29 maart 2024, 11:34:47

bloed tussen zijn snaveltje

Gestart door Henry, 7 oktober 2003, 21:53:32

« vorige - volgende »

Henry

                         beste valkjes

mijn valkje heeft wat bloed aan zijn snaveltje precies tussen de gaatjes boven zijn snavel heb het al wat op gedept en is nu minder wat moet ik doen als het weer gebeurt?

henry van ellinkhuizen

Kolkkie

Hoi Henry,

Het stopt vanzelf met bloeden als het goed is. Ik heb er bij Minggu toenertijd niets aan gedaan.
Het korstje moet je gewoon laten zitten, anders heb je kans dat het weer gaat bloeden.
Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Speedy

Hoi Henry,

Is ie tegen iets aan gevlogen? als het nu niet meer bloedt, dan laten zitten zo, gaat wel weer over.
Altijd wel in de gsten houden of het niet iets ernstigers is hoor, want ze kunnen behoorlijk lelijk tegen iets aan komen.

Groetjes,
    Trudie

Henry

 alvast bedankt voor jullie snelle reactie maar heb hem uit de kleine kooi naar de voliere gedaan en toen vloog hij dus weg tegen wat aan weet niet wat eigenlijk.maar was even benieuwd of het over ging of niet maaarn alvast bedankt en ik hou het in de gaten

henry van ellinkhuizen

Stijn dc

hello

ik heb dit ook meegemaakt met 1 van mijn roodruggen!
het bloed wel even, maar daarna geneest het snel en ik heb er niets aan moeten doen!

SDC:D

Paul

Hoi Henry,
Dat wondje op zijn washuidje is niet zo erg dat gaat over je moet alleen oppassen voor ontstekingsgevaar.
Je kan er een beetje sterilon op doen dat ontsmet en het is met een weekje helemaal over meestal.
Die ik bij Leon heb gehaald had een klein zwart plekje daar zitten dus die is voor dat Leon hem kreeg ook ergens tegenaan gevlogen maar dat is zo goed als over al.
en ik heb het hier ook met een valkje gehad die vloog te dicht langs de muur en ook dat washuidje open.
Het is een heel gevoelig plekje en snel beschadigd maar ook weer heel snel hersteld gelukkig :-)

Groetjes, Paul

VaLKPaRKieTJe

Hoi hoi,

Dat ken ik, dat hebben ze hier wel eens als ze ergens tegen of langs vliegen, per ongeluk. Is binnen een dag of 2 weer weg meestal, hooguit een weekje.
Wel even in de gaten houden inderdaad of ze niet duizelig of duf zijn, ze kunnen even duf zijn van de schrik trouwens, maar als ze daarna weer gewoon gaan vliegen is er niks aan de hand.

Groetjes, Mariette

Lique

Hoi,

Paul, wou toch ff op de sterilon reageren.
Ik heb ook wel eens die fout gemaakt, om sterilon op een wond te druppelen, maar dat brand enorm.
Ik zou betadine oplossing nemen, deze is mild.
Verder kan je weinig aan het neusje doen, ja goed opletten, of hij neit gaat ontsteken.

groetjes lique

Paul

Hoi Lique,
Ik had dat van een bekende kweker gehoord van dat sterilon dus ik heb daar zelf geen ervaring mee.
Ik heb zelf uierzalf staan en dat ontsmet ook de wond en brand in elk geval niet maar of dat goed is voor open wondjes weet ik niet, ik moest de pootjes van valko er toen mee insmeren op advies van dr Feld.
Waar kan je die betadine oplossing krijgen ?
Is dat in een drogisterij te koop of moet je daarvoor echt naar een dierenarts?

Groetjes, Paul

Lique

Hoi Paul,

De betadine oplossing kan je halen bij de drogisterij.
Je kan ook zalf kopen, deze is minder vloeibaar, en je hebt ook betadinepleisters en gaasjes.

Groetjes Lique

Paul

Hoi Lique,
Bedankt ik wil een paar van die dingen in voorraad nemen voor noodgevallen altijd makkelijk en je kan het lang bewaren vaak.
Heb nu wel wat dingetjes maar in nood heb je dat vaak niet bij de hand :-(

Groetjes, paul

Lique

Hoi |Paul,

Ik heb een hele verband doos, voor als er nood is, maar ik zal heel gauw een lijstje maken, met foto's van wat er in zit, met beschrijvingen, waar je het voor nodig hebt.

Groetjes Lique

Paul

Hoi Lique,
Is een goed idee want wat er nu op de site staat als ehbo doos is niet helemaal compleet denk ik en met foto's is dat veel duidelijker.
Ik wil ook heel smal verband hebben vorige keer met het pootje van stan lukte het niet met dat smal geknipte verband :-(
Er is zat te bedenken wat je voor nood nodig hebt, het meeste heb ik gelukkig wel in huis.

Groetjes, Paul