7 mei 2025, 04:52:52

slapen

Gestart door mastolk, 1 oktober 2003, 19:43:08

« vorige - volgende »

mastolk

Hallo,
Ik heb een vraagje, mijn valkje Pino slaapt overdag heel veel. Is dit normaal of is het gewoon een 'luie'valk. Hij is nu ongeveer 4 maanden. (dacht ik, zal ik nog even nakijken)

Alvast bedankt,
groeten ik hoop dat iemand me verder kan helpen.
Margrietha

Vogellovertje

Dizzy had dit ook

Je moet even naar de dierenarts gaan..

Dan krijg je antibiotica want het is waarscheinlijk iets in de darmen

Succes ermee en beterschap aan je valkje :)

groetjes loraine

mastolk

Hallo
Pino eet goed, en is verder ook niet aan de diaree ofzo. Dus zou het dan wel iets met de darmen zijn?? Het is verder een erg vrolijke levendige vogel. Als er weinig respons om hem heen is, gaat hij op zijn kooi zitten en slapen. Maar soms ook met zijn ogen open.
Ik hou het nog wel even in de gaten en ga anders op je advies in.

Groeten MArgrietha

VaLKPaRKieTJe

Hoi Margrietha,

Doen ze hier ook regelmatig hoor, dutje doen overdag. Ook vanwege het feit dat we 2 hondjes in huis hebben waarvan er 1 24/7 om de voliere heen hangt, springt of zit te piepen, janken of blaffen.

Het zou kunnen zijn dat je valkje gewoon beetje moe is van alle indrukken om hem/haar heen, maar zolang je valkje goed eet, niet echt duf word en zich voor de rest normaal gedraagd, zal er niks aan de hand zijn.

Let wel, zodra het gedrag van je valkje opvallend veranderd, opletten en eventueel (als jij denkt dat dat nodig is) een dierenarts raadplegen. Beter te vroeg, of dat er niks is, dan dat je te laat komt en je valkje is niet meer te redden.
Maar er zal niks aan de hand zijn aan de hand vanwat ik in je berichtje las.

Veel plezier met je valkje.

Groetjes, Mariette

mastolk

Hallo,
BEdankt voor de geruststelling. Ik denk ook niet dat hij echt ziek is, maar inderdaad gewoon moe van de indrukken. En misschien vind hij het gewoon een lekkere houding om te zitten met zijn nekje achterover. En soms zit hij gewoon met zijn oogjes open, dan is het vast rusten.

Bedankt voro de reactie!
Groeten MArgrietha

Violet

Of je hebt een lui valkje ... Pero sliep echt ongelofelijk veel ... kon echt meer dan een uur slapen in je handen. En daarnaast vloog ze echt weinig. Soms deden we dan maar een spelletje met haar waardoor ze moest vliegen  ::) ;D

Maar uhmm, het kan denk ik toch geen kwaad om even langs een dierenarts te gaan voor een check-up denk ik ... gewoon zodat je zeker weet dat er niks aan de hand is ...

mastolk

Ok bedankt voor de tips.
Toen Ieniemienie erbij zat ging het wel beter, toen had ze meer actie om zich heen denk ik.
Nu valt het ook wel mee hoeveel ze slaapt, is veel op ontdekking.

Groetjes Margrietha