28 maart 2024, 19:00:03

help Tommie is opeens heel slap

Gestart door danielle, 13 oktober 2007, 11:19:33

« vorige - volgende »

danielle

Hoi,
Ik maak me heel erg zorgen om mijn valkje Tommie.
HIj was de laatste dagen al wat stiller dat hij geen sereanades meer ging opvoeren, wat ik zo gewend van hem ben.
Nu is hij echt futloos, had donker ontlasting ook aan z'n bekje. Laat zich nog meer aanhalen dan anders. In het vliegen zit geen fut.
Ik heb nu even in een aparte kooi gezet, donker gemaakt en verwarming goed aan. Probeer de vogelsarts te bellen maar krijg dan een antwoordapparaat. Woon in tilburg en vogelarts zit in veldhoven. In tilburg is allleen een gewone dierenarts, die niet zo adequat kan reageren denk ik.
Ik weet op dit moment niet wat ik moet doen. Niets anders dan anders gedaan deze dagen, zelfde eten en zo gehad.
Kan iemand me tips geven, want ik weet het even niet meer. WIl hem niet kwijt.

Groetjes Danielle

Gerda

Hoi Danielle,

Wat sneu dat Tommie zo futloos is. Het belangrijkste dat je moet doen is toch de dierenarts proberen te bereiken.
Je kunt een beetje druivensuiker door het water doen voor hem.

Zwarte ontlasting duidt meestal op een bloedinkje in het spijsverteringsstelsel.

Het is goed dat je hem apart hebt gezet, laat hem in ieder geval zo min mogelijk energie verspillen, dus lekker in de aparte kooi laten.

Leg ook maar wat trosgierst naast hem neer en andere dingen die hij lekker vindt.

Heel veel sterkte er mee!
Liefs, Gerda

Anja

Hoi Danielle,

ik sluit me volledig bij Gerda aan. Probeer anders Dr. Feld eens te bellen. Die geeft ook telefonische consulten.

Heel veel sterkte.

Groetjes Anja

danielle

Ik ben bij de dierenarts geweest.
Tommie is er zeer slecht aan toe.
Hij heeft de megabacterie  :o.
Is totaal vermagerd, voelde gewoon zijn borstbeen.
Heeft krop voeding gehad, wat in ieder geval voor vandaag voldoende is (als hij dat vandaag niet had gehad zou hij in een paar uur dood gegaan zijn). Verder moet ik hem proberen te stimuleren met eten en hem morgen twee keer per dag bijvoeren. Ik heb antibiotica en medicijn voor megabacterie gekregen, wat ik vanavond voor het eerst moet geven.
Voelde me al slecht nu voel ik me echt zo beroerd, ik wil mijn lieve Tommie niet kwijt raken.
Hij houd zich ook zo sterk nu, poets zijn veertjes, deed zelfs zijn kop weer even in voederbakje. Slaapt wel op twee pootjes en zit helemaal bol.

Groetjes Danielle


Anke

Hoi,
Ooooh wat naar de megabacterie :(
Ik duim heel hard voor je dat de antbiotica aanslaat!!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Mara

Hoi Danielle

Verdorie nog aan toe zeg, dat Tommie de megabacterie heeft. Sorry dat ik je niet kan bellen.... :-[ Ik hoop dat de medicatie aanslaat. Bij welke DA ben je geweest?

mara

Anja

Oei Danielle,

De megabacterie. Ik hoop dat de medicatie gaat helpen voor Tommie.
Ik ga iig voor je duimen.

Heel veel sterkte.

Groetjes Anja

danielle

Ik ben bij een gewone dierenarts geweest die wel redelijk verstand heeft van vogeld. Dr. schuttelaar bij dierenkliniek den herd in Tilburg. Ik kon op dit moment ook niet anders.

Wel kloppen er een aantal dingen niet die hij heeft doorgegeven. Ik heb namelijk allemaal bronnen opgezocht over de megabacterie en daar staat duideljk in:

- geen antibiotica geven bij deze ziekte! En de da zei dat ik en de fungizine (voor de megabacterie) en de antibiotica moest geven.
- De dierenart zei dat het niet besmettelijk is voor de andere vogels, maar ik lees dat ook de andere vogels moeten behandeld worden. Niet met het zelfde medicijn maar een ander middeltje.

Ik denk nu dat ik maar niet de antibiotica ga geven, want dat gaat meer kwaad doen dan goed, over wat ik erover lees.
Maandag bel ik de vogelarts (dr. vd Horst in veldhoven) op over de behandeling van mijn andere vogels.
Wat denken jullie hierover?

Groetjes Danielle

ps. op dit moment zit Tommie helemaal tegen mijn gezicht aan om van de warmte te genieten. Hij zit veel rustiger bij mij dan in de aparte kooi, daar gaat hij klimmen op de tralies. Ik moet hem alleen af en toe wel even terug zetten, maar probeer hem zo lang als mogelijk bij mij te laten, want ik merk dat dit hem erg goed doet. Hij eet nog niet, maar hij heeft ook voldoende sonde voeding gehad voor vandaag, hoop dat hij morgen zich laat voeren.


Anja


Probeer Dr Feld eens te bellen. Zijn nummer is Tel: 033-2864772


Heel veel sterkte nogmaals. Voor zover ik weet kun je de megabacterie niet met AB behandelen.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Danielle

Ik zou toch dr. Feld bellen. Echt doen. Want wat je DA zei klopt dus niet....Heel veel sterkte.

mara

Anja

Danielle,

De megabacterie is geen bacterie maar een schimmel. Je moet de schimmel dus behandelen.

Groetjes Anja

danielle

Ik heb dr. Field gebeld.
Kreeg een vrouw, weet niet of het een assistente was of niet?
Ze zei tegen mij, dat de antibiotica er wel bij gegeven kan worden, omdat in dit geval Tommie er zeer slecht aan toe is en ook eventuele andere zaken zoals infecties behandeld moet worden.
Dus toch maar gewoon geven?

Groetjes Danielle

Mara

Hoi Danielle

Ik durf het niet te zeggen, ik ben geen dierenarts, maar als zij het zegt......

Mara

danielle

Ik heb even terug gelezen in het dagboek van Marjon, omdat ik kon herinneren dat haar valkje ook ziek was geworden van de megabacterie. En ook zij heeft en de fungizine gekregen met bactryl antibiotica. Dus ook beide.
Ik denk dus dat het in ver gevorderde stadium toch beide nodig is.
Het is alleen zo tegenstrijdig met de bronnen die je op internet leest, dat maakt het moeilijk. Maar vertrouw er nu maar op dat het toch beide moet.

Ik ga het zo rond 18:00 geven denk ik? Ik moet het vandaag maar een keer geven omdat er anders te weinig tijd tussen zou zitten. Morgen moet ik de medicijnen twee keer per dag geven.
Is het belangrijk dat het elke dag de zelfde tijdstip word gegeven?
Morgen en maandag ben ik vrij, maar dinsdag moet ik al om half acht de deur uit. Kan ik dan morgen ook het beste zo vroeg al de medicijnen geven?

Sorry, voor alle vragen, maar voel me op dit moment erg onzeker of ik het wel goed ga aanpakken.

Groetjes Danielle

Mara

Hoi Danielle

Ik zou wel proberen om de AB toch rond dezelfde tijd te geven. Je zou eventueel Anietje (Danoontje) of Marjon een IM kunnen sturen als je het zeker wilt weten, of je moet nog een keer de DA bellen.

Het geeft niet dat je veel vraagt, je bent onzeker en dat is ook logisch hoor.

Heel veel sterkte.

mara