23 april 2024, 12:13:13

♥ Debby's gevleugelde vriendjes ♥

Gestart door ♥Debby♥, 5 oktober 2007, 12:00:54

« vorige - volgende »

♥Debby♥

Hoi Anke..

Wij hadden gisteren met bewondering naar jouw voerplaats met valkjes gekeken.. wat een hoop gezelligheid zo!!

bedankt voor je reactie! leuk!

Ik heb Diesel net eten gegeven.. hij kwam het gewoon bij me halen.. hahaha.. ineens zat hij op mijn schouder en hij begon te bedelen.. ik heb even gekeken maar ik las dat het beter was om nu de voeding van 18.00 uur te halveren en later dan te laten vervallen.. en dan schuift de rest daarna vanzelf een beetje op...

Dus we kijken straks of we diesel tevreden krijgen met een halve hoeveelheid.. hahahaha.. ik wil dus echt niet dat hij tekort gaat komen.. al moet ik nog weken voeden.. dat kan me niets schelen..


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Mara

Hoi Debby

Ik ken het kenner zaad niet, weet wel dat mijn broer er het kippenvoer van had en hij heeft er ook het konijnenvoer van (meen ik). Dat is toch het voer wat ze bij de Boerenbond verkopen? Ik geef al jaren Teurlings omdat ze eigenlijk hier niets anders verkopen en ik ben er heel tevreden mee, kanttekening bij mij is wel dat het laat mengen met papegaaienvoer vanwege mijn rosella's.

Ik denk niet dat Diesel iets te kort komt bij jou hoor!! Hoe kom je trouwens aan die naam als ik vragen mag?

mara

♥Debby♥

Hoi mara,

Ja dat klopt.. het komt bij de welkoop vandaan.. dat is volgens mij ook van de boerenbond..

en wat de naam betreft.. Wij waren eigenlijk druk aan het overleggen met de kinderen toen wij het valkje op gingen halen.. we moesten nog even tanken en aangezien mijn man diesel rijdt en ik euro zei ik tegen hem.. let op dat je geen diesel tankt.. waarop mijn man zegt.. ik kom niet uit een EI..

en toen zei ik.. maar onze valk wel dus dat wordt een Diesel..

en vandaar.. hahahaha.. ik vind het een hele grote stoere naam voor zo'n klein vogeltje!  ;D


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

♥Debby♥

Ik vind je rosella hierboven trouwens prachtig!


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Mara

Hoi Debby

Hahah.....erg origineel om zo aan de naam te komen voor je valkje. Ik dacht al dat de naam van de acteur Vin Diesel kwam.  ;D

En dank je wel, Pino is ook echt mijn trots hoor. Hij is redelijk tam en komt altijd uit mijn hand eten.

mara

Anja

Hoi Debby,

Ik zou als ik jou was beginnen met grasparkieten zaadjes omdat die makkelijker te pellen zijn voor jonge valkjes.

Eivoer mag je hem ook al geven. Grit, kiezel en mineraalblok en sepia dat nemen ze naar behoefte dus daar eten ze niet altijd van.

Ik geef nu parkieten zaad en daarnaast krijgen ze de tropical pellets van Nutribird. Ik geef ze het dus allebei. Ook krijgen ze hier trosgierst fruit ed.
Ik heb nog wel een lijst...zal eens even zoeken voor je.

Gevonden kijk eens.

Basilicum
daslook
komkommerkruid
Wortels (groene gedeeltes)
Kervel
Bieslook
Koriander
Tuinkers
Dille
Venkel (groene gedeeltes)
Veldzuring
Citroenmelisse
Lavas/ maggieplant
Marjoraan
Pepermunt**
Bijvoet
Oregano**
Peterselie*
Postelein
Aragula
Rozemarijn**
Salvia/ salie
Bonenkruid
Dragon
Thijm**
Water Kers

* peterselie in kleine hoeveelheden gezond
** deze kruiden moeten met mate gegeven worden volgens deze site omdat de kruiden nogal wat essentiele olien bevatten.




