16 juni 2024, 12:01:13

♥ Debby's gevleugelde vriendjes ♥

Gestart door ♥Debby♥, 5 oktober 2007, 12:00:54

« vorige - volgende »

♥Debby♥



♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Karin

Oooo, nog even Djeego, vlieg je ze er allemaal uit !!  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♥Debby♥

't gaat al best goed.. het landen was nog even lastig.. heb al 1 glazen fles minder op mijn dressoir maar oefening baart kunst..


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Kirsten

Citaat van: Kirsten op 24 oktober 2008, 23:02:44
Citaat van: ♥Debby♥ op 24 oktober 2008, 18:54:55
Kirsten, ik heb even een vraagje..

die Optibreed.. kan die nog op een andere manier gegeven worden? als ik het door het eivoer doe eten ze geen eivoer meer en dat is nu toch wel belangrijk...

ik hoop dat je een oplossing hebt..

alvast bedankt  :)


Hoi Debby,

wat een donders want volgens mij is het redelijk smaakloos. Heb je het zelf al geproeft anders ga ik gelijk nog even kijken hihi. Ik zou anders proberen het met wat druivensuiker lekkerder te maken. Ook lost het volgens mij goed op in water, maar dit zou ik dan voor alle zekerheid ook wat aanzoeten.
Mocht het geheel niet bevallen, stuur me dan even een im. je krijgt dan gewoon je centjes terug.
Valken zijn nou eenmaal wat kieskeurig  ;D

Groetjes
Kirsten


Ik dacht ik zet m'n reactie ook maar even hier neer.

Wat een prachtige kleintjes!, en je geniet er volop van zo te lezen  :D
Heerlijk genieten is het!

Groetjes
Kirsten


Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

♥Debby♥

hahaha.. heb net gereageerd op jouw topic... we gaan maar even wat uitproberen..  :)


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

♥Debby♥

Even een vraagje..

De ouders moeten natuurlijk steeds meer eten en komen dus ook wat vaker van het nest af.. net als vanmorgen waren ze allebei eerst uitgebreid aan het badderen, daarna schranzen, toen voeren en nu is Duuk weer aan het eten, Didi zit bij de kleintjes..  maar hoe gaat dat nu? hoelang kunnen ze nu van het nest afblijven.. die kleintjes houden elkaar natuurlijk ook warm nu en ik heb nooit een koud jong gevoeld.. eerder hartstikke warm.. maar goed.. weet graag hoe ik dat een beetje in de gaten kan houden..

Op dit moment hoor ik nog steeds voedergeluidjes dus Didi voert nog even door...  Ik ga vandaag wat later foto's maken.. ik denk vanavond.. Jan wil er graag bij zijn en we hebben straks een verjaardag van zijn oma en zijn broer..

Verder zit ik even te brainwaven..

De kooi waar nu het blok aan hangt is 50 x 50 en 100 hoog..

Opzich best te doen nu.. Voor in de toekomst is het de planning om, als ze helemaal zelfstandig zijn, pa en ma weer terug te zetten in de grote kooi en 1 popje ook in die kooi te plaatsen voor Djeego..

Dan blijven de 3 overige valkjes dus in deze kooi zitten..
of kan ik beter straks alles in de grote kooi zetten?

en vanaf wanneer zou ik dat dan doen??

allemaal vraagje die nog niet echt aan de orde zijn natuurlijk maar ik ben graag een beetje voorbereid..  :)


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Hermien

Ha Debby,

Helaas kan ik je vragen niet beantwoorden, maar ik kan wèl je kwijlbakje aan de ingang vullen. Sneu van je glazen fles, maar wat doet een fles nou op tafel? Flessen horen in een krat.

Nou, fijne dag verder met je feestjes en succes met je donsjes.

Knuf van mijn '' Vliegtuig'

Anja

Ik heb geen antwoord op je vragen maar ik weet zeker dat Caroline dat wel weet.

Liefs Anja

Caroline

Caroline had alles beantwoord en bekeek haar antwoord nog even en toen KLIK

Laptop oververhit en als bescherming ging hij helemaal uit.  :censuur

Weg berichtje.  :-\ :'(

Ik zal even opnieuw beginnen.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Citaat van: ♥Debby♥ op 25 oktober 2008, 11:41:59
Even een vraagje..
Één vraagje?? Ik tel er vééééél meer.  :o ;D ;D

De ouders moeten natuurlijk steeds meer eten en komen dus ook wat vaker van het nest af.. net als vanmorgen waren ze allebei eerst uitgebreid aan het badderen, daarna schranzen, toen voeren en nu is Duuk weer aan het eten, Didi zit bij de kleintjes..  maar hoe gaat dat nu? hoelang kunnen ze nu van het nest afblijven.. die kleintjes houden elkaar natuurlijk ook warm nu en ik heb nooit een koud jong gevoeld.. eerder hartstikke warm.. maar goed.. weet graag hoe ik dat een beetje in de gaten kan houden..
Vanaf anderhalve week oud gaan de ouders meer en langer van het nest, gaan we eerst alleen om even snel te eten en te ontlasten op den duur gaan ze ook meer tijd voor zich zelf nemen. Zou Mikado alleen zijn is het een groot probleem maar met grote broers en zusjes die hem/haar warm houden kan het geen kwaad.  ;)

Op dit moment hoor ik nog steeds voedergeluidjes dus Didi voert nog even door...  Ik ga vandaag wat later foto's maken.. ik denk vanavond.. Jan wil er graag bij zijn en we hebben straks een verjaardag van zijn oma en zijn broer..
Leuk!! FOto's.  :D

Leuke middag, gefeliciteerd met oma en broer/zwager.


