15 mei 2025, 21:44:08

♥ Debby's gevleugelde vriendjes ♥

Gestart door ♥Debby♥, 5 oktober 2007, 12:00:54

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Debby,

Wat een mooei foto's heb je gemaakt. En wat zijn ze gegroeid zeg. wow.

2 van de 4 valkjes al uitgevlogen gaat helemaal goed hoor. Moeders al een ei gelegd. Das minder hè. Hoop van harte dat de jonkies haar gedrag niet over gaan nemen.

Liefs Anja

♥Debby♥

Nou de kogel is door de kerk..

De kleintjes zitten in een doos onderin de kooi..

Vanavond was Didi even uit het blok dus ik dacht de kleintjes even eruit te halen.. duikt ze zo door het invlieggat en hapt in mijn hand.. de kleintjes over de zeik.. klaar ermee..

Ik heb de onderkant van de kooi afgedicht met plexiglas.. een kartonnen doosje gevuld met houtsnippers, 1 stok op 3 cm van de grond ernaast, een speeltje erbij en verhuizen maar..

Binnen 15 minuten zat Jenga op de hoogste stok in de kooi en was Duuk beneden aan het voeren..

en dat is maar goed ook want Jenga woog nog maar 90 gram.. Daarna heeft Duuk nog weer gevoerd maar morgen ga dat eens goed in de gaten houden.. als het weer zakt krijgt Jenga er pap bij.. De rest was stabiel en mikado zelfs nog 3 gram zwaarder..

Straks zet ik Jenga weer terug in het doosje en dim dan de lichten.. hopen dat ze dan allemaal snel slapen en niet weer eruit klimmen..

Duuk eet zich momenteel wezenloos dus ik laat ze nu nog maar even gaan... Hij heeft wat in te halen want vanmiddag is hij haast het blok niet in geweest en Didi heeft niet gevoerd want die is er amper uit geweest..

Nu maar hopen dat dit de oplossing blijkt te zijn..

al met al een bewogen avondje geweest..  :-\

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

♥Debby♥

maar 1 foto vandaag.. ik vond dat er wel even heisa genoeg was geweest vandaag..

door de tralies genomen dus wat schaduwwerking..

♥Debby♥

Pa en Ma zaten net gewoon te wipwappen onder toeziend oog van de kuikenkinderen.. 't is toch ongehoord!  :-X

en in die kooi ernaast maken ze er helemaal een feest van..

Daya zit kippetje, Dixie stapt op.. Djeego duwt Dixie opzij, Djeego stapt zelf op.. Dixie geeft Djeego weer een koekje van eigen deeg en stapt zelf weer op... Djeego probeert het nog maar een keer, wint stapt op..... en op het moment dat hij wil beginnen met "vegen"... vallen ze samen naar beneden...

en of dat allemaal nog niet genoeg is zie ik 15 minuten later Djeego bij Dixie smeken om een kroel...  :o 8)

't wordt echt tijd dat er een dametje bij komt in die kooi..  ::)

Kimm

haha gekkenhuis bij jou daar ;D  ;D  ;D

ze feesten wat af :D

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Karin

Zeg Debby, hoe moet je dit je kinderen uitleggen ? 
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♥Debby♥

Oh die denken dat ze een spelletje doen.. een soort haasje over..

crea mama he!  :D

*Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

♥Debby♥

Ergens maar goed dat wij nog een beetje schaamte kennen..  ::)

♥Debby♥

Wat gaat het hard.. Nu de kleintjes onderin de kooi zitten nemen ze het er maar gelijk van.. jenga zit op een stok.. zit zich te poetsen alsof het nooit anders geweest is.. Scrabble loopt samen met z'n vader te scharrelen op de bodem naast het doosje.. speelt wat met de houtsnippers.. ik ga zo maar wat klein bakjes met wat voer neerzetten.. kan nooit kwaad..

Domino en Mikado zitten lekker tegen elkaar aan in het doosje.. kijken nieuwsgierig over het randje heen..

Didi zit wederom in het blok.. vraag me af of ze daar nog uit gaat komen..   ???

en wat een schattige geluidjes maken die kleintjes zeg.. Jenga en Scrabble proberen al wat te fluiten.. al klinkt het nog meer als kirren..

oh kijk nou eens.. Duuk heeft Didi het blok uit gekregen.. Nu gaat Duuk erin... dan wordt het nu, als Duuk in het blok blijft overdag, dus heel goed opletten of Didi gaat voeren..  to be continued..

