De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Mandy

Karin, het is teveel om alle blz terug te lezen maar zie hier pracht jongen, zien er goed uit! ;)
Balen van de eitjes van het fallow koppel. :-\
Volgende keer beter.
Veel succes verder en je hebt een berichtje erbij op je mooie site hoor! :D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Bedankt voor jullie reacties ! Nog even snel 2 kwijlfoto's en dan duik ik mijn bed in, want ik moet morgen werken  ::) De 2 papjongen van Dazzle en Chico ! Ze staan nog op 2 voedingen, maar ik hoop voor het einde van de week op 1 voeding over te gaan. Mooi zijn ze hè ?  :-*

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Gerdy

woowieee..ze zijn echt heel erg mooi..maar ik moet er ook bij zeggen dat de foto's super scherp en mooi zijn..fijn dat ze straks nog maar op één voeding zitten.

gr gerdy

Kaatje

Hoi Karin,

Helemaal niets gelogen, het zijn inderdaad kwijlfoto's en zeker prachtige foto's weer ! Je boekje is een genot om te blijven bekijken. De foto's zijn ook zo ontzettend mooi scherp  :-*

Geniet nog maar even van je kanjers, want voor je het weet gaan ze straks al naar hun andere baasjes  ;)

Liefs, Karin

Karin

Ja, het einde is bijna in zicht ! En ik ben het eerlijk gezegt ook wel zat hoor  ;D Lekker gaan genieten van de zomerstop !! Ik wilde misschien in de zomer nog 1 nestje, maar ik heb uitgerekend dat het wel erg krap wordt, omdat ik eind juli met de familie naar Zwitserland ga. In mei en september zelf op vakantie... De blokken gaan er dus pas weer september in !  ;) Ik heb weer nieuwe foto's van de pareltjes, maar photobucket heeft nu groot onderhoud, dus kan ze niet uploaden. Even geduld dus  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

13 maart 2009, 21:01:38 #2525 Last Edit: 13 maart 2009, 21:06:43 by Karin
Sinds gisteren weigeren de papjongen alle pap  ;D Ze zijn dus klaar om te vertrekken. Ik heb de nieuwe baasjes van Wiske, het cinnamon popje, al gemaild. Het bont geparelde popje gaat waarschijnlijk niet door. Degene die haar zou nemen kan door persoonlijke omstandigheden het toch voorlopig niet aan. Nu had ik de hoop op iemand die al 2 valkjes bij mij vandaan heeft en te kennen had gegeven dat ze er misschien weer 2 bij wilde, maar ze wil toch liever wachten tot volgend broedseizoen. Nou, ik kijk nog even aan en anders wordt het toch weer verder zoeken....

Met de pareltjes gaat het super ! Er zit er al één steeds op het stokje. Ik duw haar wel weer steeds terug in het broedblok, maar op een gegeven moment is er geen houden meer aan  ;D Ze zijn echt zóóóó leuk !!

Ik heb eens opgeschreven wat ik denk wat ze qua geslacht zijn. Ik kijk dan naar de kuifjes. Is helemaal geen garantie natuurlijk, maar ik ben benieuwd hoeveel ik er goed heb en hoe vaak ik ernaast zit  ;D

Jong 1, ik denk een popje

Jong 2, een man ?

Jong 3, ik denk ook een man...

Jong 4, ik denk een popje...

Jong 5, twijfelgeval omdat het kuifje nog zo klein is, maar ik denk een man. Dit is echt een geweldig leuk valkje ! Komt steeds naar me toegewacheld, zo lief !!  :-* Maar qua pareltjes het minst mooie valkje. Ach, je weet wat ze zeggen, lelijk in de luier, mooi in de sluier  ;D ;D ;D