Verder zit ik even te brainwaven..

De kooi waar nu het blok aan hangt is 50 x 50 en 100 hoog..

Opzich best te doen nu.. Voor in de toekomst is het de planning om, als ze helemaal zelfstandig zijn, pa en ma weer terug te zetten in de grote kooi en 1 popje ook in die kooi te plaatsen voor Djeego..

Dan blijven de 3 overige valkjes dus in deze kooi zitten..
of kan ik beter straks alles in de grote kooi zetten?
Even mijn persoonlijke mening:

ALs ik 3 valkjes in een buitenvolière zou plaatsen zou ik deze anders behandelen (lees: tam maken) dan het popje voor Djeego. Tuurlijk is het fijn als ze wat aan handen zijn gewend, mocht er ooit iets mee zijn dat je ze kunt behandelen maar ze mogen niet teveel wennen aan de mens, dan zullen ze in de toekomst niet gelukkig zijn als ze de mensen veel minder gaan zien. Vanaf volgend jaar als ze buiten zijn zien ze jouw veel minder, jij ben 's winters veel minder bij de volière.

Ik zou dus de 3 buitenvalkjes apart zetten en het popje voor Djeego in de grote kooi.

Even alvast verzenden, de laatste vraag even apart .... ik vertrouw mijn laptop nog niet helemaal.  ;)


en vanaf wanneer zou ik dat dan doen??

allemaal vraagje die nog niet echt aan de orde zijn natuurlijk maar ik ben graag een beetje voorbereid..  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Caroline

Je laatste vraag: en vanaf wanneer zou ik dat dan doen??

Ik haal hier de jongen tussen 5 1/2 en 6 1/2 week bij de ouders vandaan .... ik kijk hoeveel ze al zelf kunnen eten en wat de ouders nog voeren. In jouw geval haal je denk ik de ouders weg.  ;)

Eenmaal apart weeg ik ze 's morgens en 's avonds, vallen ze teveel af mogen of pa en ma even bij voeren of krijgen ze wat pap bij, net zo lang tot ze voldoende op gewicht blijven.

Blijven ze 4-5 dagen helemaal zelfstandig op gewicht op alleen zaadjes, krijgen ze hier groen licht en mogen ze verhuizen. Dus krijgen ze in die 4-5 dagen geen brood, eivoer en trosgierst, dat noem ik snoep, ze moeten echt kunnen eten.  :D Bij jou verhuizen ze dus niet maar ik zou wel het poppetje voor Djeego nog wat langer bij broers en zussen laten blijven, dan kan zij ontvreemden van de ouders Anders heb je grote kans dat ze blijft bedelen en de ouders blijven voeren.

Mocht je vragen hebben, lees ik ze wel.

FIjn weekend, groetjes.  ;D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♥Debby♥

Hermien, ik heb glazen sierflessen op mijn dressoir staan.. mooie blauwe..  :) nu heb ik er nog 3... hahaha

Anja, Leuk dat je even kwam buurten!  :-*

Caroline, helemaal top je uitleg.. hier kan ik zeker iets mee.. Ik zal alleen de lutino's moeten laten testen om zeker te weten wie een popje is.. en dus wat langer met z'n 4en apart houden, check..  ;)

't is in mijn geval natuurlijk geen hoofdzaak dat ze heel snel zelfstandig worden.. ik kan makkelijk wachten tot ze 7 weken zijn en dan de ouders in de andere kooi gaan zetten...

en wat het tammaken betreft.. nooit zo over nagedacht dat ze dan te tam zouden worden voor de volière.. daar moet ik dus wel rekening mee gaan houden..  :-\

Nou, ik weet je te vinden als ik nog meer vraagjes hebt.. bedankt voor je moeite weer!  :-*


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

♥Debby♥




































Gewichten:

Jenga, 61 gram

Scrabble 40 gram

Domino 26 gram

Mikado 10 gram


Ik maak me nu toch wel een beetje zorgen over Mikado.. hij blijft echt zo klein.. en z'n kropje is wel gevuld.. niet overdreven maar toch.. maar het gewicht viel me toch ook wel tegen..

Mikado is 22 oktober heel laat geboren.. nu dus zeg maar bijna 3 dagen...

wat vinden jullie van het kleintje?


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Kimm

hoi debby,

wat een mooie foto;s en wat blijft het toch een wonder :D  :Dover het kleintje kan ik jou niets zeggen.

liefs kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010