De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

hilde

Citaat van: Karin op 31 oktober 2009, 13:32:56
In de natuur hebben ze geen tijd om te plukken  ;) Maar in dit geval is het te verwachten hoor, want 1 jong is gewoon niet de moeite en ze willen aan het tweede nest beginnen. Overigens is het niet plukken wat ze doen, maar de veertjes doorbijten. Hun vorige nest 2 jaar geleden hebben ze niet geplukt.

dank je voor de toelichting karin  ;)

groetjesssssssssssss

Marian

Citaat van: Caroline op 31 oktober 2009, 10:54:58
Wat een scheetje.  :-*

Hihi, dat was precies wat ik ook dacht :D
En dat gebeurt wel eens vaker ;)

Groetjes, Marian

Moniique

Hoi Karin!

Wat gaat het goed met Happy! Hij/zij ziet er ook echt heel mooi uit! Inderdaad echt een scheetje!

Jaa, ik blijf je volgen hoor!! ;)

Karin

Leuk dat je alles blijft volgen Monique  ;)

Vanmiddag is Phoenix, de moeder van Happy, uit de volière ontsnapt  >:( Ik was water aan het verversen en ze doet iets wat ze nooit doet : Via het deurtje ( er zit een grote deur in de volière ) klimt ze omhoog en vloog eruit. Ik probeerde haar nog tegen te houden, maar ze glipte langs mijn handen. Ze deed net alsof ze niet anders gewend was en ging gezellig buurten bij de andere valkjes, op de kooien zitten, op het touw zich poetsen en de groentenbak waar andijvie in zat inspecteren   ;D

Het probleem was dat op dat moment ik nog niet alle andere valkjes terug in de kooi had  ::) Er vlogen er nog 4 los en die waren nog niet van plan terug te gaan  ;D Met veel gelok, omkoperij en een uurtje geduld had ik eindelijk de 4 terug in de kooi. Phoenix vermaakte zich ondertussen kostelijk. Nu kon ik haar volière open laten staan in de hoop dat ze weer terug vloog, maar helaas..... Ze fladdert op dit moment samen los met River :-X  Gelukkig is Happy nog jong en zit in het blok, want als je dit hebt met jongen die net uitgevlogen zijn is dit heel vervelend   ;)

Ik hoop dat ze vanavond vanzelf terug gaan. Normaal kan ik wel met een vangnetje aan de slag, maar omdat ik 2 koppels op eitjes heb geeft dat veel te veel onrust met kans op gesneuvelde eitjes  :o Dus dat doen we maar niet.... Ik ga zo Happy pap geven, komt die in iedergeval niks te kort  ;)

Ik heb vanavond nog een hele lieve foto van Cookie en Kenzie gemaakt. Ik was druk bezig hun dochter ( uitgebroed en grootgebracht door een ander koppel, ik kweek niet met dit koppel. Maar Kenzie had binnen 2 weken nadat ik haar bij Cookie had gezet al 2 eitjes gelegd en deze had ik bij een ander koppel met eitjes gelegt ) Sterre bij hun in de kooi te lokken, en ze keken nieuwsgierig toe   :-*

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Vandaag weer heerlijk geknuffeld met Happy :-*  Het is zo'n leuk vrolijk vogeltje en wordt met de dag mooier  ;D

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Jáááá, ze zijn er !! Dizzy en Diba hebben 7 piepkuikens !!   De oudste 4 zijn van hunzelf. Dat kunnen óf gewoon geparelde mannen ( 95 % zeker een man ) zijn óf cinnamon pareltjes waarvan het geslacht niet bekend is. De oudste heb ik gisteren al geringt, en dat ging net aan....  Dat jong is nu 8 dagen oud Net Goliath De 3 jongste zijn de pleegjongen. Één is waarschijnlijk een wildkleurtje, het is in ieder geval 95 % zeker een man. De andere 2 zijn in ieder geval lutino, of er nog een mutatie bij zit is afwachten. Dit zijn popjes.

