2 augustus 2025, 12:43:06

♥ Debby's gevleugelde vriendjes ♥

Gestart door ♥Debby♥, 5 oktober 2007, 12:00:54

« vorige - volgende »

♥Debby♥

Nou ik zou toch wel proberen om ze enigszins tam te maken.. al is het maar dat ze lekker bij je komen zitten en zich misschien laten kroelen..

Niet dat ze allemaal verstoppertje gaan spelen als ik de voliere in kom..  ;)

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

♥Debby♥

Doordat de deur naar de voliere in het schuurtje komt en die helemaal af te sluiten is had ik al gezegd.. 's winters het kacheltje aan (terrasverwarming) stoeltje erin en dan lekker in het tuinhuisje zitten..   :D

Karin

CitaatNou ik zou toch wel proberen om ze enigszins tam te maken.. al is het maar dat ze lekker bij je komen zitten en zich misschien laten kroelen..

Niet dat ze allemaal verstoppertje gaan spelen als ik de voliere in kom..   

Lastig hoor, valkjes in een volière tam maken. Maar zelfs wilde valkjes wennen aan je hoor. Alleen kroelen zal er niet bij zitten  ;D Maar goed, je hebt toch 5 kroelkippen binnen zitten  8)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Kaatje

Hoi Debby,

Wat gaaf om te lezen dat jullie toch besloten hebben om een voliere te nemen ! Ben ontzettend benieuwd naar het resultaat, ter zijne tijd !

Gelukkig is het ergste van de panieknacht achter de rug, zelf heb ik het laatst ook gehad, Xena had ook een bloedpen ... er was ook paniek geweest zag ik aan de beukensnippers. Als je dan ziet hoeveel spatten bloed er dan wel niet overal zitten dan word je gewoon bang  :-\

Gelukkig lijkt het vaak erger dan dat het is, maar je schrik je echt lam bij zien van al dat bloed.

Jammer dat het ei kapot gevallen is, hopelijk legt ze de volgende gewoon in het blok, spannend bij jou zeg  :D

Liefs, Karin

Rob S

Citaat van: *Debby* op 21 september 2008, 19:29:02
De D-tjes blijven lekker binnen hoor Sandy.. wil die gezelligheid echt niet missen in huis..

Marc,

en er zijn natuurlijk meerdere mutatie's maar wij gaan dan puur op de kleur af.. het is ook echt een gezelschapsvoliere.. dus dan gaat het vooral om het geheel..

en nog even.. de bourkes.. ook die zullen we dus op kleur kiezen.. het is NIET de bedoeling om te gaan kweken.

Splendids ;D! Erg mooie vogeltjes, maar wel heel zenuwachtig en stressgevoelig. En bovendien schijnen ze niet erg winterhard te zijn. 1 ding wil ik je trouwens afraden, verwarm het binnenhok niet. Dan wordt de overgang te groot van binnen naar buiten. Je kunt beter de boel isoleren, dan blijft de overgang binnen de perken.

Succes!

♥Debby♥

Hoi Rob, ik ben ook niet van plan de boel te verwarmen hoor.. tenzij ik de stroom van de buren mag aftappen maar anders echt niet.. hahahaha.. ook isoleren was ik trouwens niet van plan.. ze krijgen een hok in het tuinhuis.. dus dubbelop..
het gaat toch vooral omdat het beschut zitten heb ik gelezen.

en ik heb via neophema plaza juist gelezen dat deze 2 soorten.. dus de bourkes en de turqouisine's de rustigste onder de neophema's zijn.

het zijn dus geen splendids..  :)

♥Debby♥

Turquoisineparkieten zijn tegenwoordig gehard en kunnen 's winters gewoon buiten blijven. Wel dienen ze de beschikking te hebben over een droog, tocht- en vorstvrij binnenhok. Het bijverwarmen van het binnenhok is dan ook niet nodig. Bij mij zitten ze de hele winter buiten en hebben geeneens de beschikking over een nachthok om de simpele reden dat ze er totaal geen gebruik van maken.

ditzelfde geldt volgens deze kweker ook voor de bourkes.

*Yvon

Hoi hoi

Zo,hier ook weer even bijgelezen en gekeken.  :D
Wat een pracht van een voliere gaat het worden !!  :D
Wij hebben ook bourkes gehad.
Het zijn idd hele rustige vogeltjes die je nauwelijks hoort.
Ze komen 's morgens vroeg en wat later op de avond beetje tot leven.
Dan zal je ze zachtjes horen fluiten.  :D
Tamme valkjes zijn best wel tam te houden in de voliere,als je ze maar dagelijks hun aandacht geeft.  :D
De grootste kroeldozen zullen het wss niet blijven,alhoewel.......ik heb er wel een paar.  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

♥Debby♥

Hoi Yvon,

dat is inderdaad zoals de kweker ook vertelde..  fijn om jouw ervaring te lezen!

