17 mei 2025, 23:49:33

help mijn vogel............

Gestart door puckclaud, 11 oktober 2007, 12:43:02

« vorige - volgende »

puckclaud

hallo allemaal

eerst even voor stellen ik ben claudia moeder van twee kids en sinds 3 maanden de gelukkige eigenaar van een valkparkiet genaamt puck hij is al lekker tam en zit graag bij me de kids vind ie nog een beetje eng maar alles op zijn tijd

mijn vraag gaat over puck natuurlijk als er niemand in zicht is fluit hij lekker vrolijk maar als hij wel iemand ziet krijst hij de hele boel bij elkaar en om nou puck de heledag met een doek over zijn kooi te laten zitten gaat me erg ver

heeft een van jullie een manier dat ik het af kan leren bij puck begin nu langzaam een beetje gek te woren van dat gekrijs

groetjes claudia

Anke

Dat krijsen is aandacht vragen.
Om hem dit af te leren moet je het krijsgedrag negeren en hem pas aandacht geven als hij stil is.
Ook kan het goed zijn om een valkenvriendje voor Puck aan te schaffen, dan is hij niet meer zo op jullie gericht.
Succes!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Claudia,

Ik ben het helemaal met Anke eens. Als je hem dan aandacht geeft als hij stil is kun je hem daar ook voor belonen.

groetjes Anja

puckclaud

11 oktober 2007, 13:32:47 #3 Last Edit: 11 oktober 2007, 13:37:05 by puckclaud
oke negeren dan en aandacht geven als ie stil is zo simpel had ik niet gedacht haha en een valk vriendje lijk me ook erg leuk hoor maar is het dan niet zo dat ze dan minder makelijk tam worden of heb ik me verkeert laten informeren

leuke vlkjes heb je trouwens anke

Sanna

Hallo Claudia,

Nee hoor, als je een vriendje erbij neemt hoeft Puck helemaal niet minder tam te worden. De meeste van ons op het forum hebben meerdere valkjes, ik heb er zelf ook 3. Het ligt eraan hoeveel aandacht jullie eraan besteden om ze beiden tam te houden. Wel moet je eerst zorgen dat Puck echt helemaal tam is wanneer jullie een tweede zouden willen kopen. En dan kun je het beste een jong valkje halen bij een kweker die de kleintjes tam maakt. Laat ze dan eerst een weekje in aparte kooien aan elkaar wennen. Het beste zou zijn om, wanneer je ze dan bij elkaar gaat zetten, ze in een kooi te zetten die voor allebei vreemd is (ofwel een andere kooi, ofwel de oude kooi volledig anders ingericht). Dan zit je niet met het probleem dat de nieuwe nergens bij mag komen van Puck of misschien zelfs van zijn plekkie verjaagd wordt. Vergeet ook niet Puck aandacht te blijven geven, anders kan hij jaloers worden.

Groetjes, Sanna

puckclaud

ik wil jullie hartelijk danken voor de reacties ik heb puck naar het plaatsen en lezen van de berichten volledig genegeert en tot mijn stomme verbazing was puck vanmorgen vrolijk aan het fluiten toen ie me zag gelijk lekker er uit gehaalt en lekekr gekuffelt hij piept nu heel afen toe maar dat is niet er hij krijst iniedergeval niet meer ik heb volgens mijn een slimme volgel en wie weet krijgt puck in de toe komst een valke vriendje er bij

groetjes claudia

ps hoe krijg ik een foto van puck hier op het forum

Sanna

Moet je dit topic even lezen:

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,16188.0.html

Fijn dat het al zo snel werkt met Puck!

Groetjes, Sanna

puckclaud

dit is mijn lieve puck hier is hij nog maar net tam en wil nog niet altijd opstappen

Anke

Hallo,
Wat fijn dat Puck zo snel snapt dat krijsen dus niet meer helpt :)
Enne wat een schatje jouw Puck :-*
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Wat een schatje is jou Puck.
Is hij een cinnamon geparelde?

Groetjes Anja