12 mei 2024, 05:15:49

♥ Debby's gevleugelde vriendjes ♥

Gestart door ♥Debby♥, 5 oktober 2007, 12:00:54

« vorige - volgende »

Karin

Mijn laatste vraag is beantwoord, jullie typen sneller dan ik  ::)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♥Debby♥

als jullie nou nog 3x vragen of ik geen nestje meer doe dan ga ik nog overstag.. hahahaha..

maar dan moet ik ze echt gaan verkopen en of ik dat kan.. pffff..

Tuurlijk vind ik het geweldig en het lijkt me onwijs spannend of er dit keer wel cinnamon pareltjes komen, of misschien wel bonte cinnamon pareltjes..

maar straks blijf ik met al die kleintjes zitten.. dat kan gewoon niet..


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Karin

Dan moet je het niet doen Debby. Nu kan je ze nog lekker houden en de volgende keer niet meer. En als je het dan niet over je hart kan verkrijgen voel je je zo dadelijk er nog rot bij. Je kan altijd volgend jaar nog een keer proberen.... en er een volière bij bouwen  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♥Debby♥

Weet je, ik moet er niet aan denken dat ze bij iemand komen en ik ze dan uit het oog verlies.. dat is natuurlijk helemaal niet reeël maar zo voelt het..

zijn het mensen in mijn nabije omgeving dan zou ik er over na willen denken.. maar als ik nu die 4 zie en ik zou moeten zeggen welke er weg mag??  

Het voelt een beetje als vragen of ik 1 van mijn kinderen weg wil doen... zal wel heel stom klinken..  :-[

Ze zijn me allemaal even lief..

misschien komt het ooit nog eens maar voor nu dus even niet..


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

♥Debby♥



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♥Debby♥

Ik vind het trouwens wel geweldig dat ze het zo goed doen.. ik bedoel.. het was hun eerste nestje en ze hebben het zo supergoed gedaan.. ben heel erg trots op ze..  ;D


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

♥Debby♥

Citaat van: Karin op 10 november 2008, 11:14:10
Zodra ze uitvliegen het blok weghalen, ze zullen dan nog gevoerd worden. Als ze een week of 6 zijn ( de jongste dan hè ) zou ik de ouders in de andere kooi zetten. Een verandering van omgeving stopt vaak de drang om eitjes te leggen. ze kan eventueel op de bodem eitjes leggen als je het blok weg haalt, maar die kun je gewoon vervangen door neppers. Wel zonde, van die mooie lutino-eitjes  ;D Je doet geen nestje meer hierna ?  


De vraag blijft dan of ik dat ga halen..

De jongste is woensdag 3 weken.. het zal dus nog wel even duren voor die uitvliegt.. laten we uitgaan van anderhalve week.. dan is het te hopen dat Didi niet voor die tijd gaat leggen.

en de kans is anders groot dat ze in de kooi waar ook de kleintjes in zitten op de grond de eitjes legt.. zullen ze dan niet agressief worden naar hun toe?


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Rianne

Hoi Debby,

als je er geen afstand van kan doen, moet je niet nog een nestje nemen. Helemaal als je niet wil dat je valkjes niet naar vreemden gaan. Moet er niet aan denken dat ik alles zelf zou houden, dan had ik nu 20 valkjes extra en had jij Twingo en Zafira niet ;D
Natuurlijk is het leuk om te lezen hoe het met ze gaat, maar geen bericht zal wel goed bericht zijn :)

♥Debby♥

Ja dat is ook waar Rianne.. maar misschien moet dat nog groeien.. als ik nu naar mijn verstand luister dan weet ik dat ik het niet moet doen... en dan schakel ik mijn hart maar even uit.. is ook beter..  :)

Trouwens, Twingo en Zafira zijn echt vreselijke kroelkonten.. ben heel benieuwd of Twingo dus toch een mannetje is.. 't zou wel een superleuk koppeltje zijn.. ze hebben nog tot het voorjaar samen want Ice & Cream zijn onafscheidelijk.. en dan in het voorjaar komen er wat andere vogels bij maar als het echt een koppeltje is zullen ze tegen het voorjaar wel voor altijd aan elkaar vast zitten.

Ben benieuwd wanneer Twingo gaat ruien en ik kan zien wat de parels doen.. ik neem aan dat ze buiten pas gaan ruien als het weer beter wordt?



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Rianne

Ik had er zelf geen moeite mee, met mijn eerste nest. Als je je van tevoren instelt op het feit dat je niks gaat houden, en dat je je niet aan de jongen moet binden, lukt het wel hoor. Ja, je hebt af en toe een jong die echt zo mooi of lief is, dat is dan wel even lastig maar uit mail of persoonlijk contact weet je toch wel dat ie goed terecht komt :) Natuurlijk zou ik ook wel een eigen kweek gepareld geelwangetje willen maar vol = vol, ik moet maar zien hoe ik het volgend jaar allemaal ga regelen dus ga ik het mezelf niet NOG moeilijker maken ;)

Kroelkonten? Kroelen met jou of met elkaar? :)
Geen idee hoe dat met ruien zit, ik vind nu buiten ook geen veren maar binnen wel. En anders moet hij nu toch wel een beetje gaan fluiten? Zou een leuk koppeltje zijn, sowieso geelwang cinnamon opaline dochters :)

♥Debby♥

Echt fluiten hoor ik nog niet.. maar het scheelt natuurlijk dat het weer niet echt mee zit.. 't is niet dat ik de deuren open heb staan nu en als ik in de voliere sta maken ze erg weinig geluid.. ze houden me alleen maar nauwlettend in de gaten..

enne kroelkonten met elkaar dus.. ze plakken bijna aan elkaar vast..

Ik vind momenteel wel veren in de voliere.. van een turqouisientje en een albino..  maar ja, die zijn wat ouder.. Twingo en Zafira zijn in principe nog niet echt aan ruien toe..

Gisteren vloog Twingo achter mij langs het schuurtje in.. ik moest hem dus vangen om terug n de voliere te zetten.. dit ging eigenlijk best heel makkelijk.. probeerde ook niet om te bijten ofzo..

viel me 100% mee..


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Rianne

Ze zijn denk ik ook nog wat te jong voor de jeugdrui, maar of ze in de winter ruien? Zo niet, moet je wachten tot maart/april denk ik. Zal wel lief zijn om te zien, zo'n kroelend stel, de ouders van Zafira zijn ook zo hecht :)
De moeder van Twingo is ook erg rustig, ze is niet tam maar als ze ontsnapt of ik laat haar er eens uit, blijft ze wel bij me op mijn hand zitten. :)

Hermien

Het eten ziet er lekker uit, maar eh....kook jij die minimais? En hoe lang dan?