Met mijn eigen valkjes gaat het goed. Jessie woont nog steeds hier  ::) Eerst had ik een geïntereseerde hier op het forum, maar die zag er toch van af om privéredenen. Toen kreeg ik een reactie via mijn hyves. Heel enthousiast.... daarna helemaal niks meer van zich laten horen  >:( >:( >:( Vind ik altijd zo irritant !!  Dan denk je eerst misschien computerproblemen, maar als je ziet dat ze wel actief op hyves zijn gaat die vlieger niet op  >:( En toen brak er tijdens onze afwezigheid hiet paniek uit in de tent.... Ik heb als het donker wordt altijd een lampje in de huiskamer aan staan voor de valkjes. Maar we waren 's middags weggegaan en kwamen pas thuis toen het al donker was. In de kooi was duidelijk te zien dat ze een paniekaanval hadden gehad, en de staart van Jessie en Dexter was zwaar gehavend. Heleboel veren geknakt en afgebroken. Als je ze laat zitten duurt het heel lang voor ze weer een staart hebben en dus had ik een nieuwe hobby : staartveren uittrekken  ::) Jessie heeft nu dus een heel kort staartje  :-X Geen gezicht ! En die kan ik dus zeker voorlopig niet weg doen.... En Dexter... die had ook een aantal gebroken staartveren die ik getrokken heb. Hij had nog maar 2 - 3 staartveren en ééntje zat duidelijk gevuld met bloed. Ik dacht dus, die trek ik er even uit, maar dat liep niet echt goed  :-\ Het brak net aan het begin af en begon te bloeden. Ik kon er niet meer bij, het veertje was te kort en het bloede stopte ook niet. Ik zat zelf helemaal onder het bloed, Dexter ook en ik heb hem 2 keer gewassen, de schat  :-* :-* :-* Hij liet alles gewoon toe. Uiteindelijk heb ik zijn hele staart ( de boosdoener was niet te vinden ) in de bloem gezet en eindelijk is het gestopt. Dexter zelf zit nu nog onder het bloed ( staartje en hier en daar wat spetters op het lichaam ) maar ik laat dat zo zitten. Ik ben veel te bang dat het weer gaat bloeden....  Hij heeft nu dus maar nog 2 staartveren... ziet er ook niet uit, maar goed.... Blijft mijn lieve kleine Dexter  :-*
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

hilde

Marian

Hoi Karin,

Lieve, lieve foto's :D
Ach, wat sneu voor Jesse en Dexter :-\
Ik vind jong 3 ook erg lief :-*

Fijn weekend, Marian

Marc van de Kuifjes

Jong 3... dat moet natuurlijk mijn favoriete jong zijn! ;)

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Wiske is net opgehaald  ;D Vanaf eergisteren weigerden ze beide pap en ze zijn beide rond de 100 gram dus tijd om te vertrekken !! Het kwam de mensen ook goed uit, want ze waren toevallig vandaag vlak in de buurt. Ze wonen nml aan de andere kant van het land  ;)

Het bont geparelde popje zit nog hier, maar ik hoop dat ze binnen 1 of 2 dagen ook opgehaald wordt.

Met de pareltjes gaat het goed, alleen is mams druk bezig met kuifjes te snoeien  >:( Ze waren al de hele week aan het flirten en mams heeft duidelijk zin in ronde 3, maar dat gaat mooi niet door !  ;D ;D ;D De oudste 2 zijn nu steeds vaker uit het blok, en ik hoop het nog even te kunnen rekken. Morgen is de oudste 5 weken oud, en eigelijk wil ik ze met 5 1/2 week naar beneden halen. Maar ja, als mams flink door blijft snoeien zal het eerder worden  ::)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marian

??? kan ie ook ons favourite jong zijn :D

Fijn weekend verder, groetjes Marian

Diaantje

hoi karin,

Prachtige foto's heb je van de kleintjes....
ze zijn echt super leuk!
Hier gaat alles goed, Yuki is in de rui, ik hoop dat haar vleugel veren ook snel in de rui gaan, dan kan ze eindelijk gaan vliegen....ze wil zo graag maar ze kan het nog niet... :(

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Diaantje op 15 maart 2009, 17:04:09
hoi karin,

Prachtige foto's heb je van de kleintjes....
ze zijn echt super leuk!
Hier gaat alles goed, Yuki is in de rui, ik hoop dat haar vleugel veren ook snel in de rui gaan, dan kan ze eindelijk gaan vliegen....ze wil zo graag maar ze kan het nog niet... :(

Komt mij helemaal bekend voor! ;D
Tex heeft al wat pluimen verloren maar met de vliegpennen wil het voorlopig niet lukken... ::) en hij zou zooooo graag mee de lucht in schieten met de anderen maar het gaat altijd recht naar beneden! :o ;D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

☺ Pita ☺

sabine

Hoi Karin,

Vannacht trof ik helaas een kooi aan met overal bloed. Al snel kwam ik er achter dat Pearl een nagel heeft verloren  :'( Het was al getopt met bloeden dus heb ik er niks meer aan gedaan. In mijn boekje staan er foto's.

Groetjes Sabine