster zodat de gleuf 1.5 cm blijft..

Of is 3 cm geen probleem??

Alvast bedankt!!

En Karin jij ook bedankt!!  ;)

Groetjes,

Nathalie