Ik werd vanavond teruggebeld door de volieremaker.. haha, wat een woord.. :P
Maar goed, de panelen maakt hij of morgen of overmorgen.. hoe bedoel je snel!! en de prijs valt ons best wel mee.
een standaardpaneel kost 35 euro.. 3x zou dus 105 kosten.. nu wil hij voor de 3 panelen 140 euro.. dus eigenlijk best meegevallen. ik was al uit gegaan van min. 50 per paneel omdat het veel knipwerk is..

maar goed.. woensdag kan ik ze dus al ophalen.. dat wordt een zwaar weekend voor mijn arme mannetje.. hahahaha..

alhoewel hij vanavond, zonder enige vorm van dwang van mijn kant  ;D, al wat ging meten en opschrijven.. want, er moeten materialen komen.. natuurlijk kreeg ik het briefje daarna liefelijk toegestopt!  :-\ ;) morgen dus langs de houthandel.. tja, 't is weer eens wat anders dan de winkelstraat..  ;D

Nou goed.. verder...

als het goed is moet er morgen weer een eitje gaan komen.. Gisteren is het eitje kapot gevallen en de vorige keer kwamen ze keurig om de dag.. morgen dus hopen dat ze dit keer wel het blok in kruipt als het zover is.. fingers crossed dan maar..

Daya is vandaag wederom kippetje gaan zitten..dit maal stonden zowel Dixie als Djeego heeeeeeel wazig te kijken.. ik zal morgen een bloemetjes en bijtjes boek in de kooi leggen.. kunnen ze die eens bestuderen...

en verder.... was dit het wel een beetje.. Voor straks, slaap lekker!  :)

Karin

CitaatTamme valkjes zijn best wel tam te houden in de voliere,als je ze maar dagelijks hun aandacht geeft.

Ja, maar ze wil ze tam maken in de volière, en dat wordt een lastige klus hoor. Als je 2 - 3 koppels hebt zitten gaat dat niet echt lukken. Dan zou je ze één voor één moeten kopen, eerst tam maken en dan pas de volgende erbij nemen. Anders krijg je er een hele zware kluif aan  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

♥Debby♥

23 september 2008, 11:59:29 #2575 Last Edit: 23 september 2008, 12:01:05 by *Debby*
Nadat op 21 september het eerste eitje gelanceerd werd van een stok en daarop kapot op de bodem van de kooi belandde is vanmorgen het tweede eitje gelegd.. keurig in het blok dit keer..

heb ik gelijk een vraagje.. over het algemeen lees je dat ze bij het 2e eitje gaan broeden.. Nu zit Didi al de hele ochtend in het blok.. net even eruit om iets te eten en nu weer terug..  kan het komen omdat dit eigenlijk het tweede eitje is?

en nog een vraagje.. hoe markeren jullie de eitjes?

ooooohhhh Spannend hoor dit!! *glim*

Nathalie84

Citaat van: *Debby* op 23 september 2008, 11:59:29
Nadat op 21 september het eerste eitje gelanceerd werd van een stok en daarop kapot op de bodem van de kooi belandde is vanmorgen het tweede eitje gelegd.. keurig in het blok dit keer..

heb ik gelijk een vraagje.. over het algemeen lees je dat ze bij het 2e eitje gaan broeden.. Nu zit Didi al de hele ochtend in het blok.. net even eruit om iets te eten en nu weer terug..  kan het komen omdat dit eigenlijk het tweede eitje is?

en nog een vraagje.. hoe markeren jullie de eitjes?

ooooohhhh Spannend hoor dit!! *glim*

Ohw wat leuk!!! echt spannend!!!  ;D

Gerdy

Hoi Debby..

Ik had heel wat bij te lezen..
Paniek is altijd behoorlijk schrikken..ik heb het wel eens in de voliere..maar als dat voorkomt is het meestal in de nacht..inderdaad naar beneden rennen en ze geruststellen.

wat leuk dat je eitjes hebt en inderdaad heel jammer dat het eerste eitje is stuk gevallen..
ik heb nu ook in twee nestjes totaal acht eitjes ..spannend he

ik denk zomaar dat je voliere super mooi gaat worden..

gr gerdy

Caroline

Jeetje, wat een leuke plannen, jullie volière.  :D

Rustige hele mooie vogels, Turquoisines en Bourkes .... heb beide ook buiten in de volière gehad.  :D

EN het tweede eitjes keurig in het blok, gelukkig.

Succes!!!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

♥Debby♥

Nou ik ben benieuwd hoe het verder gaat lopen..

Didi zit overdag heel braaf te broeden maar toen ze gisterenavond laat uit het broedblok kwam ging Duuk er niet in.. hij ging zitten slapen op stok..

Toen ik vanmorgen om 7 uur beneden kwam zat Didi alweer in het broedblok en ik heb haar nog niet gezien..

Duuk scharrelt wat in de kooi en klimt overdag wel zo af en toe bij Didi in het blok maar gisterenavond liet hij dus mooi afweten..

Oh, nu schiet hij dus inderdaad weer even het blok in.. maar ik hoor duidelijk dat hij daar nu loopt te scharrelen.. tikken tegen het blok enzo..

't zou zonde zijn als hij niet wil broeden en Didi al die inspanning voor niets levert...

nog maar eens afwachten wat hij doet als er meer eitjes liggen..  er valt nu opzich misschien nog niet zo veel van te zeggen..