De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Karin

Hihihi, juist ! Rust voor alles !  ;D ;D ;D Zelfs als Marcel boven komt wordt hij weggekeken, hahaha. Behalve een paar tamme popjes, die zijn weer gek op hem  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♥Debby♥

Trouwens.. wie hadden er nou nog meer een blok bij jou? 3 koppeltjes toch?

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Karin

Ja, Cocktail en Twister, maar die hebben nog niks  ::) Ze beginnen nu pas af en toe bij het blok te kijken....
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ik hoorde gisterenavond flinke wipwapgeluiden van zolder komen  ;D Snel even om het hoekje gekeken en Dizzy en Diba waren flink bezig  8) Ik hoop dus binnen nu en een week weer eitjes te hebben van schitterende mooie felgele cinnamon pareltjes !  :-* :-* :-*
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♥Debby♥

gaaf hoor.. dat je dat nog helemaal hoort joh! of was je al boven.... anders zijn ze bij jou wel heeeeeeeeel luidruchtig! hahahaa

Karin

Hihi, ik stond op de eerste verdieping. De broedkooi staat naast de deur, dus dat hoor je wel  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

13 oktober 2008, 13:10:51 #1433 Last Edit: 13 oktober 2008, 13:14:42 by Karin
Ik denk dat Dizzy een ei gelegt heeft, want ze komt het broedblok niet meer uit  Yoehoe, nog even en dan weer de meest mooie felgele cinnamon pareltjes die ik ooit gezien heb... hoop ik natuurlijk 

Misschien ga ik het broedblok bij Cocktail en Twister weghalen. Ik zag gisteren toch ineens wat veel veertjes van Twister liggen en ben bang dat ze in de rui gaat komen.... Als het doorzet mogen ze geen nest, eerst door de rui heen.

Dimple is nu goed door de rui heen en ik moet even uitrekenen, maar ik denk dat ze dan over een week of 3 een blok krijgen, samen met Nova en Indra en misschien ook Dazzle en Chico. Ik heb iemand die heel graag van hun 2 jongen wil hebben ( van Dazzle en Chico dus ) en heb met ze afgesproken dat ik ze dan wel een beetje kortwiek en vanaf een week of 5 handvoer.... Het zijn namelijk nogal pittige jongen.... tot een week of 4 gaat het prima en dan ineens.....  Maar uiteindelijk worden het geweldige valkjes hoor, Willow is er een voorbeeld van, de grootste kroelerd die er bestaat. Komt graag bij je zitten, alleen gaat niet op mijn vinger zitten. Ze zou gek zijn, dan kan ik haar terug zetten 

Ik heb gisteren 4 van de 5 jongen van Nessa en Kenya geringt. Wat is dat toch steeds een klus zeg... En deze jongen werkte ook niet echt mee    Ze werden echt gewoon boos. Het oudste jong had al behoorlijk dikke poten ( en dat voor een jong van 9 dagen oud ) dat ik hem bijna niet over het pootje heen kreeg. En dan moet je ook nog eens het vierde teentje eruit pulken... Ik ben dan altijd zo bang dat ik ze pijn doe, alsof je het pootje uit de kom draaid....  Het derde jong was echt een probleemmakertje.... die liep zo tegen te stribbelen dat ik zelfs aan manlief moest vragen of hij het even vasthield zodat ik het teentje eruit kon friemelen. Jong 4 heeft ook een ring gehad, maar ik weet niet of die er nog om zit, pootje wat net iets te klein nog. Nou ja, we zullen zien 

Jong 1

Jong 2

Jong 3

Jong 4

Jong 5

Allemal op een rijtje gezellig in het mandje :

En nichtje Sterre komt zich er even mee bemoeien :

Sterre is overigens weer broeds, maar ja, wat wil je met al die broedblokken en jongen om je heen.... Hoorde ik haar alleen gisteren flink wipwappen met.... haar vader !!  O jee..... en dat terwijl zijn popje er gewoon naast zat.... Dat kleine manneke is toch wel een viespeukje hoor, eerst zijn zus ( Summer, daarom had ik ook een popje voor hem gekocht ) en nu zijn dochter..... Ik moet nu wel even goed opletten als Sterre eitjes gaat leggen dat ik ze vervang. Normaal zijn ze onbevrucht, maar nu kan er dus wel een bevruchte tussen zitten.....

Met de 2 piepkuikens van Raven en Luana gaat het ook nog goed. Ze worden nog gevoerd, maar ik hou het wel heel goed in de gaten. Ik kijk tig keer per dag of er minimaal 1 ouder in het blok zit.

De kropjes zijn niet zo goed gevuld als bij de jongen van Nessa en Kenya, maar ze worden dus wel gevoerd.

Ik heb vrijdag kiemzaad gekocht, groffer dan ik eerder probeerde. Normaal eten ze het niet bij mij, ik hoop dat ze deze wel lusten. Vanmiddag krijgen ze hun eerste portie ! 
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♥Debby♥

Wauw.. wat een superfoto's weer! zo gaaf om te zien weer.. en wat gaat het weer hard.. zo heb je een hoopje dons op je hand en zo zit er al een minivalkje.. heel gaaf!

en Sterre zeg.. met haar vader nog wel... 't gaat lekker bij jou! hahahaha...

en gaaf dat het eerste eitje bij Dizzy er ook is.. 't wordt weer druk druk druk bij jou!

Marc van de Kuifjes

13 oktober 2008, 18:46:57 #1435 Last Edit: 13 oktober 2008, 19:04:15 by Marc van de Kuifjes
Citaat van: Karin op 13 oktober 2008, 13:10:51
Sterre is overigens weer broeds, maar ja, wat wil je met al die broedblokken en jongen om je heen.... Hoorde ik haar alleen gisteren flink wipwappen met.... haar vader !!  O jee..... en dat terwijl zijn popje er gewoon naast zat.... Dat kleine manneke is toch wel een viespeukje hoor, eerst zijn zus ( Summer, daarom had ik ook een popje voor hem gekocht ) en nu zijn dochter..... Ik moet nu wel even goed opletten als Sterre eitjes gaat leggen dat ik ze vervang. Normaal zijn ze onbevrucht, maar nu kan er dus wel een bevruchte tussen zitten.....

:o Shame in the family! :o

Vader heeft toch geen Oostenrijkse roots? :-X

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Diaantje

Hoi,

\gefeliciteerd met alle jongen!!!

EEN ALBINO!!!!!!!!!!!!!!! joepie!!!!!!!!

Ik vindt albino's erg heel erg mooi, gaaf hoor!!!!
Die zal vast al wel gereserveerd zijn, of hou je die zelf als alles goed gaat?

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Karin

Met de albino doe ik nog even helemaal niks, eerst even kijken hoe ze uitgroeid ;D Maar uiteindelijk denk ik als ik haar niet zelf hou dat wel iemand van de reserveringslijst haar wil  8) en zo niet dan is er snel een baasje voor haar gevonden, wie wil er nou geen albino, hahahaha  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

CitaatShame in the family!

Vader heeft toch geen Oostenrijkse roots?

Daar doen vogels niet moeilijk over  ;D ;D ;D  Bij het kweken van nieuwe mutaties wordt regelmatig vader - dochter gebruikt in de kweek. Maar daar beginnen we niet aan hoor, hahaha.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Nathalie84

Karin, wat een schattige foto's van je donsjes!!  :D  :-*

Groetjes, Nathalie en een knuffel van Ukkie en Mumble  ;)