20 april 2024, 07:39:32

Wat IS nu eigenlijk een ''pellet''?

Gestart door ziralioness, 7 oktober 2003, 01:07:33

« vorige - volgende »

mastolk

Oh dat is handig!
Zo krijgen ze zonder dat ze het door hebben toch binnen wat voor jou oorsprinkelijk de bedoeling was rozebottels. Kun je die trouwens gewoon plukken wassen en geven? Of moet je de pitjes eruit halen!?
Speelt ze graag met balletjes?!!?!? Wat grappig, tja ik kijk nergens raar van op hoor onze valkjes zijn ook erg vindingrijk een pen vind Pino ook GEWELDIG.  :D   :D  :D.

Groetjes Margrietha

Dark_Fox

De hoofdvoeding van mijn vogel bestaat uit pellets, hij krijgt er af en toe wel fruit, trosgierst en ook 'gewoon' zaadmengsel. 'Mijn' pellets zijn anders dan de hier beschrevene, het zijn 'vlokjes' iets kleiner dan zonnebloempitten, en Eduard eet ze op dezelfde manier als zaden (bij de zaden blijft het kaf over, bij de pellets blijven korreltjes over die hij op deze manier eraf schraapt). Qua voeding is het gezond(er) dan zaden (denk wel: in het wild zijn zaden maar een klein deel van hun totale voeding) en ze eten het dus ook net zo makkelijk. Maar het is inderdaad waar, als je een vogel pellets voert i.p.v. zaden of anders, betekent dat niet dat hij bij voorbaat al vijf jaar langer leeft, hij krijgt alleen wat gevariëerder eten binnen.

Hermes_Lucy_nest

heb eigenlijk nog nooit pellets gevonden, zou het eigenlijk wel eens graag in een bakje opzij willen uitproberen.
welk merk is het dat jullie gebruiken?
hoeveel kost dat dan :-/ :-/

Fiona

Inderdaa handig :-) het lijkt me wel wat, minder geknoei zeker ook, is het niet van de vogels, dan wel van dochterlief van 2 jr die met der vingertjes in de kooi gaat om zaadjes uit het bakje te vissen, en  dan heel vaak het bakje omgooit  :-/
Ze is zo smal dat ze door een friemelgaatje tussen de banken in kan en dan voor de kooi staat, ik heb er nu iets tussen geparkeerd :-)

Maar die pellets lijken mij wel handig voor nu en dan, lekker knabbelen, en dan wel als totaal voer gebruiken.,
Groetjes, Fiona

Hermes_Lucy_nest

hmm jah zo moeder zo dochter hé :D ;)
mjah het lijkt me ook wel wat hoor maar volgens mij is het heel prijzig.
wie weet hoeveel het kost? :-/

Mirjam-Moniek

De prijzen verschillen nogal. De pellets van Vitacraft kosten omhoog afgerond €4 of €5 per kilo en die van Pretty bird €10, maar die zijn dan ook geimporteerd vanuit Amerika. (Iets verzenden van Amerika naar Nederland is erg prijzig.) Valkjes moeten er per dag ongeveer 8 a 10 gram van eten als je ze 100% pellets voert. Dus voor één valkje hoef je zo ongeveer maar 3 keer per jaar voer te halen.
Ik heb geen idee hoeveel je kwijt bent aan zaadjes, trosgierst, groente, fruit en eventueel vitaminesuplementen bij elkaar, dus of het in verhouding duurder is, weet ik niet.

Dark_Fox

Dat van Amerika is inderdaad veel, ik koop zakken Pretty Bird van 2.27 kilo en die zijn maar €6!