28 maart 2024, 13:40:31

Kaal onder kuif

Gestart door ♥Debby♥, 9 oktober 2007, 20:37:43

« vorige - volgende »

♥Debby♥

Onze diesel groeit lekker door en ook z'n kuif begint al echt vorm te krijgen en komt mooi omhoog.. maar nu zit er onder de kuif dus een hele kale plek.

komen de veertjes daar later? is dat normaal?

Diesel is een lutino en dat is het enige dat ik van hem weet.. nu had ik iets gelezen over kale plekken bij dit soort valkje?

Ik baal echt vreselijk momenteel.. ben zo zot van dat gekke beesie maar waarom ben ik zo blanco naar die "kweker" gestapt??  :'( Ik wil Diesel voor geen miljoen meer kwijt.. echt niet.. maar ik kan nu eigenlijk alleen maar hopen dat hij goed gezond is.. al zijn er op dit moment geen tekenen van ziekte ofzo.. Hij is vrolijk, fluit veel.. reageerd goed op iedereen in z'n omgeving.. zit graag lekker te kroelen en groeit hartstikke goed.

Ik kan er nu even geen foto meer van maken want dan moet ik gaan flitsen en dat vind ik ook zo vervelend.. kan ik morgen eventueel wel doen..

maar misschien hebben jullie al wat meer informatie?

Alvast bedankt.


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Mara

Hoi Debby

Helaas komt het bij lutino's nog wel eens voor dat ze een kale plek op hun koppie hebben. Hoe dat precies komt, ik weet het even niet meer maar heeft met het kweken te maken en soms worden twee lutino's tegen elkaar gezet terwijl ze eigenlijk niet tegen elkaar gezet kunnen worden.

Hoop dat dit een beetje logisch klinkt, en anders is er beslist iemand anders die antwoord kan geven.

mara

Anke

Hoi Debbie,
Het is inderdaad zo dat Lutiono's (zoals Diesel) een kaal plekje achter hun kuif KUNNEN hebben.
Dit is niet erg dat komt (meen ik )Door het steeds weer kruisen met andere mutaties)Als je Diesel weer zou koppelen aan een wildkleurtje dan zouden de jongen geen kaal plekje meer hebben.
Niet iedere Lutino heeft dit, maar het is dus niet iets om je zorgen over  te maken
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

♥Debby♥

Maar de kans is dus klein dat daar nog veertjes komen?  zodra hij z'n kuif dus omhoog zet blijft hij het kale plekje wel houden?

onder z'n snavel zit ook nog een fikse kale plek maar dat zal door de pap komen.. maar ik hoop alleen dat het geen ziekte is die kale plekken.. maar volgens jullie kan het dus geen kwaad.. eigenlijk is het dus gewoon afwachten of het nog netjes veertjes krijgt.


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

♥Debby♥

Hallo,

ik zag dat het topic verplaatst was maar ik mis nu dus wel reactie's... klopt dit?? er waren meerdere reactie's geweest en die zijn nu weg..


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Sanna

Hoi Debbie,

Nee hoor, de kale plek kan absoluut geen kwaad. Maar je moet er op rekenen dat die kaal blijft. Maar daar is Diesel toch niet minder lief om? ;). Die kale plek onder z'n snavel zal inderdaad wel van de pap komen en daar zul je wel binnenkort nieuwe pennetjes zien verschijnen.

Groetjes, Sanna

♥Debby♥

Hoi Sanna,

Nee hoor... geen cent minder lief.. het is echt z'n gezelschapsdiertje.. zo lief.. vanmorgen ging hij rond vliegen.. Nu heb ik nog al een raar huis met alleen een muur tussen keuken en kamer en daar kan je aan 2 kanten langs lopen.. Nou ja.. heel mooi maar ook wel raar.. nu is hij dus vanmorgen rondjes aan het vliegen geweest.. schitterend om te zien..

dus dat kale plekje kom ik dan echt wel overheen.. als het maar geen kwaad kan voor hem.. dat vind ik belangrijk!


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Mara

Hoi Debbie

Het plekje kan geen kwaad, mits het niet groter wordt natuurlijk, maar goed, dat is logisch. Hihi, leuk dat hij nu begint te vliegen. Geniet er maar lekker van!

mara

nick01

de kale plek komt niet door t kruisen met andere kleuren , het komt door roodogen tegen elkaar te zetten.
dit gebeurde veel om zo snel mogelijk zo veel mogelijk toen nog dure vogels te kweken.
dus pale en bronzefallow , lutino en albino's dat zijn degene die je beter niet tegen elkaar kunt zetten.
je kunt beter werken met bv split lutino x lutino.

als er op die kale plek geen pennen zitten zal de plek kaal blijven.
t kan verder ook geen kwaad.
dit is niet meteen zonder na te denken aan te merken op de kweker want ik weet van anderen dat die ook wel eens vogels met kale plekken kweken terwijl ze ouders hebben die mooie volle kuiven hebben en niet 2 roodogen tegen elkaar zetten.
t zit er in en dat kweek je er niet uit in 1 generatie.
maar daarintegen heb je ook de kwekers die nergens naar kijken.

mind stalker

hoi debbie

wij hebben ook een lutino
genaamd legia en zij heeft ook een kale plek achter haar kuif
legia is nu bijna 1 jaar en de pkek word al zicht baar minder
het zal nooit helemaal weg gaan maar op den duur kan het wel een heel stuk minder worden zoals bij legia
dit is trouwens na de rui gebeurt
dus nog ff gedult dus

groetjes

♥Debby♥

De plek wordt al steeds minder zichtbaar.. en verschenen nog een hoop pennetjes en dus begroeit het aardig.. het is wel stukken dunner als de rest van z'n lijfje maar he, wie is er wel perfect..  ;)


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.