28 maart 2024, 12:23:43

♥ Debby's gevleugelde vriendjes ♥

Gestart door ♥Debby♥, 5 oktober 2007, 12:00:54

« vorige - volgende »

Anja


Hoeveel keer per dag krijgt hij nog pap? Is de pap dik genoeg? Moet ongeveer zo dik zijn als appelmoes.

Groetjes Anja

♥Debby♥

Hoi Anja,

Diesel krijgt nu nog 4x per dag pap.. al komt de 3x wel in zicht denk ik want die van tussen de middag wordt steeds minder omdat hij 's ochtens veel knabbelt aan andere lekkernijen..

Hij krijgt een mix van Nutribird A19 met daar aan toegevoegd fijn gemalen eivoer, een theelepel biogarde roer en 2 druppeltjes roosvicee.. en inderdaad zo dik als vla/appelmoes..

dit is het recept dat wij opgekregen hebben voor Diesel..

Hij is net lekker mee geweest onder de douche.. daarna lekker geföhnd en nu slaapt hij heerlijk..


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Anja

Hoi Debbie,

Wat wordt hij verwent met heerlijke pap zeg ;D ;D ;D en hij is al lekker in bad geweest. Let je wel op dat je hem niet te nat maakt. Eigenlijk kan je hem beter overdag in bad doen zodat hij droog is voordat hij gaat slapen. Een keer fohnen kan geen kwaad maar als je dat vaker gaat doen dan kun je het vergelijken als bij mensen die het haar fohnen.

Geef hem maar een dikke knuffel van me.

Groetjes Anja

♥Debby♥

Oké, bedankt voor de tips weer!! ik had dat föhnen hier ergens gelezen en hij gaat er inderdaad echt lekker voor zitten.. hij is zich nog steeds lekker mooi aan het maken.. (nog mooier  ;D) maar ik heb ook zo'n plantenspuit met happy shower dus zal hem zoiezo niet te vaak badderen/föhnen..

over een uurtje krijgt hij z'n laatste voeding en dan mag hij weer in z'n kooi lekker slapen..

't is wat.. is mijn laatste baby net een jaar en slaapt heerlijk de nachten door krijg je een valkparkiet.. hahahaha..

Trouwens wel geweldig om te zien ook hoe de kinderen met diesel omgaan en hoe diesel op ze reageert.. 't is hier wat dat betreft druk genoeg met 4 kindertjes en onze Diesel erbij..  :P





♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

*Petra*

Nou, lekker gezellige drukte dan !
Maar juist ook heel leuk om te zien hoe de kinderen ermee omgaan.
Onze 2 kinderen, met name de oudste, delen de hobbie echt met me.
En dat is natuurlijk helemaal geweldig  ;D! Mijn jongste vindt de kleintjes het einde, maar of dat blijft als ze straks groot zijn  ::) ???.

Groetjes Petra  :D 


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

♥Debby♥

ze zijn echt geweldig mooi hoor die 3 kleintjes.. is dit het eerste nestje? en gaan jullie ze allemaal zelf houden..

Ik zat vanavond het topic te bekijken over de kooien en de voliere's.. mijn man zat naast me dus ik zei, kijk schat.. zoiets is ook leuk.... je had dat gezicht moeten zien!! hahahaha dat was geld waard!!  :D

Weet je wat ik nu zie.. Diesel zit lekker te slapen op z'n stok.. op één pootje.. Dat deed onze pipo (grasparkietje ook heel tam maar helaas vorig jaar overleden) ook altijd..

Het was zo'n hoopje niets vorige week in z'n plastic bakje.. en nu zit hij daar zo mooi op z'n kooi.. lekker te slapen.. en al zoveel groter weer in 1 week.. 't is net als bij de kinderen.. het gaat altijd veels te hard!!


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Anja

Hoi Debbie,

Mijn dochter is ook helemaal gek van de valkjes en mijn zoon wil er niks van weten.

Gezellige drukte bij jou. 4 kinderen en een valkje.

Groetjes Anja

Kaatje

Hoi Debby,

Ik heb eerlijk gezegd je verhaal met open mond gelezen en dan zeker dat gesprek alsof het de normaalste zaak van de wereld is ...een handopfok valkje  ::)

Mij is dus precies hetzelfde overkomen, ...de eerste keer met Paco dacht ik ook dat kan ik wel en het is "normaal" om dit te doen ... totdat ik ook pas na aanschaf op dit forum terecht kwam en me dus ook een ongeluk schrok !!

Woon je toevallig in de randstad  !? Het verhaal komt me zo bekend voor ! Ik ben dus ook besmet geraakt met het valkjes virus en heb er inmiddels een valkje bij, ... Wickie  :D

Maar ... ze hadden mij dus verteld dat Wickie geheel of zo goed als zelfstandig was en tussen de 8 a 9 weken oud was, en wat denk je !? Wickie was er net 4 ...volgende week woensdag is hij 3 weken bij ons maar heeft wel een achterstand merk ik !!

Hij doet het nu goed hoor, daar niet van maar hij eet nog heel weinig zelfstandig hoewel dat nu wel begint te komen en krijgt nog 3x per dag pap !!

