2 augustus 2025, 04:03:58

♥ Debby's gevleugelde vriendjes ♥

Gestart door ♥Debby♥, 5 oktober 2007, 12:00:54

« vorige - volgende »

♥Debby♥

FOTOTIJD

Het weegpunt van de dag..

Jenga 75 gram
Scrabble 57 gram
Domino 39 gram
Mikado 16 gram

:D :D

JENGA

in het daglicht..

IK??? Eigenwijs???

SCRABBLE

DOMINO

Wilde maar niet stil zitten.. alsmaar bedelen...  :)

De voetjes van Domino...

MIKADO

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

♥Debby♥

Caroline

Ik zie inderdaad iets aan de pootjes van Domino maar .... bij JOOP! en Jil staan de teentjes van beide pootjes naar binnen, ik zie dat bij Domino de teentjes allemaal 1 kant op staan. Kan hij/zij er wel gewoon op staan??

Misschien kun je de pootjes ook een beetje masseren en oefeningen doen, door bijv. de teentjes om een stokje heen te laten klemmen als hij/zij was ouder is.

Ik hoop zo voor je dat het allemaal mee gaat vallen.

Wat betreft niet in de volière kunnen zoals je je afvroeg in mijn dagboekje .... dit ligt helemaal aan de mate van en aan hoe hij/zij er zelf mee omgaat.

Hier even een foto van de teentjes van JOOP! & Jil

Je ziet duidelijk dat de teentjes niet OM de stok gaan maar erop liggen, dus geen grip met hun nageltjes.

Hier gaan JOOP! en Jil beide normaal met hun pootjes om, klimmen in de tralies gaat iets moeilijker maar dit vangen ze op door meer met hun snaveltje te doen, gewone houten stokken formaatje voor valk zijn voor hen erg glad en hebben ze weinig houvast aan, dit heb ik opgelost door er heel strak sisaltouw omheen te wikkelen, nu is het stroef en meteen iets dikker, ook dunne stokjes zijn aan hen niet besteed, daar omheen hebben ze ook geen grip maar .... vliegen kunnen ze  natuurlijk wel gewoon dus zoals je leest .... zoals JOOP! en Jil ermee omgaan kunnen ze gewoon in een volière.  ;)

Ik zou het gewoon even afwachten, wel in de gaten houden of hij/zij ermee kan gaan staan.

Sterkte ermee, geen Domino maar een kusje van me.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

In mijn dagboekje antwoord ik op bepaalde dingen nog wat uitgebreider.  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

♥Debby♥

28 oktober 2008, 16:37:00 #3589 Last Edit: 28 oktober 2008, 17:07:10 by ♥Debby♥
Filmpje van de voetjes van Domino..  :-\

Als je het mij vraagt klopt hier toch echt iets niet..  :'(

aad

Ach hoe liep jij na een dag of 5  ;) ;) ;) ;)
Zal best goed komen  :)

♥Debby♥

Citaat van: aad op 28 oktober 2008, 17:16:02
Ach hoe liep jij na een dag of 5  ;) ;) ;) ;)
Zal best goed komen  :)

De marathon Aad..  :P

Dit is Domino.. geboren op 19 oktober en dus 9 dagen oud.. Mikado is nog jonger en die heeft niet zulke voetjes.. en de 2 erboven ook niet.. het gaat er ook niet zo zeer om hoe het kleintje loopt maar meer om de stand van de teentjes..

Ik heb vanmiddag Kirsten aan de telefoon gehad ivm de calcilux.. dus ik kan eventueel proberen om iets extra kalk te geven.. maar natuurlijk weer ontzettend oppassen dat het kleintje zich niet verslikt.. :-\

maar ik wacht eerst nog even af wat jullie van het filmpje vinden.

Kaatje

Hoi Debby,

Ik zag een paar dagen terug al iets aan de voetjes van Domino, maar ik had nog zoiets van, hij of zij is klein en ik heb er de natuurlijk ook helemaal geen verstand van  ::)

Prachtige foto's, volgens mij zit jij heel vaak met Jenga in je handen, hihi, wat een heerlijk leeftijd is dit en dan die stekeltje, .... geweldig !!

Tja, als ik naar het filmpje kijk dan denk ik dat er inderdaad wat mis is met de pootjes, of in ieder geval met één pootje als hij loopt, het leek ook of ik Domino zag corrigeren met zijn ene pootje !

Maar Domino heeft een heerlijk koppie en met wat aanpassingen krijgt hij of zij toch een heel fijn leven ! Fijn dat je ze gewoon zelf bij je houd, dan hoef je je daar in ieder geval geen zorgen over te maken. Toch kan ik me voorstellen dat je je zorgen maakt  :(

Knuffeltje voor Domino !!

Kirsten

Hoi Debby,

Wat een heerlijke foto's weer van je kleintjes.
Ik heb ook even naar het filmpje gekeken, maar als ze zo klein zijn is het moeilijk beoordelen. Verder zie ik een lekkere volle krop en dikke teentjes, wat inhoudt dat ie de voeding goed opneemt en goed groeit. Totaal geen achterstand bijv.

