28 maart 2024, 22:08:00

Hoeveel kost een lutino bleekmasker???

Gestart door Silke *, 5 oktober 2007, 18:27:45

« vorige - volgende »

Silke *

Hoii,

ik had graag geweten hoeveel een lutino bleekmasker ongeveer kost? ???

Zelf heb ik 3 koppels valkjes waaronder 1 koppel geelwangen.
Die ben ik ver moeten gaan zoeken, ik woon namelijk bij Kortrijk en moest ze gaan halen in Ravels, in provincie antwerpen tegen nederland. :D

Nuja, je moet maar eens gaan kijken naar mijn site www.everyoneweb.com/ValkparkietjesSilke

Ik hoop dat iemand kan antwoorden. :)

Groetjes
Silke

Rob S

Ik heb deze zomer geinformeerd bij diverse kwekers en iemand had ze voor 150 euro en bij anderen was het allemaal 250 euro.

Groetjes

Silke *

Ja, ik heb ook eens nagevraagd en hij zei €200.
Want hij had namelijk de ouders gehaald uit het zuiden van Frankrijk.
Wat voor soorten kweek jij?

janiek

Ik denk dat 200€ een heel redelijke prijs is, ik heb een tijdje geleden geinformeerd bij iemand en die vroeg 300€
Bleekmaskers zijn echt wel heel zeldzaam ze broeden gelukkig zelf heel goed, wat je van geelwangen niet kan zeggen, verder heb je er blijkbaar maar eentje nodig om er verder mee te kunnen kweken (scheelt in de kosten ;-)  ) hoe dat juist zit weet ik niet maar ik denk dat ze dominant zijn of zo.
En lutino bleekmaskers vind ik zo mooooooi !

Ik zal al maar beginnen sparen ;-)

Janiek

Silke *

haha  ;D ja, ik mag ook sparen hoor!
Mijn volière zit nu al vol met 3 koppels en dan nog al die jongskes derbij  :D
Nu heb ik nog 2 jongen zitten, maar morgen komt iemand achter het ene en woensdag nog iemand, dus wat minder druk zal het zijn  ;)

Ik vind die lutino bleekmasker ook SUPER moooii!!

Ik zal dus mogen sparen voor een grotere volière aangezien ik nog maar 14 ben  :) én dan nog eens voor zo'n bleekmasker haha


Groetjes
en bedankt voor de reactie!

Silke

Bert_85

Silke,

Haha, Ravels is inderdaad wel een stuk van West Vlaanderen, maar dat was het toch waard nietwaar?  :D
En je komt er niet enkel voor de vogels he, de mensen zijn daar ook zooo sympathiek  ;)

En nu on topic:
Lutino bleekmaskers zijn nogal zeldzaam, daarom ook hun hoge prijs. Ik ken maar enkele mensen die ze hebben. De prijzen die ik weet zijn dezelfde als jullie hier zeggen, rond 200 euro.

Janiek, de geelwangen (in Europa) zijn allemaal van dezelfde geslachtsgebonden mutatie, en niet dominant. Maar verder heb je wel gelijk, aan enkel een (split)man voor geelwang heb je genoeg om geelwang poppen te kunnen kweken.

Groeten,

Bert (uit Ravels....)
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be

Tjerk

Hey,

Bleekmaskers zijn inderdaad nog vrij aan de prijs. Zelf heb ik hier een man: Wildkleur split Bleekmasker Witmasker [X1 Lutino] [X2 Opaline]. Voor hem heb ik een Lutino Witmasker pop gekocht.

De helft van de jongen zouden dus volgens berekening een Lutino split Bleekmasker Witmasker zijn.

Maar wat voor prijs hieraan verbonden komt, durf ik nog niet te zeggen.

Groeten Tjerk

Silke *

Hoi Bert en Tjerk,

Bedankt voor jullie reactie!  ;D

Bert,
Tuurlijk was het de moeite waard!!
Allebei de vogels stellen het zéér goed.
Trouwens, als je enkele foto's ervan wil bekijken kan je naar dagboeken gaan en klikken op silkes beestenboel.
Daar staan er foto's op en onder andere ook van het koppeltje die komt van bij jou.

Jij had daar een fallow lutino geelwang gekocht niet??
Hoeveel koste die dan?

Groetjes
Silke

Bert_85

Hey,

Ik heb je site gezien hoor Silke, de valken zien er prachtig uit!

Ik heb afgelopen zomer inderdaad een fallow lutino geparelde geelwang pop gekocht. Niet 'daar' waar jij bedoelt, hoewel deze volgens mij ook mooie vogels heeft zitten.

Een pop met deze mutatie kost rond de 100 euro. Een man kost nog wat meer. Een splitman (lutino geparelde geelwang) kost zo'n 60-70 euro.

Groeten,

Bert
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be

Rianne

Hoi,

het ligt er ook aan waar je je valken koopt. In het noorden van het land zijn ze wat duurder als in het zuiden. Dit jaar kostte een cinnamon opaline lutino geelwang split bonte pop bij mij 135 euro.
Een split man (dit was dan een cinnamon opaline geelwang split lutino) kostte 120 euro.
Volgend jaar zullen de prijzen waarschijnlijk wel wat zakken omdat het aanbod groter wordt.

Silke *

Bedankt Rianne,

maar ik heb het wel degelijk over bleekmaskers en niet over geelwangen (die heb ik namelijk wel).

Groetjes
Silke

Bert_85

Wat Rianne daar aangeeft vind ik toch belangrijk hoor!

Er bestaat blijkbaar toch een vrij groot prijsverschil tussen België en Nederland voor valkparkieten. Of toch voor de speciale mutaties.

Of is er een andere oorzaak voor het prijsverschil, doe jij misschien mee aan tentoonstellingen Rianne?

Groeten,

Bert
Mutatiekweker valkparkieten

http://www.werkgroepvalkparkieten.be

Rianne

Hoi Silke,

ik las ook over fallow lutino geelwang, vandaar ;)

Hoi Bert,

ik ben uitgegaan van de prijs van mijn opaline split cinnamon lutino geelwang man, deze kostte mij destijds in Belgie 125 euro.
Ik doe niet mee aan tentoonstellingen. Prijs is dus gebaseerd op aankoopprijs oudervalk en op zeldzaamheid en moeilijkheid van de te kweken mutatie. :)

Silke *

Ja, ik snap het al waarover je het hebt.
Ik heb namelijk een geelwang koppel gekocht bij Bert, en hij had pas een lutino fallow geelwang gekocht, waardoor hij mijn koppel wegdeed.
Mijn topic gaat over bleekmaskers en de vraag die in aan Bert had gesteld ging over zijn nieuw valkje... vandaar...

Groetjes
Silke  ;) :-* x

Ludo

Deze rubriek gaat niet over prijsverschillen, maar het is heel logisch dat er prijsverschillen zijn tussen de verschillende landen.
Bronze fallows bijvoorbeeld vind je veel in Belgie en Pale fallows in Nederland.
Hoe zeldzamer een mutatie en hoe populairder in een bepaald land hoe duurder die vanzelfsprekend is.
Dat noemt met vraag en aanbod ;-)

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk