2 mei 2025, 17:43:39

speciale voeding

Gestart door Dark_Fox, 30 november 2003, 20:46:42

« vorige - volgende »

Dark_Fox

30 november 2003, 20:46:42 Last Edit: 2 december 2003, 18:23:52 by Dark_Fox
Ik geef mijn vogel, naast het af en toe voeren van zaden, trosgierst en fruit, een speciaal soort voer. Dit voer heet `Pretty Bird - Daily Select - Premium Bird Food'. Dit voer wordt niet in nederland gemaakt, en bestaat uit alles wat de vogel nodig heeft (het voer is verkrijgbaar voor verschillende  'maten' vogels), alleen zaden is eigenlijk niet het beste voor ze omdat in het wild ook maar een klein deel van hun totale voeding uit zaden bestaat.

het bestaat uit: Gemalen maïs, gemalen tarwe, gemalen havergort, maïs glutenmeel, aardappeleiwit, kokosolie, koolzaadolie, L-lysine mono-hydrochloride, DL-methionine, yucca schidigera-extract,14 vitaminen en 9 mineralen. Door de EEG goedgekeurde smaakstoffen en natuurijke conserveringsmiddelen. Ik kan je de precieze inhoud geven (met de vitaminen en mineralen bij naam) maar dat moet dan in het engels

Hermes_Lucy_nest

30 november 2003, 21:44:09 #1 Last Edit: 30 november 2003, 21:44:32 by Hermes_Lucy_nest
bedoel je van die blokjes  :-/?
het ziet er alsins supper uit!!

Dark_Fox

Nee, het zijn geen blokjes, het zijn 'pellets', die hebben de grootte van gewone zaden, en eten ze ook zo (alleen blijft er geen kaf over natuurlijk).

Hermes_Lucy_nest

jah die bedoel ik. daar is al eens een discusie over geweest ;)

Dark_Fox

Dark_Fox

Hmmm... Da's dus niet wat ik heb, die van mij zijn dus kleine... vlokjes, noemen we ze dan maar.

Tara

Hmm, staat die naam daar dan niet op ofzo?

Groetjes, Tara

Dark_Fox

Jawel, die heb ik in mijn eerste bericht gezet. Het merk is 'Pretty Bird', de naam is 'Premium Bird Food' en er staat ook Daily Select op. Ik koop de zakken van mijn oom de papegaaienexpert, waar die ze kan krijgen weet ik niet precies maar hij heeft wel te maken gehad met de ontwikkeling ervan (toen hij nog vogels fokte om te verkopen heette zijn kwekerij 'Happy Bird').

Tara

Ahhhh zo zit dat dus, nou, handig dat je oompje papegaaienexpert is ;).

Dark_Fox

5 december 2003, 01:23:04 #10 Last Edit: 5 december 2003, 01:23:22 by Dark_Fox
Ja daar ben ik ook blij om, zij hebben me in het begin ook een kooi geleend, en speeltje en hebben me boekjes gegeven erover