De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Karin

Hihihi, nou ze hebben ze zelf die namen gegeven, en Donder is dus zelf al een dondersteen, hahahha. En bliksem is Bliksemsnel.... in het achteruit lopen, hahahaha  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♥Debby♥

Kijk, dat gaat de goede kant op... nu nog even per ongeluk vergeten om ze te leren opstappen en ze vooral niet leren hoe ze terug de kooi in moeten enzo...

bedankt alvast!  ;)

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Karin

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

3 november 2008, 12:57:45 #1623 Last Edit: 3 november 2008, 13:00:38 by Karin
Nou, het voeren gaat gelukkig stukken vooruit  Ok, het gaat nog niet zoals het moet, maar ik krijg er bij sommige nu gewoon achter elkaar een hele voeding in. Ik werk nog wel bij de meeste met kleine 2 1/2 ml spuitjes, die werken handiger bij wat langzame eters. Als ik de 10 ml spuitjes gebruik verslikken ze zich sneller. Vooral Donder heeft er een handje van om zich snel te verslikken  Morgen een zooitje 2 1/2 ml spuitjes meenemen van mijn werk en wat dozen 10 ml spuiten bestellen, want het gaat er wel snel doorheen met zoveel papkuikens  Ik maak ze wel een paar keer schoon, maar na een aantal voedingen gooi ik ze weg. Ieder papkuiken heeft de voeding weer het liefst op een andere manier. Zo zit Milo het liefst op mijn hand ipv op het voerkleedje, en Lana wil het liefst in de kooi gevoerd worden. Het geeft wel een smeerboel ( wat je spuit er dan makkelijker "naast", ik kan het kopje niet stil houden als ze in de kooi zit ), maar als ze op die manier zo 8 ml achter elkaar op eet ben ik helemaal voor  Ze eten overigens zelf ook al een beetje ! Vanaf het begin eigelijk. Vooral de trosgierst, andijvie en de pellets, maar soms proberen ze ook een zaadje ! 

Milo

Charlie

Donder

Bliksem

Inzo

Lana

Tex

Ik hoorde vanmorgen hoopvolle geluiden uit de richting van Dazzle en Chico, dus ik hoop binnenkort op veel bevruchte eitjes. Ze hebben er namelijk een handje van om wel mooi 5 eitjes te krijgen, maar met maar 2-3 bevruchte eitjes  Maar goed... aan de andere kant.... Ik ga deze sowieso pappen vanaf een week of 4 1/2 ivm hun..eh...aparte karakter  , dus als het er 5 zijn is dat wel behoorlijk veel  Van deze kun je er maar 3 max. aan 

Verder zitten Dimple en Magic heel trouw te broeden, ik kon zelfs het laatst gelegde ei niet nummeren, ze gingen er echt niet van af.... En aangezien ik broedtrouw belangrijker vind dan een ei nummeren heb ik het zo gelaten...

Kom maar op als je durft !! 

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♥Debby♥

Wat een gave foto's weer..en die kropjes...super!!

Fijn dat het weer een stukje beter gaat met pappen..

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Marc van de Kuifjes

:o Foto's van broedende valkjes ???
Is dat wel volgens de regels? ???

;) ;D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Ja hoor, want ik vertel lekker niks over de eitjes zelf     
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Marian

Hoi Karin,

Donder lacht :).....zie je dat ???.....als een echte dondersteen :D
Mooie foto's weer hoor 8)

Op naar de volgende eitjes :P

Groetjes, Marian

Diaantje

3 november 2008, 20:38:53 #1629 Last Edit: 3 november 2008, 20:40:26 by Diaantje
wat een mooie foto's weer!!!
ik ben verliefd...op Lana.. ;D :-* ;D

Ik heb in mijn boekje de foto's van de kooi geplaatst, kun je even kijken...

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Karin

Ja, mooi is ze hè ? Ben er ook erg trots op, mijn eerste albino, mogen er nog maar vele volgen !  ;D ;D ;D Ik heb gereageerd in je dagboekje...
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Diaantje

ik hoop dat je er nog meer krijgt in hun volgende nest...
Misschien als ik uit de kooi ed ben dat ik er dan nog een bij je reserveer... ;D ;D ;D

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

sabine

Citaat van: Karin op  3 november 2008, 19:04:06
Ja hoor, want ik vertel lekker niks over de eitjes zelf     

Dat is wel heel erg gemeen van je Karin !
Ik wilde net gaan vragen hoeveel eieren ze hebben? Maar ik begrijp dat ik niks te horen krijgt. En zo te zien laten Dimple en Magic ook niks zien.  ;D

sabine

Citaat van: Diaantje op  3 november 2008, 20:38:53
wat een mooie foto's weer!!!
ik ben verliefd...op Lana.. ;D :-* ;D

Je bent niet de enigste die verlieft is op Luna  ;D . Ze is zo mooi!  :-* Maar dat wordt allen maar erger met al die mooie foto's.  ;D

Gerdy

wat een mooie foto s weer..maar waarom ga je met 4 1/2 week weer pappen...ivm apart karakter?

gr gerdy