Hou het idd goed in de gaten en als ik het zo lees geef je ook ruim voldoende aan vit en aanvullingen voor de ouders, prima dus!
De komende week gaan de teentjes echt goed groeien en leert hij/zij er ook beter mee omgaan dan nu. Dan heb je meer een goed idee erover verwacht ik.

Calium kan je niet erg overdoseren, dus wat aanvullen kan altijd. Een overdosering kan volgens mij tot gevolg hebben dat voeding/vetten minder goed opgenomen kunnen worden, maar misschien kan je even googlen?

Groetjes!
Kirsten

ps ik heb een jong van tickle en toya die ongeveer even oud is. Ik zal straks nog even kijken hoe die zijn teentjes houdt ter vergelijking  ;)

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

♥Debby♥

Het kan mij niets schelen.. het gaat mij er meer om dat Domino er geen last van heeft.. al moet ik tig aanpassingen doen.. ik doe het..

Ik heb ze in principe allemaal even lang in de hand hoor Kaatje.. naast het foto's maken laat ik ze nog allemaal in het blok.. eerst nog maar even goed groeien..

al is het met pennetjes alweer stukken leuker om foto's te maken..  :) ze worden dan ook wijzer en bewegen lekker..

dus inderdaad meer foto's van de valkjes met pennetjes.. ;)

Kirsten

Hoi!,

Heb gelijk maar even gekeken. Het Jong is van Tickle en Toya en geboren op 22 oktober, dus wel nog iets jonger. Hij/zij heeft wel al best lange teenjes.
Ik heb het kleintje even goed bekeken en die kleine heeft ook bij 1 pootje de teentjes dezelfde kant op staan. Ook draait hij met zijn andere pootje ermee om zijn as, haha zelfs ook met de klok mee,. ;D
Kortom het is moeilijk te beoordelen zoals ik al zei maar ik zou het gewoon rustig in de gaten houden en nog niet teveel zorgen maken. De verzorging is top! dus in principe zou de kleine alles binnen moeten krijgen wat nodig is om een grote mooie valk te worden.

Groetjes!
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

♥Debby♥

Hoi Kirsten,

fijn dat je even hebt gekeken... ik zal morgen in ieder geval even kijken of ik Domino iets extra kalk kan geven en verder wachten we het dan nog maar even af.. 't is allemaal nog zo klein.. en natuurlijk is het kleintje nog maar 9 dagen maar ja.. beter vroeg erbij dan iets te laat..

Ik ben benieuwd of Caroline iets van Joop! herkend in het filmpje..

pffff... had vanmiddag toch best wel een soort van knoop in mijn maag.. Ma Flodder zou zeggen; Ach, 't blijven toch je kinderen he..  ;)

Ik ga maar hard duimen dat het goed komt met de pootjes en anders vinden we vast een andere manier om Domino een blij valkje te maken..  :)

♥Debby♥

Citaat van: Kirsten op 28 oktober 2008, 17:37:56
Hoi!,

Heb gelijk maar even gekeken. Het Jong is van Tickle en Toya en geboren op 22 oktober, dus wel nog iets jonger. Hij/zij heeft wel al best lange teenjes.
Ik heb het kleintje even goed bekeken en die kleine heeft ook bij 1 pootje de teentjes dezelfde kant op staan. Ook draait hij met zijn andere pootje ermee om zijn as, haha zelfs ook met de klok mee,. ;D
Kortom het is moeilijk te beoordelen zoals ik al zei maar ik zou het gewoon rustig in de gaten houden en nog niet teveel zorgen maken. De verzorging is top! dus in principe zou de kleine alles binnen moeten krijgen wat nodig is om een grote mooie valk te worden.

Groetjes!
Kirsten

Hahaha, hebben wij eitjes uitgewisseld dan? Nou fijn dat jouw jonkie hetzelfde blijkt te doen..  we wachten het af..  ::) ooooh man.. dat geduld van mij draait overuren de laatste weken..  ;)

Caroline

Ik heb net het filmpje even bekeken, 6 x zelfs.  ::)

Wat ik zie is een afwijking aan het rechterpootje .... deze staat iets meer naar buiten waardoor de teentjes wegglijden naar buiten om zich te corrigeren zie je dat hij van zijn andere voetje de teentjes meer naar binnen zet dan hij eigenlijk doet, dus dit is aangeleerd.

Dus toch heel anders dan JOOP! & Jil .... ik schreef vanmiddag al, JOOP! & Jil hebben de teentjes van beide pootjes naar binnen staan, Domino van zijn rechterpootje naar buiten.

Houd hem eens op zijn rug en kijk dan eens of je dan ook ziet of zijn rechterpootje verder naar buiten staat .... mogelijk heeft hij aan 1 kant een spreidpootje en kun je dit nog iets corrrigeren met een touwtje of elastiekje ertussen.

Succes meis!!  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

PS. spreidpootjes heb ik geen ervaring mee maar ik weet wel Karin dus mocht je dit constateren kun je haar misschien mailen.

Smakelijk eten.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.