29 maart 2024, 02:41:12

Hoeveel kost een lutino bleekmasker???

Gestart door Silke *, 5 oktober 2007, 18:27:45

« vorige - volgende »

*Patricia*

hoi,

ik wordt toch wel erg nieuwsgierig naar deze mutatie.

heeft er iemand een foto? of een site waar ik deze mutatie op kan terugvinden?

Patricia

Silke *

Nog noooit gezien?

Ik zal ff eentje zoeken (een foto)

Silke x

Silke *

21 oktober 2007, 21:17:08 #17 Last Edit: 23 oktober 2007, 19:55:21 by Lin
Kijk hier een foto:


klik hier

en dan op eerste advertentie klikken en foto vergroten.

Silke x

♪ Marlies

Hoi Silke en Patricia,

Hier een foto van mijn lutino bleekmasker popje dat ik vorig jaar kreeg. :D




Groetjes Marlies ;)

Silke *

Waaauw, Marlies,

zoooo'n mooi popje  :o :o

wil ik ook wel...  ;D

Silke x

*Esther*

Toch vind ik het verbazingwekkend dat een lutino bleekmasker veel duurder is dan een lutino geelwang

De bleekmasker variant is namelijk makkelijker te kweken dan de geelwang variant.
Al is het alleen al om het broedgedrag maar ook om hoe ze vererven.

Ik heb een lutino geelwang pop bij een getekende man.
Hieruit kweek ik eerst alleen split valkjes.

Terwijl een bleekmasker met een witmasker altijd weer bleekmaskers geeft.

gr Esther


Ludo

Misschien moet ik toch ook even reageren ?
Je hebt er helemaal niet altijd bleekmaskers uit hoor !
50% kans maar.(en geen splitten)


De bleekmasker is echt verschrikkelijk zeldzaam en wordt in de benelux echt nog maar met mondjesmaat gekweekt.
Ik denk persoonlijk dat ik de enigste ben in Belgie en in Nederland zijn er ook nog maar een paar.
Mijn eerste bleekmaskers en dominant pastellen heb ik geimporteerd uit marseille !!! (moet je maar even kijken op mapquest hoe ver dat is, meer dan 2000 km heen en terug)
Reken maar eens uit wat dat kost, brandstof en hotel!
De vogels kostten mij nog een stuk meer dan wat hier vermeld wordt.
Twee vogels zijn gestorven in een hete zomer voor ze konden kweken.
Dan moet je met een jonge bleekmasker man eens proberen lutinobleekmaskers te kweken !
Ik geef een voorbeeld
Eerste jaar niks (vogel te jong)
Tweede jaar bleekmasker x albino
eerste ronde niet bevrucht
tweede ronde 3 jongen allemaal witmaskers !
Derde jaar  eindelijk een bleekmasker/lutino man
Vierde jaar bleekmasker/lutino man x albino pop
eerste ronde niks bevrucht
tweede ronde 3 witmaskers
gelukkig nog een derde ronde ! (slechts 25% kans op een lutinobleekmasker)
er zit een lutinobleekmasker tussen blijkt een popje te zijn
Vijfde jaar een albino man zoeken blijkt geen makkelijke zaak te zijn, het moet dan nog een zeer goede vogel zijn om roodoog tegen roodoog te kweken, witmasker split lutino zou eigenlijk beter zijn, maar daar heb ik het geduld niet meer voor en dan heb je te weinig kans.
Resultaat eerste ronde 4 albino's SHIT
tweede ronde 2 bleekmasker lutino's HOI HOI HOI

Intussen ben ik in het bezit van een bleekmaskerlutino x albino, een albino x bleekmaskerlutino
een dominantpastel x bleekmasker
een dominantpastel x bleekmaskercinnamonopaline
alleen de eerste twee koppels hebben reeds gekweekt en dit jaar heb ik 4 bleekmaskerlutino's geweekt !
Ik heb nu een koppel dat opnieuw broedt die hadden 9 EIEREN
Daar heb ik er enkele van verlegd onder een ander koppel dat zo laat ook nog broedt.
Hopelijk komt hier iets van want het is al heel laat op het seizoen en het vriest al s'nachts.

Wat Lutinogeelwangen betreft, ik heb er mij ooit een koppel split lutinogeelwang x lutinogeelwang gekocht op een vogelmarkt
Mooi eitjes verleggen en het eerste jaar had ik er al en splitten !
Er zijn intussen honderden mensen met lutinogeelwangen
Een vriend van mij heeft er dit jaar meer dan 30 gekweekt !
Ik ben zelf intussen overgeschakeld naar de veel zeldzamere lutinogeelwangopalinebronzefallow

Ik hoop dat dit het een beetje uitlegt ?
De eerste cinnamon (in belgie geboren) zou naar het schijnt verkocht zijn jaaaaaaaren geleden voor 20000 frank (500 euro)

Ludo


Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

*Esther*

23 oktober 2007, 09:48:17 #22 Last Edit: 23 oktober 2007, 12:57:08 by *Esther*
Hoi Ludo,

Ik vind dat je het wel wat uit zijn verband trekt hoor.

Want datzelfde verhaal van de bleekmasker gaat toch echt ook op voor de lutino geelwang (over het 'slechte' resultaat over de jaren genomen).
Misschien zijn ze in Belgie er veel maar hier niet
Er zijn genoeg mensen die ze hebben maar allemaal aangekocht, op die van Rianne en Kirsten na, voor zover ik weet..... Zij hebben dit jaar voor het eerst een eigen jong gekweekt.

Als je in een keer een koppel lutinogeelwangX lutinogeelwang koopt, tja....
Maar dan had je dat ook met de bleekmasker mutatie hetzelfde kunnen doen? Dan had je ook gelijk goed resultaat.

Voorlopig broeden de geelwangen echt minder goed dan de bleekmaskers. :-\

Je hebt eerder toch wel een iets rooskleuriger verhaal neergezet tav kweken met bleekmaskers als ik mij niet vergis. ;)

CitaatDaardoor heb je slechts één bleekmasker nodig om terug nieuwe bleekmaskers te kunnen kweken als je ze tegen witmaskers zet


Toch best positief of niet? En zo zie ik het zelf ook.

Blijft jammer dat je ver weg woont. Zo ver rijden heb ik er niet voor over. Dan had ik graag wat valkjes bij je gehaald. :)

Volgens mij stappen mensen hier juist over op bleekmasker omdat de lutinogeelwang zolang op zich laat wachten.

gr Esther

Rob S

23 oktober 2007, 19:35:19 #23 Last Edit: 23 oktober 2007, 19:39:45 by Rob S
Hoi allemaal,

Ik vind de prijzen van vogels in het algemeen absurd hoog! Sommige mensen, en daarmee wil ik niemand aanvallen; dit is puur mijn mening, durven zelfs 25 euro voor een wildkleur te vragen zonder bijzondere splits. En het 10-voudige voor een bleekmasker, ook al is het een zeldzame en prachtige vogel, vind ik wel heel erg veel geld.

Dat was wat ik er over wou zeggen, ik ben benieuwd naar jullie reacties ;).

Ludo

Hoi Ester, ik vertel toch nergens dat je meer dan één bleekmasker nodig hebt ??????
Mijn verhaal gaat over hoe moeilijk het kan zijn om LUTINO bleekmaskers te kweken als je moet starten met een bleekmasker man !

Groeten

Ludo

PS Rob, wildkleuren worden echt nog veel duurder verkocht dan 25€ hoor, er worden er ook verkocht voor meer dan 100€
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

Rob S

Citaat van: Ludo op 23 oktober 2007, 19:43:23
PS Rob, wildkleuren worden echt nog veel duurder verkocht dan 25€ hoor, er worden er ook verkocht voor meer dan 100€


Tsjah, het is maar wat je er voor over hebt ::) :o

Ludo

Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

Silke *

Hoi Rob en Ludo,

Vind ik wel érg veel hoor €100.
€25 vind ik zelfs ook al veel voor een wildkleur!!

Dit kweekseizoen had ik 2 wildkleurtjes, daar vroeg ik €10 voor.

€100 kan ik haast niet geloven!
Dan zijn deze valkjes waarschijnlijk tam ofniet?

Dannog, €100 voor een tamme WILDKLEUR is ook suuperveel!

€25 is dan meer een prijs voor mensen die een héle grote kwekerij hebben, maar niet meer voor hun hobby, voor hun werk dan mss.

Groetjes
Silke x

*Esther*

Citaat van: Ludo op 23 oktober 2007, 19:43:23
Hoi Ester, ik vertel toch nergens dat je meer dan één bleekmasker nodig hebt ??????
Mijn verhaal gaat over hoe moeilijk het kan zijn om LUTINO bleekmaskers te kweken als je moet starten met een bleekmasker man !

Groeten

Ludo

Hoi Ludo,

Nee ik bedoel ook niet dat je dat niet goed hebt verteld.
Een Lutino bleekmasker is ook lastig. Maar nog veel lastiger dan de lutinogeelwang ben ik toch niet met je eens.

Binnen notime zijn er meer lutinobleekmaskers dan lutinogeelwangen? We zullen zien!

grEsther

*Esther*

Citaat van: Rob S op 23 oktober 2007, 19:50:02
Citaat van: Ludo op 23 oktober 2007, 19:43:23
PS Rob, wildkleuren worden echt nog veel duurder verkocht dan 25€ hoor, er worden er ook verkocht voor meer dan 100€


Tsjah, het is maar wat je er voor over hebt ::) :o


Waar zou een kweker ze voor gebruiken dan Ludo?
Kun je een vb geven waarom een kweker zoveel betaald voor een wildkleur (zonder bijzondere splits  ;) ) voor de kweek. Terwijl dat misscien ook met een goedkopere wildkleur zou kunnen? Maar voor die kweker dan weer niet, bedoel ik.

Uitzonderingen daar gelaten.
Ik zou misschien ook wel meer betalen voor een grote mooie heel donker zwarte wildkleur.  ;D

gr Esther