Helaas is niet alles goed gegaan : één ei is ca. een week voor het uitkomen kapot gegaan Waarschijnlijk is er een nagel dwars doorheen gegaan. Nu kan het zijn dat het ei al afgestorven was waardoor er meer lucht in het ei kwam en dat het daarom zo kwetsbaar was.... We zullen het nooit weten   Maar wat nog erger was is dat van de week een jong gestorven is.... Ik had al gezien dat het bezig was met uitkomen : er zat een klein gaatje in het ei en het snaveltje ging er doorheen. Normaal laat ik het koppel dan helemaal met rust en kijk pas een dag later, maar om één of andere reden ben ik toch een paar uur later gaan kijken.... Het jong was met het bovenste gedeelte uit het ei gekropen, maar aan de onderkant zat het nog in het ei. Het had een snee over het ruggetje heen ( waarschijnlijk omdat de ouders hebben proberen te helpen het jong uit het ei te krijgen ) en lag zwaar onderkoelt in een hoekje ( normaal blijven de ouders er bovenop zitten ). Dat was al een teken dat het jong niet goed was. Maar ja.... zo maar laten sterven doe je ook niet...  Ik heb het jong direct opgewarmd, wat druivensuikerwater gegeven en met ei en al in de broedmachine gelegt. Al snel kwam het weer tot leven en wat een pit zat erin !  Toch kwam het niet verder uit het ei. Ik heb de onderkant van het eitje weggehaald en het leek alsof het jong geen kracht in de pootjes had. Ook had het bijna geen dons en was erg klein. Om de twee uur ben ik het gaan voeren, ook 's nachts, maar helaas heeft het het niet gehaald. Het was wel levendig, maar wilde eigelijk amper eten en kan dus niet rechtop zitten. Ik heb nog nepeitjes in de broedmachine gezet zodat het steun had, maar het ging steeds weer op haar zij liggen. Waarschijnlijk was het jong niet goed ontwikkeld, waaronder de pootjes..... Als het wel een paar dagen overleefd had was het de vraag of ik het ooit bij de pleegouders kon zetten, want een jong wat niet rechtop zit wordt niet gevoerd Het had dus voor veel problemen kunnen zorgen, maar goed... ik kan het toch niet over mijn hart verkrijgen om het gewoon maar dood te laten gaan.

De trotse papa :

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Dierenfreackske

Hoi Karin, wat een lieve foto's , ik heb er echt van genoten, en wat fijn zo 7 piepkuikentjes, hihi! Veel succes hoor! Grtjs. Ann

Moniique

Hai Karin,

Happy word inderdaad elke keer mooier! Hij/zij ziet er ook inderdaad heel happy eruit haha! Lijkt wel alsof ze aan het lachen is :D

& Gefeliciteerd met de 7 dwergjes :D Super hoor! Die 3 kuikens die niet van Diba & Dizzy zijn, zijn die van Riiver & Phoenix dan?

Succes! Volgens mij worden ze heeel mooi.. krijg nu wel echt mega kriebels als ik dit zo zie..

Groetjes,
Monique

Hermien

Oh NEE! Als ik niet op mijn tellen let, raak ik vast weer opnieuw in verwachting.......
Ze zijn echt

O N W E E R S T A A N B A A R !

:o  ::)  :-*  ;D

Karin

Dank jullie wel, ik ben ook heel errug blij. Het zijn weer schatjes Ik denk dat de twee oudste gewone pareltjes worden, dus beide mannen.

Hihi Hermien, niet schijnzwanger raken hoor

Op wie ik momenteel wel helemaal verliefd ben is Happy.... zo'n schatje Ik moet me echt in gaan houden hoor, hahahaha. Maar ik denk dat het een ventje is, dus dat scheelt weer.... mannen heb ik eigelijk wel genoeg nu
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ik zit een beetje in een dillema...... Binnenkort ga ik Happy verder met de hand groot brengen. De ouders voeren half om half, dus ik voer nu al 2 keer per dag bij, maar binnenkort zullen ze helemaal stoppen en aan het tweede nest willen beginnen. Ik wil graag tegelijkertijd toch een backup koppel laten broeden. Ik heb 2 kandidaten :

Dimple x Magic, krijgen superlieve cinnamon pareltjes en cinnamon geparelde witmaskers.

Nessa x Kenya, krijgen eigenwijze maar lieve en prachtige bontjes / bonte witmaskers en geparelde bonte witmaskertjes. Deze jongen zijn wat drukker dan die van Dimple en Magic, maar qua mutatie wel weer geliefder....

Beide koppels zijn in op en top broedconditie en proberen alle blokken te kraken Ze mogen niet tegelijk, want zijn heb ik geen extra koppel achter de hand voor de nieuwe koppels die het dit jaar / begin volgend jaar mogen proberen.... Ik neig het meeste naar Dimple en Magic, maar dan zal je net zien dat ik veel aanvragen van bontjes krijg
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Ik ga voor Dimple & Magic! ;) ;) ;)

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Caroline

Ach, wat een lieve scheetjes heb je weer ....

Balen dat je het ene jong niet hebt kunnen redden.  :'(

Succes met keuzes maken en .... je gevoelens voor Happy in bedwang houden.  ;D

Groetjessssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi Karin, succes met het maken van je keuzes, en in bedwang houden van je gevoelens  ;D ;D ;D voor Happy, maar al een voordeel als je denkt dat het een man is he...

Ik ben benieuwd welk koppeltje je laat nestelen hihi! Mooi he de bonte witmaskertjes  ;D ;D ;D  hihi, maak de goede keuze he, hihi!  Aach, ze zijn gewoon allemaal mooi he! Grtjs. Ann

Marian

Hoi Karin,

Jouw donsjes springen bij mij van het scherm af .... wow echt prachtig hoor :D 8)
Hoe krijg je ze eigenlijk zo groot in je boekje, met max 60 kb :-\?
Succes met keuzes maken.

Fijn weekend, groetjes Marian