19 april 2024, 23:08:37

Wordt ze minder tam als.....

Gestart door _san_, 10 oktober 2007, 19:43:10

« vorige - volgende »

_san_

Hallo mensen :D

Ik heb een valkparkiet Rocky ;D, en ik wil er heel graag een ander valkje bij zetten ;D
Rocky is erg tam en een popje... ik zou er graag een mannetje bij zetten ook tam!!
Wordt ze hierdoor minder tam???
En stel dat het allemaal doorgaat wat ik natuurlijk hoop ;D
Stel dat er bevruchte eitjes worden gelegd... zouden de ouders dan minder tam worden, omdat ze een tijd op de eieren zitten enzo en je minder met ze om mag gaan van ze???
Want als dat zo is wil ik dit niet... ik wil mijn lieve maatje niet kwijt ;)

Hoop op antwoord!!!

Groetjes Sandra



Mara

Hoi Sandra

Als je een ander valkje erbij neemt, dan wordt diegene die je nu hebt niet minder tam. Je zult natuurlijk ook tijd aan je tamme valkje moeten besteden.

Mara

Anja

Hoi Sandra,

Als jij je valkje Rocky gewoon aandacht blijft geven wordt ze echt niet minder tam. Als je er een valkje bij neemt moet je je aandacht verdelen.

Ze worden ook niet minder tam als je een nestje hebt dus je kan er gewoon een valkje bij kopen.

Groetjes Anja

_san_

Okee ;D.

Dank jullie wel voor jullie SNELLE reacties!!! ;D

Aandacht geven doe ik zowiezo veel ;)
Rocky zit altijd bij mij als ik achter de computer zit. en dat is heel vaak ;D En ik vind het ook zielig om ze de hele dag opgesloten te laten zitten. even de vleugels strekken is ook lekker voor ze :D

Groetjes Sandra

En nog bedankt ;D




Mara

Hoi Sandra

We proberen zo gauw mogelijk te reageren, maar dat lukt niet altijd  ;). Dus heel erg graag gedaan.

Dus je gaat voor Rocky een vriendje halen? Weet je al of het een popje of mannetje wordt, en welke mutatie?

Mara

_san_

Heejj

Ik wil wel heel graag ;D maar me moeder is er nog niet zo zeker van :( Maar komt wel goed denk ik :P

Ik wil er wel graag een mannetje erbij en dan de mutatie Lutino ;D   

Ik vind die zo mooi!! we hadden er eerst 1 alleen die is toen zomaar overleden :-\. Dit was wel een popje ;)

En als je eenmaal een heel gezellig tam en lieve valkparkiet hebt gehad kan je ook niet meer zonder ;D

Maarja we hebben al zoveel dieren thuis ;D
hihihi het is net een dierentuin hier. Maja 1 vogel meer of minder maakt ook niet uit... voeren moet je die andere toch en aandacht geven ook ;D Naja zo denk ik er dan weer over ;D


Mara

Hoi Sandra

Haha, dat is waar. Eten geven moet je de andere ook.

Ga je een boekje beginnen over Rocky?

Mara

_san_

Heejj

Ja zou graag willen, maar ik weet niet zo goed hoe dat moet ;D

Zou je dat even willen uitleggen aan mij ::)


Mara

Hoi Sandra

Natuurlijk wil ik dat even uitleggen.

Je gaat naar het gedeelte Dagboek, daar kun je kiezen uit Dagboeken of Verhalen. En dan maak je in een van die twee een topic aan zoals je dat met deze vraag hebt gedaan en dan kun je gaan vertellen over Rocky, je witmasker geparelde valkparkiet.

mara

_san_

Heejj Mara

Ahhaa zit dat zo ;D
Wist niet dat het zo makkelijk kon zijn ::)
Dank je wel!! ;D

Ga het zometeen meteen even proberen ;D

Heel even een heel andere vraag hoor ;D maar je ziet heel vaak een mutatie staan en dan split voor.....

Hoe zit dat nou??? dat split voor.... ik heb dat nooit echt gesnapt:S

Groetjes sandra

Mara

Hoi Sandra

Dat zou je even moeten intypen in de zoekmachine want ik ben niet zo'n held in mutaties en dergelijke....ik denk dat je daar bij het gedeelte mutaties iets kunt vinden.

mara

_san_

Heejj Mara

Dank je wel!! Alweer haha ;D
Ik heb er iets over gevonden hoor 8) Nu snap ik het een beetje :P

Waar staat gedeelte dagboek trouwens???

groetjes Sandra

Silke *

hooii,

hier nog wat uitleg over 'split zijn'.
Als je valkje split is voor een mutatie, wil dit zeggen dat hij het kleur in zich heeft, maar niet kan zien aan de buitenkant.
Bv: als je een lutino popje hebt en een wildkleur mannetje, kun je uit dit koppel geen lutino's kweken.
Maar als je wildkleur split is voor lutino, kan je zowel lutino's al wildkleuren kweken.

Ik hoop dat je het nog een beetje beter snapt  ;)

Groetjes :)

_san_

heejj

ja nu snap ik het beter ;D
Je ziet heel vaak advertenties staan met split voor... en ik altijd van wat betekend dat nou toch :-\

Als je niet weet wat dat is en je hebt een nestje gekregen kan je dus nog voor aardige verassingen komen te staan qua mutatie haha ;D

Dank je wel!! ;)

Groetjes Sandra

Silke *

Ja, das waar  ;D
Nu ja, ik heb ook een valkje die kanssplit bont is (dus niet zeker) en hopelijk sta ik volgend jaar voor een verrassing  :D
Ik had namelijk graag gehad dat hij split bont is, want heb er een geelwangen pop bij met ook bont enzo en hij is ook split geelwangen, ... en moest hij split bont zijn, komen er mooie jongen uit  ;) ;D

Groetjes
Silke
Ps: Als je de kleuren weet van je valkjes en spliten kan je dit ook uitrekenen welke jongen ze kunnen krijgen hier op deze site bij mutatiecalculator onder de rubriek 'mutaties'.