De Bonte Parel : stoppen met valkjes(212) Ook de 4 tamme kan ik niet houden :o(

Gestart door Karin, 13 oktober 2007, 23:30:08

« vorige - volgende »

Marc van de Kuifjes

Oei... dat is toch alweer geen goed nieuws om te horen...  Hoeveel kippen had je in het begin ook alweer?

Kun je via die mensen hun ouders dan niet achterhalen waar de twee valkjes naartoe zijn? ???

Straks ga je nog stoppen met je hobby! :-\

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Wilma1

Potver.... grmmmmbllllll  >:( .... Hier kan IK ook zó boos om worden  >:( Als ze niet bevallen, niet naar behoren kweken ???  Dan doe je ze 'gewoon' maar weg, haalt ze desnoods nog uitelkaar (wat ook vaak gebeurt) omdat je er vanaf moet. Dat is geen dierenliefhebber, vind ik dan.

Dieren neem je in principe voor het leven en in uiterste noodzaak, doe je ze VERANTWOORD weg, bij mensen waarbij ze passen.

Je kinderen doe je ook niet zomaar weg, omdat ze niet bevallen ... denk ik dan weer!!

Ik kan me voorstellen dat je er erg verdietig om bent, dat je graag wilt weten wáár ze zijn. Ik vond het vreselijk om de mijne te splitsen en weg te moeten doen, maar heb zo zorgvuldig overwogen de koppels met e.v. aanhang, waar ze veel mee omgingen, bij elkaar te kunnen laten.

Dieren hebben ook gevoel!!!!!!!!!! In een voliere hoeft niet slecht te zijn, maar de stap is ineens zo groot, van mensenaandacht naar buiten en geven die nieuwe mensen wel voldoende aandacht aan ze ??? een soort afbouw naar eigen leven, zonder de mens. Iets wat je graag wilt weten  :-\ niet van: "stop er maar bij, ruimte zat".

En wat sneu voor je kip  :-\ er blijft je niets bespaart  :'( geloof ik ???

Sterkte, en kop op!!!!
:-\ Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Karin

CitaatHoeveel kippen had je in het begin ook alweer?

Kun je via die mensen hun ouders dan niet achterhalen waar de twee valkjes naartoe zijn?

Ik had 4 kipjes, nu nog 2  :'( Ze zijn 4 jaar oud, had gehoopt dat ze wat langer mee gingen. De fokker zei al dat ze gemiddelt 4 jaar werden, maar ja, er zijn er ook die 8 worden  ::)

Nee, die ouders hebben de valkjes dus gewoon aan vreemden meegegeven  >:( >:( >:(
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

CitaatSterkte, en kop op!!!!

Dank je  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

carco

Ik zie dat jij ook aardig wat te verduren hebt gehad  :-\
Nog gecondoleerd met het overlijden van je vader.
Heeft hij een ziekbed gehad of was het plotseling?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Karin

Plotseling.... hartstilstand.... Heeft 1 maand van zijn AOW-eetje kunnen genieten  ::)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Verschrikkelijk.  :'(
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

carco

Wat erg zeg  :'(

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Gerda

Hoi Karin,

Even hier reageren. Heel veel sterkte met alles wat je voor je kiezen hebt gekregen.

Ik hoop dat je snel in wat minder roerig vaarwater komt.

Liefs, Gerda

Hermien

Ik sluit me graag bij de woorden van Gerda aan, heel veel sterkte met een vette kroel van Goofy!

Kimm

hoi karin,

jeetje meis, wat een verdrietige verhalen. dat is een bittere pil voor je. nog gecondoleerd met je vader :'(
wat jouw 2 popjes betreft,dat vind ik heel erg. ik had vaak naar ze gekeken op herplaatsing en nu zijn ze bij vreemden :( dat is erg zuur hoor.

meis heel veel sterkte met alles wat je hebt meegemaakt. en de foto;s van jouw lieve honden vind ik helemaal om te zoenen :-*  :-*

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Karin

Dank jullie wel  :-*

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Ik zit te twijfelen.... Lemon en Kiwi maken dus ruzie en niet te zuinig  ::) Dit zijn mijn 2 catharinaparkieten waar ik dus eerst mee wilde kweken, maar het bleken 2 mannen te zijn. Nu ze 3 jaar zijn kunnen ze het niet meer met elkaar vinden en heb ik ze uit elkaar moeten zetten. Nu zijn er dus 3 opties :

1. Ik hou ze beide, maar wel apart. Lijkt me niks, erg eenzaam voor ze.

2. Ik koop voor beide een popje ( waar ik helemaal geen ruimte voor heb  ::) ) en zet ze met hun popje apart.

3. Ik koop 1 popje voor Kiwi en probeer voor Lemon een goed adresje te vinden. Wel erg lastig, want de meeste kwekers hebben de catharina's gewoon het hele jaar door in een broedkooi zitten en laten ze ook het hele jaar broeden. Ik zou hem dan in een mooie volière willen hebben. En waarom Lemon ? omdat Kiwi rare nagels heeft die doorgroeien en die moeten dus regelmatig geknipt worden. Er is zelfs een teen die er vreemd door staat.

Maar ja.... ik heb er liever geen "vreemde vogels" meer bij. Ik ben bang voor insleep van ziektes, zeker nu ik net ben begonnen met mijn nieuwe broedseizoen. Een alternatief zal zijn ze beide bij een echte liefhebber onder te brengen die teveel popjes heeft en de nageltjes van Kiwi in de gaten kan houden. Maar ja.... wil ze helemaal niet kwijt !  :-[

Ik vraag me ook af of een catharinaparkiet van 3 jaar die nog nooit een nest heeft gehad wel ingezet kan worden voor de kweek. Nu hoef ik er natuurlijk niet persé mee te kweken, maar het is natuurlijk wel leuk  ;) Ik krijg veel aanvraag voor tamme catharina's. Op een of andere manier is mijn verwijderde pagina over catharina's op mijn website nog steeds via google op te vragen. 1 op de 5 mailtjes die ik krijg via mijn website gaat over catharina's.

Mocht iemand antwoorden weten en me kunnen helpen... graag advies  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

candy

Hallo Karin,

Het zit je wel heel erg tegen zeker omdat wij weten hoe jij bezig was een heel goed adres voor de herplaarsertjes te zoeken. We wensen je heel veel sterkte in deze moeilijke tijd en hopen dat er snel weer meer voorspoed in je leven komt.

Groetjes Henk

*Manon*

Hey Karin,

Ook ik wil je even laten weten dat ik met je meeleef!
Is toch ook geen manier van doen om de valkjes zo door naar vreemden te doen!
Kan me goed voorstellen dat je daar stuk van bent  :-\

Gecondoleerd met het overlijden van je vader, dat is ook niet niks als je vader zo ineens overlijdt. Sterkte  :-*

En je arme kippie overleden, het zit je echt niet mee meid!

Tja en over je catharina's.... advies.... tja... ik denk dat je gewoon je gevoel moet volgen... wil je ze kwijt? Nee, dan zou ik voor allebei een lief poppie zoeken, zo ja, misschien kun je ze dan onder brengen bij iemand hier van het forum, zodat je ze in ieder geval kunt blijven volgen.

Succes met je besluit!

Groetjes Manon en een kroeltje van Sascha ;)