2 augustus 2025, 18:03:30

♥ Debby's gevleugelde vriendjes ♥

Gestart door ♥Debby♥, 5 oktober 2007, 12:00:54

« vorige - volgende »

♥Debby♥

Iedereen bedankt voor de reactie's!

ik hou Dieseltje goed in de gaten.. hopelijk gaat het snel beter.

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Rob S

Hey wat leuk een groene specht, die zie ik hier ook zeer regelmatig langs vliegen ;D Afgelopen zomer zat er zelfs 1 te tikken tegen een boom hier in de tuin ;D

Hopen dat het snel weer wat beter gaat met Diesel!

Groetjes

Anke

Hoi Debbie,
Hoe is het nu met Diesel?
Ik ben het met Gerda eens. Is het na het weekend niet beter ga dan naar een vogelarts.
Veel sterkte en een dikke knuf voor Diesel!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Debby,

dat moet schrikken zijn geweest zeg. Ik zou diesel zijn rust geven en idd naar een DA gaan.

Heel veel sterkte,

Knuffel

Anja

♥Debby♥

Jullie zijn hartstikke lief!

de meeste schrik is er nu wel af.. al kan ik niet wachten tot mijn 2 straaljagers de boel weer onveilig maken.. dit voelt zo machteloos.. weet ook niet of ik het nou wel of niet moet verbinden.. maar hij rekt de vleugel al en doet geen rare dingen verder dus ik laat hem maar even zelf bepalen.. je merkt dat hij echt heel voorzichtig is..

Anke

Hoi Debbie,
Als hij de vleugel wel rekt, dan is dat gunstig want dan is het niet gebroken!!
Ik zou het niet verbinden omdat je niet weet of je Diesel dan misschien per ongeluk pijn doet.
Laat hem maar lekker in zijn kooi zitten zodat hij voor zichzelf een zo comfortbabel mogelijke positie kan kiezen.
Zet voor de zekerheid wat voer en water op de grond voor het geval hij het niet voor elkaar krijgt om omhoog te klimmen.
Nogmaals succes en sterkte!!
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

♥Debby♥

Hij klimt gelukkig wel goed door de kooi.. ik had hem op de bodem gezet met een stuk op 5 cm van de grond en voer en water erbij maar diesel klom direct omhoog.. hij zit dus hoog op z'n stok.. ik vertrouw er maar op dat hij zelf goed weet wat goed voor hem is...

ik moet zeggen.. ik ben wel reuze benieuwd wat er nu precies gebeurd is.. heeft hij tussen de tralie's gezeten tijdens de paniek.. tegen een stok aan? tussen een speeltje???

ik zal het nooit te weten komen.. maar ik vind het zo rot voor diesel.. hij is nu heerlijk aanhalig maar ik heb liever dat hij weer straaljagertje speelt en af en toe een kroel komt halen..  :-\

*Petra*

Een 24 uurs camera erop!

Nee geintje, ik snap best dat je wilt weten wat er mis ging.
Helaas kom je daar vaak niet achter.
Dat hij (of zij ;)) nu weer snel de oude wordt, is nu het belangrijkst.

Groetjes Petra  :D

Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Anja

Hoi Debby,

ik zou het niet gaan verbinden nu. Hij beweegt zelf zijn vleugel en mij lijkt allles wat hij zelf doet zal wel goed zijn.

Groetjes Anja

Anke

Hoi Debbie,
Toen Alex zijn pootje had verwond deed hij precies hetzelfde:
Helemaal hoog in zijn ring gaan zitten alsof hij wilde zeggen: ik kan het zelf wel, blijf maar van me af :)
Valkjes weten denk ik inderdaad zelf heel goed wat ze wel en niet moeten doen.
Groetjes Anke

Silke *

Hoi Debby,

Veel beterschap met Dieseltje.
Ja, idd, je zal het nooit te weten komen hoe het was gegaan  :-\ Maar algoed dat hij z'n vleugeltje strekt!
Laat je morgen (of vandaag eigenlijk) weten hoe het met 'm is?

Groetjes & Beterschap,
Silke x :-*

Wilma1

24 november 2007, 10:06:50 #806 Last Edit: 24 november 2007, 15:20:08 by Wilma1
Ach wat sneu voor Diesel  :-\ en schrik dat ie niet kan vliegen  :o

Mijn Kiki heeft ook eens met 1 vleugel door de tralies gezeten en daar last van gehad, gelukkig maar 1 dag  :-\ maar zowel zij als ik waren erg geschrokken  :o want ook zij viel bij een vliegpoging  :-\ maar het viel achteraf mee.

Ze  trilde dan ook met die vleugel, een teken dat het pijn deed .....  :-\

Ik hoop dat je straaljager snel weer de oude is en niet te lang wachten om e.v. naar de DA te gaan!
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

♥Debby♥

vanmorgen even gekeken hoe het ging.. en ik heb wel het idee dat de plek al minder donker wordt maar diesel vliegt nog niet.. hij zit nog steeds als een kleine boomkever aan me vast geplakt..

Als hij maandagochtend nog niet vliegt ga ik zoiezo naar de dierenarts..

hij heeft vanmorgen wel weer goed gegeten en hij is levendig zat..

ik heb trouwens vitaminedruppels kan ik die ook op een andere manier geven dan in het water doen?

Gerda

Hoi Debby,

Vitaminedruppels zou je eventueel door het eivoer kunnen doen.
Maar je kunt het niet direct toedienen in de snavel.

Hoop dat het elke dag een beetje beter gaat met Dieseltje!

Liefs, Gerda

Anke

Hoi Debbie,
Dat de verkleuring minder wordt is goed nieuws!
Verwen je ventje maar lekker!!
Succes!
Groetjes Anke