De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Karin

Citaat van: Caroline op  1 januari 2008, 22:58:22
Wat leuk :D

Ik heb hier ook een jonkie, geboren uit een eitje met een deuk van 4 x 5 mm met barstjes zelfs .... op het moment dat ik het ontdekte had ik alleen gekleurde lak in huis dus dat erop gedaan ..... een week later kwam er een gezond donsje uit.

Zo zie je maar .... ;)

Idd, zo zie je maar, nooit opgeven  ;D Overigens was de deuk bijna  1/4 van het ei en niet alleen barstjes maar echt stukjes schaal eraf. Omdat ik geen gepiep hoorde en ook geen leven zag nam ik aan dat het al een paar dagen dood was  ::)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Anja

Hoi Karin,

idd een heel bijzonder donsje. Wat goed dat je het eitje hebt laten liggen zeg.

Goed zeg.

Groetjes Anja

ManjaV

Hoi Karin,

Wat een geweldige verrassing dat het donsje toch nog uit het kapotte eitje is gekropen! :D Wat een sterk donsje zeg dat het dit allemaal zo heeft weten vol te houden!

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Leentje van de kuifjes

Groetjes Leentje

:D De Kuifjes van Wilgendaal! :D

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Klik op mij! ;)

Dierenfreackske

♥Debby♥

Wat een supergoed begin van het nieuwe jaar Karin..

een kadodonsje!  ;D

hoe is het met Dixie? de sprong uit het blok nog gewaagd of durft hij/zij nu niet meer?? hihi..

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Karin

Citaat van: Debbeltje op  2 januari 2008, 14:26:38
Wat een supergoed begin van het nieuwe jaar Karin..

een kadodonsje! ;D

hoe is het met Dixie? de sprong uit het blok nog gewaagd of durft hij/zij nu niet meer?? hihi..

O, gutegut, Dixie, dat is een portret hoor ! Die springt gewoon steeds het blok uit  ::) Moet ik mijn schouder weer verdraaien om hem / haar uit het uiterste hoekje te halen en weer terug te zetten zonder dat de ouders eruit vliegen  ;D Straks weer foto's !
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

Het 'Gremlin' jong, hoe komt het dat die oogjes zo rood zijn? Komt dat alleen maar door die flits?

Super dat dat ene eitje nog is uitgekomen! :D

Karin

Citaat van: Rianne op  2 januari 2008, 15:11:40
Het 'Gremlin' jong, hoe komt het dat die oogjes zo rood zijn? Komt dat alleen maar door die flits?

Super dat dat ene eitje nog is uitgekomen! :D

Nee hoor, het is een fallow, de echte fallow dan, hoe noemen ze dat nu ook al weer, bronze fallow ?  ;D ;D ;D Maar ze is inmiddels mooier geworden hoor, ik zet vanmiddag foto's neer  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Weer foto tijd. Met 3 nesten tegelijk is het wel een hele klus hoor  ;D Dus ik zal vaker groepsfoto's sturen. Ik zet dan het oudste jong links, en het jongste helemaal rechts. Zo weten degene die er één besproken heeft precies  welk jong het is.

Als eerste de groepsfoto van de jongen van Dimple en Magic :

De 2 jongste zijn nu in de "ieh, alles is eng" fase  ;) De 2 oudste hebben het al gehad. Grappig hoor, van die kleine blazende stapeltjes veren  :-*

Dan het nest van River en Phoenix :

Zie, het zijn niet meer zulke buikschuivers, ze blijven nu netjes op de pootjes. Het oudste jong :

Het middelste jong ( extra veel foto's gemaakt, omdat ik natuurlijk reuze trots op deze ben en omdat deze blijft  ;D ) Het is al een beetje bijgetrokken hè ? Niet meer zo'n lelijk ding, hahaha  ;D

En het jongste jong :

Ze doen het alledrie hartstikke leuk. Helaas wordt er af en toe wat veertjes doorgebeten door paps, maar ja, ze worden verder goed gevoerd dus laat het zo.

En dan het jongste nest. Mama-Dizzy is weer helemaal in haar hum met 5 van die kleine pluizenbolletjes. En papa-Diba doet ook heel erg zijn best !

Hier dus het hele groepje :

Jong 1

Jong 2

Jong 3

Jong 4 en 5, heb ik samen gedaan, zodat de kleinste niet te snel afkoeld. Ik moest wel snel wezen, want de ouders waren flink aan het protesteren  ;D

Wat een schatjes zijn het hè ?

Ik heb ook nog wat foto's gemaakt van andere valkjes die gisteren lekker de vleugels mochten strekken. Ik heb een nieuwe manier gevonden om die donderstenen snel terug te krijgen in hun volière. Ik heb 5 kamervolières staan en de volières van de valkjes die op dat moment los vliegen haal ik het voer uit. Ze kunnen overdag nog wel wat scharrelen naar zaadjes die op de grond zijn gevallen en er staat een bak eivoer en pellets klaar, maar al het zaad hal ik weg. Als ze terug de kooi in moeten zet ik gewoon een bak zaad erin  ;D Ze weten niet hoe snel ze er heen moeten. Het leuke is dat ze dus steeds een andere volière uitkiezen, zo vervelen ze zich niet, hahahaha. Ze komen wel bijna allemaal gezellig bij me zitten, maar als ik ze de kooi in wil zetten gaan ze er vandoor  ::)

Mijn mooie Kenzie :

Haar vent Cookie, die vindt dat de computerkast gewoon een groot uitgevallen broedblok is en wil het wel graag "huren"  ;D Dit koppel blijft wel op mijn vinger zitten als ik ze terug zet, dit zijn één van de braafste valkjes, hahahaha.

En Dazzle en Chico die het blok van River en Phoenix inspecteren. Ze vinden het maar flauw dat zij er geen hebben gekregen  ;D

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

*Manon*

Hoi Karin,

Dat is inderdaad een geweldige verrassing zeg!
De foto's zijn super mooi!
Ik heb trouwens via je contactformulier een email gestuurd ;)

Groetjes Manon

*Esther*

Heeej Karin,

Leuke foto-shoot!

Die bronze-fallow is dat dan een witmaser bronze-fallow?
Zou bijna een pale-fallow kunnen zijn of niet?
Maar ik heb niet zo veel verstand van de fallows hoor.

Is Twister al gewend aan de ruimte en soortgenoten?

Groetjes Esther

Karin

Citaat van: *Esther* op  2 januari 2008, 16:03:08
Heeej Karin,

Leuke foto-shoot!

Die bronze-fallow is dat dan een witmaser bronze-fallow?
Zou bijna een pale-fallow kunnen zijn of niet?
Maar ik heb niet zo veel verstand van de fallows hoor.

Is Twister al gewend aan de ruimte en soortgenoten?

Groetjes Esther

Het is een witmaskertje, maar geen pale hoor, dat is zilver toch ? Tenminste wat ze vroeger zilver noemde. De vader is bornze fallow en de moeder split bronze fallow, dus ik ga er vanuit dat het jong ook bronze fallow is  ;D ;D ;D Maar we zullen zien als ze in de veertjes gaat zitten.  O, en Twister zit nog apart hoor, maar  haar nieuwe vent heeft ze nu wel als buurman  ;) Over een weekje of zo mag hij erbij. Ik hou de quarantainevalkjes van de vogelzolder af tot de jongen weg zijn.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Dierenfreackske

Hey Karin ....ik heb genoten van de mooie donsjesfoto's hoor !!! Prachtig om het jaar in te zetten he !
Grtjs Ann

Little Cockatoo

Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka