De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Karin

Nou, bij valkparkieten werkt het iets anders hoor  ;D Als hij met een ander popje een aantal nestjes heeft gehad is hij Summer al vergeten  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♥Debby♥

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

♥Debby♥

:D :D Mijn twee Bonte Parel valkjes..  :D :D

Hermien

;D   ;D   ;D   ;D

Verboden liefdes zijn altijd de leukste en meest spannende!

;D   ;D   ;D   ;D

Karin

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Hahaha Hermien, we hebben het hier toch wel over valkjes hè ?  ;D ;D ;D En anders.... vertel !!  :P
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Nog even snel wat foto's voor ik met de honden de laatste ronde loop en mijn bedje in duik :

Is het niet om te smelten ? Mama-Kenya die de piepkuikentjes voert !!  :-* :-* :-* Ik zet morgen de foto's op mijn hyves ( voor degene die misschien gaan mopperen omdat die een jong gereserveerd hebben  ;D ;D ;D )
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Nou, niemand vond zeker de voedingsfoto's schattig, want ik heb er helemaal geen reactie op gehad  Ik vind het zelf juist zo'n ontzettend lief gezicht 

Met de 5 bontjes gaat het prima ! Worden goed gevoerd, ik loop de hele dag af en aan met voer voor de ouders, die vreten heel wat af    Ook verschoon ik 3 - 4 x daags hun water, want daar maken ze ook een zooitje van   

Ze krijgen zaad, trosgierst, eivoer, andijvie en zelfgebakken brood. Ik dacht : laat ik eens culinair zijn, kook ik een eitje, fijnprakken en een beschuitje er doorheen.....krijg k te horen dat ik het in mijn haar mag smeren    Gek hè, tot nu toe zijn Dizzy en Diba de enige valkjes die bij mij gekookt ei lusten. Daarom bak ik mijn brood ook met ei en melk ipv water. Hier zitten Nessa en Kenya lekker hun kropjes vol te proppen.

Ze gaan nu steeds vaker van de jongen af, dus kan ik makkelijker foto's maken :

En dan......

VERRASSING  !!!

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

Jáááá.... Raven en Luana zijn papa en mama geworden van maar liefst 2 piepkuikens !! 

Eergisteren is er een albinootje geboren ( joehoe !! Mijn eerste albino !!    ) en afgelopen nacht is er een geel donsje geboren. Dit zal of een pareltje zijn of een wildkleurtje ! Heel spannend allemaal, want dit koppel doet het niet zo goed. De 2 vorige nesten ( in 2006 ) hadden ze beide keren 1 jong. De rest was dood gegaan in het ei en een aantal eitjes onbevrucht. Nu waren er 3 onbevruchte eitjes en 2 bevrucht en die zijn nu dus beide uitgekomen. De vorige keren voerde ze tot ca. 1 week leeftijd en toen stopte ze. Ze vonden 1 jong niet de moeite.... Ik heb ze over kunnen leggen bij een ander koppel. Ik hoop dat ze 2 wel de moeite vinden en zo niet dan leg ik ze over naar Nessa en Kenya. Ik loop dus tig keer per dag naar boven om even te kijken of minimaal 1 ouder in het blok zit. Zolang ze in het blok zitten voeren ze. Spannende tijden dus.....   
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Je voederfoto's zijn superlief!!  :-*

Gefeliciteerd met je eerste gekweekte albino!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

♥Debby♥

Nou ik heb je vanmiddag natuurlijk verteld hoe schattig ik je foto's vond maar inderdaad.. wel gekeken hier en niets getypt...

Maar nogmaals.. schattig zijn ze zeker!!

en gefeliciteerd met de 2 donsjes van Raven en Luana. wat gaaf.. een Albinootje!! gefeliciteerd hoor!

Nou ik heb weer genoten..

ohja, nog 1 vraagje.. je schreef, ze gaan nu steeds vaker van de jongen af.. mag ik vragen na hoeveel dagen dat meer wordt? wanneer zijn de jongen "groot" genoeg om een korte tijd alleen te blijven in het blok?

Groetjes Deb

Karin

Zodra ze zichzelf goed warm kunnen houden. Omdat dit er vijf zijn houden de oudste de jongsten warm. De jongste is 3 dagen oud....Maar het grootste deel zitten ze bij de jongen hoor, alleen nu ook samen "uit eten"  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

CitaatGefeliciteerd met je eerste gekweekte albino!!   

Dank je !
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Gerda

Het lijkt net of de kleine albino (drie dagen oud toch?) al zijn oogje open kan doen. Er is al een spleetje te zien. Dat zou bizar vroeg zijn!

In ieder geval gefeliciteerd met je eerste albino of albina

Liefs, Gerda

Kimm

gefeliciteerd karin!  :D

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Hermien

Joh, ik was nog helemaal niet in de gelegenheid geweest om te kijken. Zie ze nu pas, even over twaalven. Ben ook eens een avondje weggeweest en 'Vliegtuig' thuis in de hangar gelaten.

Geweldige voederfoto's. Ik krijg er bijna zelf honger van. Als ik meer ruimte had kocht ik zó alle kleine donzige valkjes van iedereen op, hoor.......

Mag ik niet gewoon eens ff komen buurten...?

Trusten met een schreeuw van mijn  "Vliegtuig"!

;D   ;D   ;D   ;D