Nou heel veel plezier op het forum en leuk om er weer een nieuwe "verslaafde" bij te hebben  ;)  ;D ;D

Groetjes Karin

♥Debby♥

6 oktober 2007, 00:12:36 #23 Last Edit: 6 oktober 2007, 00:18:49 by Debbeltje
Hoi karin,

Ik had jouw verhaal gelezen bij het item handopfok.. Triest toch dat zulke dingen gebeuren.. ben dan wel weer razend benieuwd waar jouw valkje nu vandaan komt.. hihi

Ik kom inderdaad uit de randstad..  vlakbij Leiden..

Ik hoop maar dat onze Diesel net zo mooi wordt als jouw Paco en Wickie!

en natuurlijk nog veel succes met Wickie..

Ik heb nu één heel boos parkietje.. hij moest z'n kooi in voor de nacht..  :)

Hij wilde trouwens niet veel eten.. ik ga denk ik morgen maar alvast wat schuiven en kijken of 3 voedingen haalbaar is.. want ik heb liever dat hij voor de nacht toch braaf wat wegklokt..

Groetjes weer.


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

♥Debby♥

Ik heb trouwens nog wel een klein vraagje.. doe ik ook gelijk maar even hier..

Ik geef Diesel nu zaadvoer, eivoer, wat fruit en/of groente en er staat grit.. verder trosgierst en hij heeft nu ook een knabbelstick hangen..

Maar nu heb je ook Nutribird G14 original en tropical.. Is dat dan beter dan zaadvoer? of wissel je dat af?

Diesel heeft best nog wel wat moeite met het pellen van de zaadjes.. als ik het nu zou combineren? zou dat goed zijn?

of is het beter helemaal over te stappen op nutribird??

Iemand raad? advies?


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Kaatje

Hoi Debby,

Ik heb er niet echt veel verstand van hoor maar als Diesel nog wat moeite heeft met zaadjes pellen dat zou ik zelf eerlijk gezegd nog even wachten !

Fruit, eivoer, zaadjes en grit ( heb je ook een mineraalblokje en sepia !? ) dat klinkt ook al lekker gevarieerd hoor !

Maar nogmaals ik heb er niet echt veel verstand van dus wie weet komen er nog meer tips  :D

P.S ik heb Paco in Rijswijk gehaald en Wickie in Berkel en Rodenrijs ....

Groetjes Karin

♥Debby♥

Ik heb een sepia hangen inderdaad en een mineralenblokje.. maar hij doet daar echt nog niets mee... grit daarintegen weer wel..

en wat hij ook veel doet... z'n beukensnippers kauwen.. het rommelt dus wel lekker wat aan..

Diesel komt ook uit Rijswijk.. maar ik heb ondertussen wel gezien dat hier heel veel kwekers zijn die zo ontzettend liefdevol voor hun valkenjongen zorgen dat ik voor ons volgende parkietje hier maar eens goed rond ga kijken.

Ik ga zo even wat takken snoeien in de tuin.. wij hebben diverse fruitbomen staan. dus kan wel wat eraf snoeien..

fijn weekend!


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Mara

Hoi Debby

Je kunt er voor kiezen om Diesel helemaal op pellets te zetten, maar de sommigen geven het er bij, ik weet dat Anja ook pellets geeft, maar bij het zaadvoer. Ik zelf geef geen pellets, hier krijgen ze al 17 jaar Teurlings voer en verder alles wat ze mogen hebben, kruiden, groenten, fruit, eivoer, trosgierst, papegaaienvoer (eigenlijk voor de rosella's maar de valkjes eten het net zo graag) en verder zo wat ik in de winkel aan lekkernijen kan krijgen.

Lief he, als ze voor het eerst slapen op een pootje. Heerlijk gewoon.

Mara

♥Debby♥

Ik gebruik nu het merk Kenner, Parkietenzaad..

Ik kan me wel herinneren dat ik voor mijn grasparkietje ander zaad had.. daar zat ook nog wat kleur in.. dit is echt puur zaad..

Je ziet ook zoveel soorten als je in de winkel staat..

Vandaag probeer ik of diesel 3 voedingen kan hebben.. hij heeft er nu 1 gehad.. ik zou dan nu tot ongeveer 3 uur moeten wachten.. hij zat net nog wat trosgierst te eten en momenteel zit hij in het zonnetje te genieten.. koppie omhoog.. kuifje in de lucht... te schattig dus!

Ik wil straks nog even voor een waterbakje.. ik heb 2 pakjes in het hok hangen.. als ik in één voer doe, en in de ander grit dan heb ik dus een bakje te kort.. hahaha..

ik meng nu het zaad met het eivoer en wat fruit of groente.. dus dat zit in 1 bakje..  en daarnaast staat het grit..

ik zal dan straks eens kijken wat voor voer ze daar aanbieden..


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Anke

Hoi Debby,
Ik kom ook eens in jouw dagboekje gluren.
Wat een lief mooi valkje is Diesel :)
Fijn dat het voeren zo goed gaat!!
Hi hi het Valkjesvirus.... het is het leukste virus wat er is en weet je wat het mooie is??? Er is geen vaccin tegen ;D
Veel plezier met Diesel. Ik vind het heel verstandig dat je een volgend valkje wil kopen bij iemand van het forum, dan weet je zeker dat je een zelfstandig en gezond valkje koopt!
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes