De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Karin

Ik wordt een beetje gek van Happy  :-X Hij / zij staat nog steeds op 2 hele voedingen en wil maar niet zelfstandig worden  :'( 's morgens 65 gram, dus ik durf echt niet te minderen.... En de hele dag dat geblèr...... Happy's nieuwe baasje heeft deze week vrij, dus het was ideaal geweest, maar helaas  :-\
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

patty_dordtse valkjes

zo had ik er ook 1tje.
die vertikte het zelf te eten en jah het is niet 1 van de grootste valkjes geworden maar wel de drukste kwa gefluit  ;D

hoop voor je dat die echt snel zelf gaat eten...
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Caroline

Balen is dat hè??  :(

Ik ben er ook altijd bang voor bij pappertjes .... heb er nu ook weer 4 van 4 weken.  :-\

En ja met 65 gram doe je inderdaad niet veel dit is erg weinig .... sterkte ermee.  :)

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Karin

28 december 2009, 21:31:16 #3063 Last Edit: 18 januari 2010, 00:33:15 by Karin
Ik heb een lijstje gemaakt met al mijn valkjes en zet ze ook maar hier neer. Je weet maar nooit  ;) Er was iemand die er 6 wilde nemen, maar helaas gaat dat niet door  :-[ Ik heb nu 3 geïntereseerde, maar er kunnen er natuurlijk veel meer bij  ;) Ik heb in ieder geval voor Twizzle, Melody en Phoenix geïntereseerden. Ik zoek dus goede blijvende adresjes en als ze in een volière gaan ( waar de meeste het meest voor geschikt zijn ) dan wil ik graag dat er een sluis en nachthok aanwezig zijn. Ze zitten bij mij binnen. Dit zijn de valkjes :

Dazzle  - Chico  ( geparelde pop, 2003  - bonte man, 2003 - bonte pop, de dochter , 2003 ) - Dazzle en Chico zijn een koppel en dol op elkaar. Chico heeft wel Dazzle flink geplukt ( kuif en achterkant kop ), maar ze heeft er geen last van en zijn te gek op elkaar om uit elkaar te halen. Beide komen op je schouder en hoofd zitten en zijn meestal redelijk terug te zetten in de kooi, mits er wat lekkers voor ze in de kooi zit. Verwacht geen hele tamme valken. Chico is heel vocaal, zingt heel mooi, luid en duidelijk. Hij heeft er ook een dansje bij en zingt de mooiste melodietjes voor Dazzle.  Ik heb met ze gekweekt, maar ze hebben steeds maar 1 of 2 jongen en de laatste keer had Chico het jong zo toegetakeld dat ik er niet meer mee kweekte.

Kazoo  - Luna ( bonte witmasker man, 1999 - cinnamon pop, 2002 ) -  wild, kan niet mee gekweekt worden, laten jongen dood gaan. Man zingt heel mooi en is een echte flirt. Niet bang als je de volière in komt.

Mystic  -  Breezer ( "vuile" albino man, 1999 - cinnamon geparelde witmasker pop, 2002 ) -  wild, kan niet mee gekweekt worden want de pop raakt uitgeput van het leggen ( zelfs met calciumpreparaten ) en legt eitjes met een hele dunne schil.

Raven  -  Luana ( albino man zonder kale plek, fors, 2005 - cinnamon geparelde pop, split witmasker, 2005 ) - wild, wel beide een rustig karkater. Ik heb een paar maal met ze gekweekt en hadden niet zoveel jongen in het nest, maar bij de vorige eigenaar hadden ze wel een nest van 4  jongen. Krijgen leuke jongen die redelijk makkelijk tam te maken zijn.

Nova  - Indra ( getekende man, 2006 - cinnamon geparelde getekende pop, 2005 ) -  wild, Nova wil nog wel eens Indra wat plukken achter op de kop als hij "er zin in heeft ", maar ze heeft er weinig last van. Heb er nu 3 jongen van gehad, waarvan ze er 2 grotendeels zelf hebben groot gebracht ( de andere was een eitje die ik bij een ander koppel heb gelegd ). Ze hebben dus nog maar ervaring met 1 nest. Krijgen hele mooie forse jongen met een erg leuk karakter.

Diba - Dizzy ( geparelde witmasker man / lutino cinnamon, 2005 - cinnamon geparelde pop, 2002 ) - superkoppeltje die erg goed hun jongen grootbrengen. Wel is er een korte periode dat de moeder plukt, maar dan breng ik het ei ( ze eten gekookt ei als ze jongen hebben ) terug en dan wordt het minder. Wel is de pop al 7 jaar oud, dus er kan niet heel lang meer mee gekweekt worden. Ze zijn echt gek op elkaar, zijn altijd samen en waar Dizzy is volgt Diba meteen. Dizzy komt ook op je hoofd en schouder zitten. Terug zetten doe ik door wat lekkers in de kooi te hangen en als Dizzy er eenmaal in zit is Diba er zo in. Ze krijgen flinke jongen met een heel erg leuk karakter.

Nessa  -  Kenya ( bonte man, split geparelde witmasker, man, 2004 - bonte witmasker pop, 2005 ) - Kenya komt op je hoofd en schouder zitten, zeer leuk valkje, Nessa is wat wilder maar niet bang. Superkoppel, krijgt  4 - 5 jongen per keer die heel goed gevoerd worden. Wel worden de jongen wat geplukt. De jongen zijn vocaal, nieuwsgierig, tikkie eigenwijs met een erg leuk karakter ! Wel jongen die je vanaf jong al veel in de handen moet houden.

Dimple  -  Magic ( cinnamon geparelde witmasker pop, 2004 - cinnamon geparelde / witmasker man, 2003 ) -  niet tam, maar niet wild, superkoppel die heel goed hun jongen grootbrengen en jongen krijgen met een heel zacht karakter.  
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

patty_dordtse valkjes

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Moniique

Hai Karin,

Toen ik het berichtje op hyves las, dacht ik al dat er iets ergs aan de hand was, maar dit had ik niet verwacht. Ik ken je jammer genoeg ook niet persoonlijk, maar we hebben wel meerdere malen met elkaar gemaild en je lijkt me echt een geweldige meid.

Ik wil je voor nu heel veel sterkte wensen. Het moet ontzettend moeilijk voor je zijn! Ik wou dat ik er een aantal van je over kon nemen, vind valkjes nog steeds geweldig. Maar helaas zit het met de poes en de kittens er niet in.

Nogmaals heel veel sterkte en ik wil je een heel goed jaar wensen voor 2010!

Lieve groetjes,
Monique

Monky

Ach jee... Als ik je lijst zo zie... De tranen springen mij bijna in de ogen. De paps en mams van Whooshy, Garath, Grovertje en Disa  :'(
Ik wenste echt dat ik wat van je valkjes kon opvangen...

Tijdelijk kan wel, maar niet permanent  :-\

Meis, ik hoop echt dat je goede huisjes vindt voor je lieverds.

Nogmaals heel veel sterkte.

Liefs,
Monique

en een hele dikke knuf van Whooshy, Garath, Disa en Grovertje  :-*

Karin

CitaatHai Karin,

Toen ik het berichtje op hyves las, dacht ik al dat er iets ergs aan de hand was, maar dit had ik niet verwacht. Ik ken je jammer genoeg ook niet persoonlijk, maar we hebben wel meerdere malen met elkaar gemaild en je lijkt me echt een geweldige meid.

Ik wil je voor nu heel veel sterkte wensen. Het moet ontzettend moeilijk voor je zijn! Ik wou dat ik er een aantal van je over kon nemen, vind valkjes nog steeds geweldig. Maar helaas zit het met de poes en de kittens er niet in.

Nogmaals heel veel sterkte en ik wil je een heel goed jaar wensen voor 2010!

Lieve groetjes,
Monique

Dank je wel Monique  :-* Ja, je had bijna 2 jongen van Dizzy en Diba gehad en nu moet ik ze weg doen  :-[ Jij ook een heel fijn 2010 met je poezenbeestjes  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

CitaatAch jee... Als ik je lijst zo zie... De tranen springen mij bijna in de ogen. De paps en mams van Whooshy, Garath, Grovertje en Disa 
Ik wenste echt dat ik wat van je valkjes kon opvangen...

Tijdelijk kan wel, maar niet permanent 

Meis, ik hoop echt dat je goede huisjes vindt voor je lieverds.

Nogmaals heel veel sterkte.