Peggy

Je hebt het er maar druk mee Debby maar volgens mij ben jij enorm aan het genieten  :D  en groot gelijk heb je.  idd wel heel fijn hè,dat je hier met je vragen terecht kunt..helaas kan ik je persoonlijk nog niet echt vooruit helpen want ja ben ook nog maar een leek  ;)  ik denk ,  als hier eitjes worden gelegd,  ik ook met vele vragen kom aanzetten hoor  ;D

je hebt weer gave foto's gemaakt en ik las dus ook dat er al 2 zijn uitgevlogen  :o  dat gaat erg snel hoor!!

zo te lezen gaat het nu dus goed,  nu het jonge spul, op de bodem in een doosje kunnen verblijven..je hebt het goed voor elkaar meid.

Ik merk dat hier ook heel erg hoor;  die gedragsverandering.  Guusje is nooit maar dan ook nooit agressief geweest...Joep trouwens ook niet...maar nu;   Guusje zit te blazen naar me en wiegt aanvallend heen en weer en joep komt gewoon naar me toe om me eens goed te pikken  :D  nou ja zeg  ;)  en hier hebben ze volgens mij nog geen eitjes...alleen nog maar een blok  :D

Groetjes peggy

ps; haasje over spelen ;  ;D ;D ;D ;D ;D

Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje

Voor ons dagboek; klik hier

Caroline

Ik vertelde hier ook dat ze aan het "spelen" waren, Thomas was best ongerust, die dacht dat ze aan het vechten waren, zij piepte immers, ze vond het niet fijn .... komt onze Sanne aan, nee Dombo  :o die zijn aan het wippen.  ::) :-[

Ja dan moet je dan??

Toen heb ik maar gezegd dat ze eitjes aan het maken zijn .... Sanne wist namelijk precies hoe en wat over de bloemetjes en de bijtjes.

Als ze niet wippen komen er ook geen eitjes, hè mam??  ::)

Fijn dat het tot nu toe redelijk gaat met ze .... ik krijg hier hetzelfde probleem .... gisteren zaten Amor & Diégah te wipwappen .... vanmorgen moest ik weet met mijn handschoenen, die ik net 3 dagen had opgeruimd, Magic uit het blok halen. Zowel Amor als Diégah hingen in mijn velletje.  >:(

Hopelijk blijven ze ook hier Magic nog even voeren .... hij is pas 19 dagen.  :-\

Leuke foto, ondanks de schaduw.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

♥Debby♥

Alleen Scrabble was nog maar uitgevlogen (gevallen) hoor.. maar door de streken van moeders nu dus in 1x alle 4.. hahaha..

Jenga zit momenteel op een stok te slapen.. wat schattig!!!

Scrabble zit op de bodem en de 2 jongste nog in het doosje..

Voor mijn gevoel wordt er slecht gevoerd maar aan de andere kant.. ze bedelen niet en ze zien Duuk toch in de kooi..
Vanmiddag maar even wegen.

Jemig Caroline.. zou dat ook komen omdat Magic maar alleen is.. dat ze zich "vervelen"..?? Nu inderdaad maar hopen dat ze nog even volhouden met eten geven..

Peggy.. tegen die tijd dat jij met je vragenvuur komt is hier hopelijk alles zelfstandig.. Dan kunnen ze dus al hun aandacht op jou richten... hahahahaha... hebben wij goed getimed al zeg ik het zelf..  ;) :D

♥Debby♥

vanmorgen Daya en Djeego betrapt..
:o

en ik maar denken dat ze achter Dixie aan zat..

Nou we zullen zien hoe het straks gaat als er een popje bij gaat..

Kaatje

Hoi Deb,

Ik ben erg benieuwd hoe het vandaag gaat lopen bij jou ! Het lijkt me inderdaad een schattig gezicht om Jenga op stok te zien zitten, zo klein maar ook alweer zo "groot" ! Heerlijk !!

Ik hoop van harte dat Duuk gewoon trouw blijft voeren, ik denk ook zeker dat het niet aan hem zal liggen, alleen zal zijn instinct zeggen dat hij weer moet broeden !?

Ik heb natuurlijk helemaal geen ervaring, maar dit is wat er in mij opkomt  ::)

Wat de kooi betreft is prima meid, mocht je hem nodig hebben / willen gebruiken dan hoor ik het wel van je  ;)

Owh owh, ja kleine kinderen en haasje over, wat een geweldige opmerking  ;D

Ik ben benieuwd met Djeego en Daya, .... wat je al schreef, zien eten doet eten, hahaha !

Succes vandaag met de wacht houden, je bent een super valkjesmama  :-*