Fruit:
Appel
Abrikoos
Japanse peer
Banaan
Japanse wijnbes
Zwarte bessen
Bloedsinaasappel
Blauwe best
Canteloupe meloen
Carambola, stervrucht
Jamaica-appel
Kersen
Clementines, mandarijnen
veenbessen
Gedroogde dadels
Vijgen (vers)
Zespri gold
Druiven, wit of blauw
Granaatappel
Guave
Honingmeloen
Gaylussacia brachycera
Mabolo
Kiwi's
Japanse mispel
Lychee
Mango
Meloen
Moerbei bessen
Nectarine
Bloedvijg, Cacatijsvijg, woestijnvijg
Sinaasappel
Papaya
Perzik
Peren
Ananas
Pruimen
kweepeer
ramboetan
frambozen
Aardbeien
tamarillo vrucht
Gele pruimen

* De dadels niet te vaak geven omdat er een hoog suikergehalte in zit, dan liever gedroogde, suikervrije of met minder suiker geven
** Alle meloensoorten mogen gegeven worden aan de vogels
*** De vogels lusten niet alleen de bessen van de moerbei maar ook de bladeren

Groente:
Broccoli
Spruitjes
Koolrabi
Wortelen
Selderij stelen
Bieten
Cichorei
Chinese kool
Mais
Komkommer
Boerenkool
Eierplant
Andijvie
Venkel
Groene erwten (in schaal)
Groene pepers
Ijsbergsla
Aardpeer
Veldsla
Aardappel (gekookt)
Pompoen
Radijs
Zuring
Rode bieten (vers)
Spinazie
Tomaat
Courgette


Heb je nog vragen dan stel je ze maar.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Debby

Even een aanvulling op de lijst, er staat groene peper, maar volgens mij wordt rode peper ook gegeven. En de zaadjes uit een augurk vinden ze heerlijk.

mara

♥Debby♥

Het zaad dat ik nu heb ik gewoon parkietenzaad.. is voor gras, valk en andere parkiet soorten..

ik ga straks maar eens even goed kijken in de dierenzaak..

bedankt voor het lijstje... tuinkers vind ik zelf ook lekker op een boterham met kaas dus dat kan ik weleens gaan halen.. kunnen we samen smullen!

wat lusten ze toch eigenlijk een hoop he..

Mara, jij ook bedankt voor de aanvulling..

*ik zit tennis te kijken mcEnroe/Borg.. ik heb nog zoooooveel te doen.. hahahaha*


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Kaatje

Citaat van: Debbeltje op  6 oktober 2007, 13:48:08

*ik zit tennis te kijken mcEnroe/Borg.. ik heb nog zoooooveel te doen.. hahahaha*


Owhh nou dat herkennen er vast velen onder ons hoor ... nog zo'n hoop moeten doen en dan toch blijven plakken hier  ;D

Uhmm McEnroe/Borg !? Wat leuk om die "opa's" te zien spelen, of heb je nog een hele oude opname !?  ;)

Mara

Hoi Debby

De lijst die Anja je gaf, heb ik eens gemaakt....En daarom dat ik zo goed weet dat de rode peper er niet op staat.  ;)

Mara

♥Debby♥

Hahaha.. Nee hoor, dat was geen oude opname.. RTL 4 zendt nu tennis uit..
die wedstrijd was van gisterenavond..

nu weer een nieuwe wedstrijd.. net was krajicek aan het tennissen... hartstikke leuk om te zien allemaal en ze hebben er heel erg veel lol in!

De wedstrijd die nu begint wordt vast ontzettend leuk maar ik moet nu echt weg.. haha


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Anke

Hoi Debby,
Hi hi wat een originele manier om een naam te bedenken ;D
Heee die lijst ken ik, maar ik had alleen de lijst met kruiden :)
Deze lijst pik ik meteen in ;D
Enne..... pas maar op hoor, niet alleen Valkjes zijn verslavend ook dit forum is heeeeeeeeeee verslavend ;)
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Debby,

Ik wil even kwijt dat je een hele mooie handtekening hebt.
Wat ze ook lekker vinden is een melba toastje.

Groetjes Anja

Rob S

Hey Debby,

Ik geef zelf kenner speciaal, daar zit een iets meer gevarieerd aanbod van zaden in dan gewone parkietenzaad. Hierin zitten ook kleine zonnebloempitjes en daar zijn ze gek op ;D

Groetjes

♥Debby♥

Zo, daar zijn we weer!  ;D

Lekker geshopt en ook nog langs de dierenzaak geweest... ik heb nutribird G14 tropical gehaald en wat bij z'n zaad gedaan.. ik zie wel wat hij er mee doet.. heb het nu in een tupperware bak zitten dus luchtdicht..

nog een speeltje gehaald en een drinkbakje dus Diesel is ook niet vergeten.. hahaha

Anja.. als Diesel nu ook een mannetje is dan zie je op die foto dus mijn 3 mannen.. hahaha.. vond het wel schattig zo op dat toetsenbord van de laptop..

Wessel, mijn zoontje, krijg ineens overal uitslag.. nu is er sinds zijn geboorte al een vogel in huis dus ik mag toch hopen dat dit niet door Diesel komt?? het andere vogeltje was een grasparkietje..

Rob, ik zal de volgende keer opletten of ze die Kenner speciaal hier ook hebben bij de welkoop.. bedankt voor de tip!


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.