Liefs,
Monique

en een hele dikke knuf van Whooshy, Garath, Disa en Grovertje 

Dank je  :-* Ik vind het ook heel jammer van de mooie koppeltjes  :-\ En ja , ik heb geen idee hoe lang het allemaal gaat duren voor ik er weer valkjes terug kan nemen, dus dat wordt moeilijk. Voor Summer en Salsa zoek ik wel een tijdelijk opvang, maar wel met de mogelijkheid dat ze daar permanent kunnen blijven. Ik heb geen idee hoe alles gaat lopen....
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Gisteren was ik Summer kwijt  :o :o :o Ik zoeken en zoeken, overal op en in.... Ineens zie ik haar uit de trosgierstdoos komen.... Heeft ze er vakkundig een gat in geknaagt in de doos en heeft ze het omgetoverd in een nestplaatsje  ::) Ach, ach... ze wil zo graag.... Ik heb haar gelukkig snel in de kooi gezet bij Salsa en ze begon meteen te eten. Er lagen gelukkig geen eitjes, maar het kan best zijn dat ze er al een paar dagen in zat. IK was bij mijn moeder en ik kreeg Salsa en Summer niet makkelijk terug in de kooi en had ze vrij laten vliegen  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

:o jeetje, dat was schrikken.

Gelukkig zit ze nu weer veilig in de kooi met haar kereltje.

Succes met het vinden van fijne adresjes voor je lievelingetjes.

Sterkte met het afscheid nemen, lijkt me verschrikkelijk voor je.  :'(
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Kimm

ach gekke summer! is alijd schrikken als je je valkje kwijt bent. gelukkig heb je haar weer gevonden.

sterkte karin  :-*

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Karin

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marian

Hoi Karin,

PFF, schrikken zeg, gelukkig had ze zichzelf een goed plekje gegeven ;)

Wanneer ik in je boekje kom, Karin, wordt ik ook een beetje verdrietig, zo triest wat er staat te gebeuren :(
Ik hoop dat het naar omstandigheden een beetje goed met je gaat! :)

Succes en sterkte met het vinden van nieuwe en lieve  valken-baasjes.
En een fijn plekje voor jezelf!

Groetjes, Marian

Hermien

Zo aan het einde van dit jaar weet ik gewoon even niet meer hoe ik je een hart onder de riem kan steken. Juist met deze donkere dagen sturen mensen over de hele wereld elkaar kaarten met de beste wensen voor prettige kerst en een gelukkig nieuwjaar. Als er in mijn adresboekje mensen voorkomen die een rottijd hebben doorgemaakt, probeer ik dit soort teksen zo enigszins mogelijk aan te passen. Het valt immers zwaar om, wanneer je bijv. net je partner hebt moeten begraven, ook echt een gezellige kerst te kunnen vieren. Zodoende ben ik altijd wel een paar uur bezig, want het is soms zoeken naar de juiste woorden. Dat geldt ook voor jou. Natuurlijk hoop ik dat je toch, ondanks alles, nog een beetje van Kerst hebt kunnen genieten. En niet in het minst wens ik je voor het nieuwe jaar zoveel meer geluk toe, dan je afgelopen jaar hebt moeten ervaren. Geluk, gezondheid, liefde en heel veel mooie vriendschappen. Maar bovenal zou ik zo graag willen wensen dat je géén afscheid hoefde te nemen van je állerbeste vriendjes, de valkjes. O meid, wat moet dat een verschrikkelijk gevoel zijn. Weet je, ik geloof nog wel in wonderen! En daarom ga ik toch schrijven wat ik het allerliefst voor jou wens in het nieuwe jaar. Ik hoop en bid dat het nieuwe jaar, dat nu zó vlak voor ons ligt, er een oplossing wordt gevonden, waardoor je géén van je valkjes hoeft te laten verhuizen. Dát is mijn wens voor jou.

Van mij en mijn 'Vliegtuig' krijg je een knoeperd van een knuffel en natuurlijk een extra dikke knuf van Goofy,

Goofy, kort voor hij naar Krimpen verhuisde.

ons ADHD-valkje, waar ik zó ontzettend veel plezier aan beleef en die ik tegelijkertijd regelmatig wel achter het behang zou willen plakken vanwege zijn dominante gedrag. Maar joh, dié kan zo heerlijk kroelen!

Goofy's tweede verjaardag, maart jl.

:-*  :-*  :-*  :-*