4 juni 2024, 22:07:11

♥ Debby's gevleugelde vriendjes ♥

Gestart door ♥Debby♥, 5 oktober 2007, 12:00:54

« vorige - volgende »

♥Debby♥

hoi Monky,

ik vind het vreselijk al dat wachten...  ik heb duuk liever vandaag dan morgen hier.. hahahaha.. erg he!

en wat diesel betreft... dat is fijn om te horen! dank je wel!


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

♥Debby♥

ik vind trouwens dat ik weer uitgepoetst ben voor vandaag het is weer fris en schoon... morgen de bovenverdieping..  :P


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

*Petra*

Hoi Debby,

Je hebt groot gelijk! Schoon=schoon!!
Ook lekker genieten van het mooie weer, morgen komt er wéér een dag  ;). Ik heb de kooi al klaar gezet, of eigenlijk moet ik zeggen Demi, voor Dirkje en Duuk, als ze apart mogen. Ik heb vandaag de grote kooi onder handen genomen en Demi de kleine kooi. Op 27 en 29 oktober zijn ze 6 weken en moeten ze het gaan proberen zonder ouders. Ik twijfel alleen nog of ik de kooi bij de ouders zal zetten, of in mijn keuken. Maar goed, ik zie nog wel. Dus gezellig samen gepoetst en geknuffeld met de valkjes, heeeeeerlijk!.

Groetjes Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

♥Debby♥

Gezellig hoor Petra zo samen met Demi...

het zal voor jullie allemaal wel heel vreemd zijn als we Duuk komen halen.. 't voelt bijna heel erg gemeen van ons..

Ik moet ook nog even kijken hoe we dat straks moeten doen..

dusse TIPS GRAAG!!!

als we Duuk hier thuis hebben.. kan hij dan bij Diesel in z'n hok of eerst apart in een kooi???


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

*Petra*

Hoi Debby,

Het zal vreemd zijn dat er maar 2 jongen in de kooi zitten, het kijkt nu wel heel erg gezellig, eerlijk gezegd! Maar omdat Duuk al zo vroeg besproken is, is iedereen al gewend dat hij weggaat. En we zijn met zijn allen blij voor hem, dat hij in zo'n leuk gezinnetje terecht komt, met meteen al een leuk vriendje. Dus het is alles behalve 'gemeen', ik vindt echt dat hij, en ook wij, heel erg gebofd hebben met onze eerste reservering.

Als je met hem thuis komt, zou je al eens kunnen kijken, hoe ze op elkaar reageren. Duuk is valkjes om hem heen gewend, Diesel eventje niet. Maar hij is nog zo jong, dat hij dat makkelijk zal aanvaarden. Vaak wordt geadviseerd om de kooi even anders in te richten, dan is het voor Diesel ook even een 'vreemde' kooi.
Mijn 2e valkje heb ik één nachtje apart gehad, maar het 3e is er gewoon meteen bij gegaan. Maar ik denk dat je dat zelf snel genoeg merkt, of je ze gerust samen kunt laten of nog niet.
Sommigen mensen laten nieuwe valkjes een aantal weken apart, om te voorkomen dat ze ziektes overbrengen op hun eigen valkjes. Maar bij mij is er nog nooit een ziek valkje geweest, (ik klop het gelijk even af), dus dat lijkt me overbodig. Maar misschien hebben anderen er toch een andere mening over  ???.

Groetjes Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Anja

Nee hoor Petra,

Mijn mening is de jouwe. Toen ik Yingo op had gehaald heb ik die ook gelijk in de grote kooi gezet. Sommige hebben 1 à 2 nachtjes apart gezeten maar idd je merkt het snel genoeg.

Groetjes Anja

♥Debby♥

Nou punt is, dat ik dan een tijdelijke kooi moet regelen.. voor eventueel achter de hand.. want ik heb geen kooi meer..

Maar ik denk dat een kennisje van mij nog wel een kooi heeft staan dus dan kan ik die voor de zekerheid even lenen.. mocht het dan nodig zijn zit in ieder geval niet om de hand op een zondag..

Ik ben niet bang voor ziekte's dus daarom zou ik het niet doen..

Ik zorg gewoon dat ik een kooi achter de hand heb en laat ze in eerste instantie bij elkaar en dan kan ik ze even observeren en anders even een paar dagen naast elkaar in een kooitje..

komt goed..  :)

Enne Petra, wij zijn heel blij met jou als kweker hoor! je besteed zoveel tijd aan je valkjes en ook nog aan Duuk.. en dat waardeer ik heel erg.. je zou ook kunnen denken, ach die gaat toch weg... We zijn echt heel erg blij met duuk.. alleen duurt het nog zooooooooooolang...  :'( ;D


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

*Petra*

23 oktober 2007, 22:21:26 #397 Last Edit: 23 oktober 2007, 22:54:22 by Peetie
Hoi Debby,

Het gaat echt wel goed komen. Het feit dat je daar nu ook al over nadenkt, is natuurlijk ook heel goed!

Enne.. tuurlijk laat ik Duuk nu niet aan zijn lot over.
Hij is gereserveerd als 'tam valkje' en zal dat dan ook moeten zijn. Het was 'mijn dropje' dus het blijft ook mijn taak  ;D. En natuurlijk is het gewoon de liefde voor je valkje en je hobbie  ;).

Het is heel jammer dat je niet dichterbij woont, zodat je eens binnen kon lopen, om te kijken hoe het met hem ging.
De reservering was best vroeg, en wachten duurt altijd veels te lang  ;).
Ik zal snel weer eens een paar foto's van hem maken  ;D.

Groetjs Petra  :D 


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

♥Debby♥

Dat lijkt me nou een héél goed idee!  ;D


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

♥Debby♥

Dit doe ik nou het aller aller liefste met het vrouwtje...



en als ze dan stopt met kroelen dan ga ik haar touwtje slopen...


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

♥Debby♥

Het is echt zo'n vreselijke knuffel kont.. en soms zit ze gewoon te knorren als een katje... hihi..


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

sandy

WANEER GA JE DUUK OPHALEN HET IS ERG LEUK OM ER MEER TE HEBBEN  KOM OOK EEN KEER OP MIJN FORUM GR SANDY

♥Debby♥

zo, typisch gevalletje van caps lock.. hahahaha.. komt altijd zo schreeuwerig over...

Maar we gaan duuk 11 november ophalen.. eerst lekker zelfstandig laten worden..


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Anja

Hoi hoi,

11 november..............hihihihihihihihii  dan is het de 11de van de 11de................het gekkengetal hahahahahaha

♥Debby♥

Citaat van: Anja op 24 oktober 2007, 17:19:34
Hoi hoi,

11 november..............hihihihihihihihii  dan is het de 11de van de 11de................het gekkengetal hahahahahaha


och hemel... is dat niet ook iets met carnaval??? of vergis ik me?? wij doen niet aan carnaval hier in de buurt..



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.